Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäloman eka päivä ja heräsin klo 9 kun 9v tuli sanomaan että on tylsää ja pyysi kännykkää

Vierailija
31.05.2026 |

Tässä se sitten lähtee taas..kesällä nuo tulee ihan hulluiksi kun otat rakkaan kännykän muutamaksi tunniksi pois.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummona tätä kehitystä on surullista seurata.

Jokin aika  sitten minulla oli lapsenlapseni,12vuotias  poika ja 11vuotias tyttö viikonlopun hoidossa. Ensin kauhea uhoaminen ja valitus,että he olisivat kyllä pärjänneet kahdestaan. Sitten valitus ruuasta,halusivat nuudeleita ja sushia (olin tehnyt hyvää kinkkukiusausta ja hyvän vihersalaatin).   Sen jälkeen pilkkasivat dvd elokuvia joita ehdotin yhdessä katsottavaksi. Ehdotin myös että menisimme ulos ja leikkisimme vaikka Omia Nimiä. Pilkkaa sain siitäkin  osakseni ja tyttö valitti äidilleen että olen tyhmä ja seniili. 

Mikään muu heitä ei tuntunut innostavan kuin se matkapuhelin jossa oli kuulemma kaikki,kaverit ja elokuvat jne  enkä minä tyhmä vanhus vaan tajua.

Äläpä ota heitä enää luoksesi ja sulje lahja-, raha- ja herkkuhanat. 

Vierailija
22/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummona tätä kehitystä on surullista seurata.

Jokin aika  sitten minulla oli lapsenlapseni,12vuotias  poika ja 11vuotias tyttö viikonlopun hoidossa. Ensin kauhea uhoaminen ja valitus,että he olisivat kyllä pärjänneet kahdestaan. Sitten valitus ruuasta,halusivat nuudeleita ja sushia (olin tehnyt hyvää kinkkukiusausta ja hyvän vihersalaatin).   Sen jälkeen pilkkasivat dvd elokuvia joita ehdotin yhdessä katsottavaksi. Ehdotin myös että menisimme ulos ja leikkisimme vaikka Omia Nimiä. Pilkkaa sain siitäkin  osakseni ja tyttö valitti äidilleen että olen tyhmä ja seniili. 

Mikään muu heitä ei tuntunut innostavan kuin se matkapuhelin jossa oli kuulemma kaikki,kaverit ja elokuvat jne  enkä minä tyhmä vanhus vaan tajua.

Meidän seniilien nuoruudessa seniiliksi nimittelystä seurasi suun pesu saippualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa että kännykkää saa räplätä vaikka vartin päivässä jonkun sovitun tehdyn kotityön palkaksi . Muulla ajalla pitää itse keksiä muuta tekemistä kuten kirjat, ulkoilu jne. 

Vierailija
24/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppejä kaikki te täällä. Itse olette Av.lla mutta lapselle puhelin on pahinta mitä olla voi. En tajua. Laita ap puhelimet saataville niin eivät herätä.

Menkää uimaan kun nouset virkeänä. Älypuhelimella voi tehdä myös kehittäviä asioita, mutta vauvapalstailu ei kuulu niihin.

Vierailija
25/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaaliset vanhemmat,epäsosiaaliset lapset...

Ei kavereita yms.

Siitä se syrjäytyminen lähtee.

Vierailija
26/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet sen ulos kävelylle tai keskustelette tunnin kulttuurista. Ei se vanhemmuus mitään laiskottelua ole. 

Vierailija
27/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syytä vilkaista peiliin ja miettiä mistä se lapsi on sen puhelimen käytön oppinut?

Vierailija
28/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan se on lapsilla kun ei varaa harrastaa kunnon lajeja.

Niin! Meillä teinillä on kilpaurheiluharrastus ja toinen vapaasti tapahtuva harrastus, jota tekee oman kiinnostuksen mukaan. Oli eilen kevätjuhlien jälkeen yht. 6h ulkona harrastamassa molempia harrastuksiaan. Jos teini sen lisäksi tuijottaa puhelinta, niin tuijottakoon. 

Vierailija
29/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saa pois puhelimelta vain siten, että maksaa 300 euroa kuussa siitä, että urheiluseuran valmentaja kaitsee lasta.

Vierailija
30/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä me pärjättiin muksuna/nuorena kun ei ollut kännykkää, ei nettiä, eikä kaikilla edes telkkaria, lankapuhelinta, kasettimankkaa tai muutakaan nykyajan härpäkettä kuin radio? Miten me keksittiin tekemistä ja ajanvietettä? Avaimet kaulaan ja ulos.. 

Me jokaine olem.e varttuneet eri aikakautena ja tehty sitä mitä silloin oli tapana touhuta.

Ei ketää pidä syytellä.

Vierailija
31/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vttu sano että menee ulos kyllä siellä keksii tekemistä vai onko kännykät sulattaneet lasten aivot etteivät enää keksi itse tekemistä kun 80- ja 90-luvulla riitti että mentiin ulos ja leikittiin vaikka piilosta ja mitä kaikkea ulkoleikkejä oli.

Kyllä minullakin oli tietokone jolla pelata siinä 9-10 vanhana mutta se oli vaan lisä muiden ohella et mentiin ulkona kesät talvet.

Oikeasti jos itsellä olisi lapsia niin älykännykkää eivät saisi kuin vasta 15-vuotiaina et siihen asti pelkällä peruspuhelimella jolla voi soittaa ja tekstata ja kaikenmaailman tik tokit ym. some täysin kielletty mitä nyt youtubea saisi rajoitetusti katsella.

