Mihin kirkko on matkalla?
Järkytyin, kun luin sanomalehdestä, että Paavalin kirkossa on järjestetty puolialaston drag-show ! Toisessa kirkossa sirkusta lapsille. Vastikään näin lehdessä myös irvokkaan kuvan nykyisistä kirkkohäistä. Nämä ilmiöt eivät edusta perinteistä ja minulle tärkeää kristinuskoa. Olen edelleen seurakunnan jäsen, mutta tällaisessa nykymenossa en haluaisi olla mukana. Kova kynnys on erotakaan kirkosta, mutta mitä ihmettä teen, kun en enää koe sen ajavan pyhiä arvoja.
Mihin kristillen kirkko on oikein ajautunut ja miksi?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoherra Kari Kanala otti tämän drag-taiteilijan kirkkoon tekemään uuden show'nsa avauslaukaisua, käsittäisin, että sillä ei ollut hengellistä sisältöä. Uusi avaus kirkolta: sitä voi käyttää mainosalustana. Kuka on seuraava yritystoimintansa mainostaja?
Briteissä on vaikka kuinka paljon kirkkoja muutettu muuhun käyttöön kun niitä ei ole enää varaa pitää kunnossa. Ihmisiä ei enää kiinnosta uskonto kun ei ole pakko.
Miksei muuten drag-artistikin voisi olla uskova?
Moskeijat valtaa alaa.
Vierailija kirjoitti:
Kövin Tukholmassa ja jossain siellä päädyin panimoravintolaan, joka on perustettu vanhaan kirkkoon. Hyvin kalja maistui kirkon parvella.
Muista, ettei helvetissä sitten saa olutta, kun kieltäsi polttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoherra Kari Kanala otti tämän drag-taiteilijan kirkkoon tekemään uuden show'nsa avauslaukaisua, käsittäisin, että sillä ei ollut hengellistä sisältöä. Uusi avaus kirkolta: sitä voi käyttää mainosalustana. Kuka on seuraava yritystoimintansa mainostaja?
Miksi tämä Kanala sallitaan pappina. Ukko ei ole kristinuskoa nähnytkään
Kari Kanala on saanut kristillisen kasteen eli hän on kristitty.
Ruotsissa siirsivät pyörillä kirkon keskustaan
Helevettiin tietenkin kaikkien papittarien ja muiden demonien ohjauksessa.
Onneksi Herra voi saada ihmisiä uskoon sielläkin, missä papit ovat sekaisin kun seinäkellot.
Väärin päästää eläinrääkkääjä esiintymään, oli drag show tai mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Joogat ei kuulu kirkkoon, ei tietenkään.Tuonhan ymmärtää kun hieman ajattelee.
Ei myöskään iskelmämessut, iskelmäkonsertit, eikä muukaan maallinen musisointi.
Kirkossa pitää saarnata sanaa, julistaa!
Mitäs tykkäsit Turun Mikaelinkirkon herkkujen puputtelusta alttaritaulun ääressä, vain 190€ per nuppi! Maaliskuussa oli tällainen retee illanvietto Turun kermalle. Katolinen kirkko pitää mässäilyä (gluttony) kuolemansyntiä, mutta ev.lut. kirkkoherra Lehikoiselle se kyllä käy, kunhan vaan rahvas pysyy poissa jaloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin se voi tästä enää mennä? Koko instituutio on hylännyt kaiken mitä sen ohjekirjassa eli Raamatussa käsketään.
Kirkko on menossa kohti alkukirkkoa jossa ihmiset hyväksyttiin selaisena kuin he ovat.
Pois katolilaisuuden kontrollista joka on lähtöisin roomalaisesta vallantavoittelusta.
Tiesitkö että paaveilla oli naisia ja useampi vaimo..
Tiesitkö etteivät sellaiset liity alkuseurakuntaan mitenkään, vaan kaikki piispoista, kirkkoherroista ja paaveista lähtien on kirkkoväen omaa keksintöä?
Muutaman kirkon rauniot on ainakin mennyt kaatopaikalle. Ei kait ne ehjät mihinkään ole matkalla.
Lopun aikoja, porttokirkko. Tää kaikki on ennustettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei mitään todista. Minäkin sain kristillisen kasteen kolmen viikon vanhana joulukuussa 1965, mutta ateistihan minä aina olen ollut, ei minussa ole sisäänrakennettuna minkään lajin uskovaisuutta. Kun ei pysty uskomaan, niin ei pysty uskomaan. Se on niin yksinkertaista.
Tän päivän teksti
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa.
Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.
Johannes 15:
”Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani. Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani. Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.”
Ei ole kirkolla eikä monella kirkkoon kuuluvalla aikomustakaan noudattaa Isän Jumalan antamia käskyjä, jotka voi Raamatusta lukea.
Vierailija kirjoitti:
Joogat ei kuulu kirkkoon, ei tietenkään.Tuonhan ymmärtää kun hieman ajattelee.
Ei myöskään iskelmämessut, iskelmäkonsertit, eikä muukaan maallinen musisointi.
Kirkossa pitää saarnata sanaa, julistaa!
Nykymusiikkijumalanpalvelukset on mulle ok, jos laulut, saarna yms. ovat kristillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lopun aikoja, porttokirkko. Tää kaikki on ennustettu.
Jos haluaa johonkin muuhun kirkkoon tai seurakuntaan liittyä, niin eikö sitä voi tehdä rähjäämättä ja mellastamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papin tulee sitoutua kirkon oppiin ,tunnustuskirjoihin.
Eikös saduissa ole se hauskapuoli, että mikä vaan on mahdollista? Vaan mielikuvitus on rajana. Miksei siis huhhulisatuja ja hihhulimielikuvitusmaailma voi muuttua?
Kiinnostaisi tietää, millainen oli "irvokas kuva nykyisistä kirkkohäistä"? Pussattiinko siinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kövin Tukholmassa ja jossain siellä päädyin panimoravintolaan, joka on perustettu vanhaan kirkkoon. Hyvin kalja maistui kirkon parvella.
Muista, ettei helvetissä sitten saa olutta, kun kieltäsi polttaa
Saako kirkasta kuitenkin?
Kalja muuta kuin kusettaa.