Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei yhtään rahaa ruokaan, mitä tehdä kun en ole syönyt 5 päivään mitään rahattomuuden takia. Tukia leikattu, tämä on kamalaa

Vierailija
30.05.2026 |

Sossu ei auttanut, eikä diakonia, "perusosan pitäisi riittää"...MUTTA kun se perusosa on 45% leikattu!!!! täysin rahattomana ja velkaantuneena. Ens kuussa taas leikattu perustoimeentulotuki josta pitää maksaa edellisen leikkauksen takia lainatut rahat!!!!
Ruokajonoon menin, mutta kassit loppuivat kesken ennen vuoroani....Jonotusjärjestys ratkaistaan arvonnalla, eikä saapumisjärjestyksellä...

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne ruokakassi jonoon tarpeeksi aikaisin, 1-2 t ennen kuin jako alkaa. Nämä on joka viikko 1-3 kertaa.

Hakeudu työttömäksi niin sulta ei leikata tai täytä toimeentuen vaatimukset jotta saat täyden tuen eli toisin sanoen haet työttömyyskorvaukset ja pääset työkkärin juoksutettavaksi. 

Mitä tuo auttaa ajoissa meneminen, jos ne jaetaan arvonnalla?

Vierailija
162/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut kohta kaksi viikkoa ilman rahaa, mutta en mene leipäjonoon. En. Se on periaate. Onneksi olen saanut kylässä syötävää, kun olen käynyt. Ja pakastimessa oli ranskalaispussi! Ensi keskiviikkona saan ansiopäivärahan 1 100 euroa. Sillä sitten elettävä taas kuukausi.

Hassuinta tässä on se, etten ole laihtunut vaan lihonut, kun syön kaikkea hiilaripaskaa aina kun käsiini saan. Enkä uskalla harrastaa mitään liikuntaa, ettei tule isompi nälkä. Jestas.

Opettele syömään paljon pienempiä annoksia, koska kulutus on vähentynyt. Liikuntaa voit silti harrastaa, siihen ei tarvita ylimääräistä proteiinia.

Miksi sinulla muuten on ranskanperunoita pakkasessa???  Niissähän ei mitään ravintoarvoa.

Etkö sä osaa lukea vai oletko vain tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä seuraavalla kerralla tupakat ja oluet ostamatta

Vierailija
164/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on kamalaa kun yrität elää kun rahaa olisi 

Lopetat kaikki laskut 

Muutat halvimpaan mahdolliseen asuntoon 

Opiskelet ammatin ja elärät itses

Jos juuri nyt ei oo rahaa - keräät pulloja ja jonotat ruokakasvit ja syöt mitä kaapeista löytyy 

Ai että "lopetat kaikki laskut" 😁

Tosi hienoa. Mäkin lopetan! Tästä lähtien en maksa enää vuokraa enkä mitään. Ihan hyvin varmaan menee.

Vierailija
165/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräisin pulloja, menisin vaikka kauppiaalta kysymään että nyt on niin paha tilanne että kotona ei ole mitään ruokaa, että saisiko hävikkivaarassa olevia ruokia vaikka pientä työpanosta vastaan.

Aika paska ohje. Asun kaupungissa enkä ole vuosiin nähnyt tölkkejä tai pulloja missään kerättävänä.

Vierailija
166/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka avuton voi aikuinen olla? Luonto on ynnä ilmaista syötävää. Mm. nokkosta, vuohenputkea. Kala on ilmaista. 

Leipäjonoon joka kerta. Pulloja voi kerätä. 

Kala on ilmaista mutta kalastaminen ei. Siihen tarvitsee välineet ja taitoa, mahdollisesti luvankin.

Oletko koskaan itse noudattanut antamiasi ohjeita? Kuulostavat aika päättömiltä.

Vierailija
167/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäkuolema sitten

Vierailija
168/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppui kerran opiskellessa rahat jo ennen kesätöitä, joten jouduin kärvistelemään melkein kuukauden ilman varsinaista ruokaa. Ostin viime rahoilla soijajauhetta ja merilevää, joilla pinnistelin nälkäkauden. Liekkö terveellistä, mene tiedä.