Vierailija
32/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saa pois puhelimelta vain siten, että maksaa 300 euroa kuussa siitä, että urheiluseuran valmentaja kaitsee lasta.

Jos nyt haluaa asian ymmärtää noin. Oma kilpaurheileva lapsi on usein kisoissa vaikka 8h ilman puhelinta, kun omasta halusta keskittyy niihin kisoihin. Harrastus on tärkeä ja haluaa kehittyä siinä. Harrastus tuo muuta sisältöä lasten ja nuorten elämään. Oli se sitten seurassa tai omaehtoista. Mutta jos vanhemmat eivät ole valmiita panostamaan mihinkään harrastukseen, ei sille lapselle jää paljoa muuta kuin puhelin tai ostareilla hengailu. Useimmat lapset kuitenkin kiinnostuu jostain, jos vähän rohkaisee. Oli se sitten liikunta- tai taideharrastus, ohjattu tai itsekseen tapahtuva.

Vierailija
33/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu sano että menee ulos kyllä siellä keksii tekemistä vai onko kännykät sulattaneet lasten aivot etteivät enää keksi itse tekemistä kun 80- ja 90-luvulla riitti että mentiin ulos ja leikittiin vaikka piilosta ja mitä kaikkea ulkoleikkejä oli.

Kyllä minullakin oli tietokone jolla pelata siinä 9-10 vanhana mutta se oli vaan lisä muiden ohella et mentiin ulkona kesät talvet.

Oikeasti jos itsellä olisi lapsia niin älykännykkää eivät saisi kuin vasta 15-vuotiaina et siihen asti pelkällä peruspuhelimella jolla voi soittaa ja tekstata ja kaikenmaailman tik tokit ym. some täysin kielletty mitä nyt youtubea saisi rajoitetusti katsella.

Tuo viimeisen kappaleen ajatus toimii vain, jos koko kaveriporukan vanhemmat ovat samoilla linjoilla. Muuten lapsi jää vain ulos porukoista. Nähty ihan käytännössä, kun oman lapsen luokalla yhdellä ei ollut älypuhelinta. Aika surkeaa oikeasti lapselle, jos ei pääse mihinkään mukaan, kun kaikki keskustelut käydään whatsapissa ja itsellä ei ole sinne pääsyä.

Vierailija
34/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsit 9 ja 10:20 olet jo puhelimella vauvapalstalla valittamassa lastesi puhelimenkäytöstä?

Vierailija
35/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut jo aikaa sitten mutta viimeistään nyt katkaista tuo dopamiinikoukku. Minä sanoisin lapselle että jankuttaminen asiasta loppuu tähän ja kännykkää ei tule koko kesänä. Tuon ikäisen on pakko keksiä jotain muuta tekemistä kun puhelimen räplääminen. Kyllä ne vieroitusoireet jo parin viikon jälkeen alkaa helpottaa. Kun koulu alkaa niin sitten vieroitetulle täysin uusi systeemi puhelimen kanssa jottei joudu koukkuun uudestaan. 

Vierailija
36/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut jo aikaa sitten mutta viimeistään nyt katkaista tuo dopamiinikoukku. Minä sanoisin lapselle että jankuttaminen asiasta loppuu tähän ja kännykkää ei tule koko kesänä. Tuon ikäisen on pakko keksiä jotain muuta tekemistä kun puhelimen räplääminen. Kyllä ne vieroitusoireet jo parin viikon jälkeen alkaa helpottaa. Kun koulu alkaa niin sitten vieroitetulle täysin uusi systeemi puhelimen kanssa jottei joudu koukkuun uudestaan. 

Että on sitten ilman kavereita koko kesän. Ainakin omien lasten kaveripiirissä kaikki näkemiset sovitaan puhelimella.

Muita sovelluksia voi sitten rajoittaa. Jokaisessa älypuhelimessa on siihen mahdollisuus.

Vierailija
37/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että on sitten ilman kavereita koko kesän. Ainakin omien lasten kaveripiirissä kaikki näkemiset sovitaan puhelimella.

Muita sovelluksia voi sitten rajoittaa. Jokaisessa älypuhelimessa on siihen mahdollisuus.

Ja näkemiset koostuvat siitä, että istutaan rinnakkain ja ollaan puhelimilla.

Vierailija
38/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä me pärjättiin muksuna/nuorena kun ei ollut kännykkää, ei nettiä, eikä kaikilla edes telkkaria, lankapuhelinta, kasettimankkaa tai muutakaan nykyajan härpäkettä kuin radio? Miten me keksittiin tekemistä ja ajanvietettä? Avaimet kaulaan ja ulos.. 

Me jokaine olem.e varttuneet eri aikakautena ja tehty sitä mitä silloin oli tapana touhuta.

Ei ketää pidä syytellä.

Missä lauseessa syyllistin? 

Vierailija
39/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli😂

Vierailija
40/43 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kymmenvuotias on kavereiden kanssa ulkona. 

Ei hän ja ystäväpiirinsä ole kännykkäriippuvaisia. Yhteisesti olemme vanhempien kanssa sopineet, että heillä on puhelimet ilman nettiä. Näin Munkkiniemessä. 

Ha ha ha anna mun nauraa! Nettiä käyttävät sitten ilmaiseksi mäkkärissä, metrossa ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme