Voiko antaa liian ison yo-lahjan?
Lähdettiin tänään kiireellä miehen veljen lapsen yo-juhliin. Minä kirjoitin korttia ja mies laittoi valmistuneen tilille lahjamme. Kysyi, kuinka paljon laitetaan, minä sanoin, että ihan mitä haluaa, hänen sukulaisensa kun on kyseessä. Mies laittoi minusta liikaa. Minua ei haittaa rahan anto, mutta minusta ei ole kohteliasta antaa noin isoa summaa.
Onko tämä outo ajatus? Ihan mielellään tuetaan sukulaistyttöä, mutta tuntuuko muista tämä pröystäilyltä tai muuten kiusalliselta?
Kommentit (33)
Äitini oli vähätuloinen yh. Perhetutut ja sukulaiset olivat huomattavasti varakkaampia. Minä sain yo-lahjaksi tosi isoja summia kaikilta. Luulen, että siinä oli sitä lisää, että tiesivät ettei me rahassa kylvetä.
Millainen taloudellinen tilanne miehen veljen perheellä on? Voi olla, ettei tyttö saa kotoa paljoakaan tukea kun lahtee opiskelemaan. ja miehesi halusi tukea kun kerran voi.
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli vähätuloinen yh. Perhetutut ja sukulaiset olivat huomattavasti varakkaampia. Minä sain yo-lahjaksi tosi isoja summia kaikilta. Luulen, että siinä oli sitä lisää, että tiesivät ettei me rahassa kylvetä.
Sain markka-aikana 6000 markkaa. Oli tosi iso summa tuohon aikaan. Lisäksi sain kultakoruja.
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi en antaisi jos opiskelija on tehnyt hyvää työtä ja kiva tyyppi? Annoin siskoni pikkukoululaisflke rahaa kun on kesäloma niin voi ostaa jotain kivaa
Vierailija kirjoitti:
Onko veljen perhe antanut ylioppilaille saman
Miksi pitäisi antaa sama summa?
Ei pitäisi mutta onko?
jos niin mies ei halunnut olka köyhän oloinen
Eikai? Mä olen kaikille siskon kolmelle lapselle maksanut ajokortit.