Vierailija
169/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimän aterian jos haluat, mene isoon markettiin jossa myydään noutoruokaa buffassa sekä mukaan otettavaksi että paikan päällä syötäväksi. Otat ruokaa muka mukaan otettavaksi. Kiertelet kaupassa ruuan kanssa hetken ja menet sitten sovituskoppiin syömään. Oma haarukka mukaan!

Jos niin hyvin käy että jäät kiinni ja joudut poliisiasemalle, pyydä heiltä jälkiruokakahvit. Heillä kyllä on kahvia.

Jos kerta varastelemaan aletaan, niin yön pimeyden turvin paikalliselle vuokraviljejypalstalle kassin kanssa, ja maasta perunoita, porkkanoita ja muita kasviksia mukaan.

Vierailija
170/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarjoaisin pieniä hommia, joita en pysty itse tekemään. Rahaa vähän pimeänä ja teen todella hyvää ruokaa. Eväätkin voisin laittaa mukaan!

t. itsekin köyhä, sairaseläkeläinen

Vierailija
171/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
172/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimän aterian jos haluat, mene isoon markettiin jossa myydään noutoruokaa buffassa sekä mukaan otettavaksi että paikan päällä syötäväksi. Otat ruokaa muka mukaan otettavaksi. Kiertelet kaupassa ruuan kanssa hetken ja menet sitten sovituskoppiin syömään. Oma haarukka mukaan!

Jos niin hyvin käy että jäät kiinni ja joudut poliisiasemalle, pyydä heiltä jälkiruokakahvit. Heillä kyllä on kahvia.

Jos kerta varastelemaan aletaan, niin yön pimeyden turvin paikalliselle vuokraviljejypalstalle kassin kanssa, ja maasta perunoita, porkkanoita ja muita kasviksia mukaan.

Ei taida vielä näin toukokuun lopussa kummoisia perunoita tai porkkanoita löytyä. En suosittele muutenkaan yksityisiltä ihmisiltä varastamista. S-ryhmä ja K-ryhmä sen sijaan ovat tehneet valtavat voitot aikana, jolloin kaikilla ei ole enää varaa ruokaan. Nämä kaupat ovat joka tekosyyllä vain nostaneet hintojaan aina kun maailmalta kuuluu jotain, vaikka heillä on isot varastot joihin meneillään olevat kriisit eivät ole ehtineet vaikuttaa. Noilta kaupoilta voi viedä niin paljon kuin sielu sietää. En tuomitse, vaan kannustan.

Vierailija
173/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ja sen viesteissä on rikollista sisältöä, mutta erityissuojelua harrastavan ja töitä laiminlyövän moderaattorin mielestä niiden ilmiantaminen on sääntöjen rikkomista, joten muistakaa antaa tästä palautetta suoraan moderaattorin esihenkilölle, eli ylläpidolle:
https://www.vauva.fi/anna-palautetta

Vierailija
174/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei muuta kuin ylös.

Vierailija
175/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut kohta kaksi viikkoa ilman rahaa, mutta en mene leipäjonoon. En. Se on periaate. Onneksi olen saanut kylässä syötävää, kun olen käynyt. Ja pakastimessa oli ranskalaispussi! Ensi keskiviikkona saan ansiopäivärahan 1 100 euroa. Sillä sitten elettävä taas kuukausi.

Hassuinta tässä on se, etten ole laihtunut vaan lihonut, kun syön kaikkea hiilaripaskaa aina kun käsiini saan. Enkä uskalla harrastaa mitään liikuntaa, ettei tule isompi nälkä. Jestas.

Wow saat enemmän kuin minä, mutta ei ole tarvinnut mun kyläillä syödäkseni... onko sulla helvetin iso vuokra?

Vierailija
176/176 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vastuu itsestäsi ja elämästäsi. Opiskele vaikka. Opiskele uusi ammatti, jossa on töitä.

Eikös opiskelija saa vielä vähemmän tukia kuin työtön? Jos ei saa ruokaa nyt ostettua niin tuskinpa opiskelijana saisi edes vuokraa maksettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi