Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon kusipäistä?

Vierailija
31.05.2026 |

Keskustellaan tässä, millä tavoin on mahdollista päästä eroon kusipäistä. Näitä myrkyllisiä ihmisiähän voi kohdata missä vaan: työpaikalla, harrastuksissa, naapurustossa jne.

Itse olen päässyt hankalista tyypeistä eroon muuttumalla sekopääksi. Tämän jälkeen saa olla ihanasti rauhassa. Omalla kohdallani sekopääksi muuttuminen tarkoittaa huutamista, sättimistä, ikävien asioiden tuomista päivänvaloon, ovien paukuttelua jne.

Mitä suurempi on kontrasti normaaliin, rauhalliseen arkikäyttäytymiseen, niin sen tehokkaampaa tämä on. Uhkana on tietysti maineen menetys, juorut, hulluksi leimaaminen jne, mutta toisaalta koska kusipäät tekevät sitä ilman syytäkin, niin käytännössä ei ole menetettävää. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vaan ruotelista kiinni ja tirvasen lärviin.  Loppuu länkytys.

Vierailija
2/7 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on heittäytyä mahdollisimman tylsäksi. Et itse hakeudu juttelemaan heille ja kun yrittävät provosoida tai haastaa riitaa niin et anna mitään takaisin. Vastailet ahaa, okei, näinkö on tms… ja siirryt juttelemaan muille. Kun ei saa sinusta mitään tunteita irti niin jossain kohtaa (yleensä) lakkaavat yrittämästä. Toki saattavat sitten selän takana juoruta, kuinka kylmä olet ja muuta marttyyrisontaa, mutta sen voi antaa olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/7 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella. Mitä pitemmälle opiskelet, sitä vähemmän ympärilläsi on kusipäitä.

Ja terapialla, jossa opit olemaan hysterisoimatta ja käsittelemään tunteesi niin, ettei sun tartte projisoida omaa kusipäisyyttäsi muihin. 

Vierailija
5/7 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella. Mitä pitemmälle opiskelet, sitä vähemmän ympärilläsi on kusipäitä.

Ja terapialla, jossa opit olemaan hysterisoimatta ja käsittelemään tunteesi niin, ettei sun tartte projisoida omaa kusipäisyyttäsi muihin. 

Riidan haastajat ja öyhöttelijät ei muutu mukaviksi ihmisiksi, vaikka kuinka kävisit itse terapiassa. Kusipää on kusipää riippumatta omista projisoinneistasi. 

Vierailija
6/7 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vaan ruotelista kiinni ja tirvasen lärviin.  Loppuu länkytys.

Aika tehokasta!

Vierailija
7/7 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet ap itsekkin kusipää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä