poikien ympärileikkaus....
seurustelen alunperin Irakista muuttaneen miehen kanssa, ja meillä on yhteinen lapsi jo reilun vuoden ikäinen(toinen syntyy syksyllä) ja tämä lapsi on poika ja nyt kesällä olis sitten ympärileikkauksen aika...mitäs mieltä te olette ympärileikkauksesta ja onko siitä kokemuksia...jos se tehtäisiin niin haluisin et sairaalassa mutta tekeekö sitä kukaan suomessa...nuo ovat puhuneet että ruotsista lääkäri tulisi kotiin ja tekisi sen...olen vaan niin tietämätön tästä...onko se vaarallista...enkä haluaisi pojalle kärsimystä.....mutta Allahin takiahan tämä tehtäis...
Kommentit (26)
Approximately 56% of all newborn boys - about 1.1 million babies - are circumcised in the United States each year. The procedure is much more widespread in the United States, Canada, and the Middle East than in Asia, South America, Central America, and most of Europe, where it' s uncommon.
http://www.kidshealth.org/parent/system/surgical/circumcision.html
tuhve:
Approximately 56% of all newborn boys - about 1.1 million babies - are circumcised in the United States each year. The procedure is much more widespread in the United States, Canada, and the Middle East than in Asia, South America, Central America, and most of Europe, where it' s uncommon.http://www.kidshealth.org/parent/system/surgical/circumcision.html
Hei Tuhve!
Nyt taytyy ' put my own foot in my mouth' ! Olipas minulla vaaraa tietoa. Loistavan sivun loysit, kiitos linkista!
....En kylla silti ymmarra miten ymparileikkaus ja HIV liittyvat toisiinsa...:o
new hampshiressahan me asumme. asia onkin niin, etta ko. toimenpide on vahemman suosittua nimenomaan taalla itarannikolla kuin myoskin kaliforniassa, tama siis vaikuttaa tilastoihin. kasittaakseni keskilannessa leikkausprosentti on viela jotain sadan luokkaa.
Olen myos naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa ja esikoisemme laskettu aika on lokakuussa. Kyseisesta aiheesta on paljon kayty keskusteluja meidan huushollissa,kun aihe on niin kovin tuntematon itselleni ja mieheni myos ymparileikattuna vannoo kyseisen operaation nimeen..
Suomessa olen paattanyt synnyttaa ja taalla olen tosiaan kohdannut paljon paheksuntaa kyseisesta toimenpiteesta. Onneksi satuin talle palstalle ja lukemaan muiden omakohtaisia kokemuksia asiasta..olen niin kovin hermoillut tasta viime kuukausien ajan, koska olen pelannyt tasta olevan enemman haittaa kuin hyotya, vaikka tama taitaakin olla yleinen kaytanto taalla jenkkilassa.
Jos paadymme kyseiseen toimenpiteeseen, kannattaako mielestanne hoitaa jenkkilassa sinne palattuamme ?Kun siis poikamme olisi parin kuukauden ikainen..puudutetaanko siella muuten ja miten hoidetaan jalkikateen?
Kiitos kaikille vastanneille etukateen!
Minä ainakin sinuna hoitaisin homman Usassa. Pääset vähemmällä :) ei tarvitse selitellä lääkäreille mitään ja jos lapsi kerta ei ole vanhempi kuin kaksi kk kun menette takaisin. Mutta tämä siis vain minun mielipiteeni asialle, toki teet niin kuin itse haluat.
Suomi on niin takapajuinen maa näissä asioissa...toistaiseksi. Mutta jos tämä muslimien virta (ja muiden ympärileikkausta kannattavien) jatkuu samana, voi olla että meilläkin tämä on kohta normaali toimenpide ilman oikeusjuttuja ;)
bigbird:
Missa osavaltiossa asutte BIGBIRD? Asumme IL:ssa enka koskaan ole kuullut etta maara olisi vahentynyt. Osaatko sanoa mihin tama perustuu, silla USA:han on jo melkein " ikuisuuden" ollut ymparileikkauksen kannalla. Minulla myos on kolme lasta, joista kaksi poikia - molemma ymparileikattu.