Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton kun en päästä 8. luokkalaista päättärijuhlintaan

Vierailija
29.05.2026 |

Kaupungin nuorilla tapana kokoontua samaan paikkaan juhlimaan päättäreitä. Oma 15-vuotias hölmöillyt pari krt kuukauden sisään (vappukännit + vapesta jäi kiinni) ja nyt olis menossa kaverin kans näihin juhlahulinoihin mukaan ja siitä kaverille yöksi. En oo koskaan tavannut tätä kaveria. Kielsin ja oon nyt pilannut häneltä nuoruuden yms. Oonko kohtuuton?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton tämän päivän mittakaavassa. Kohtuullinen ja suojeleva elämän mittakaavassa. Mieti kumpiko on tärkeämpää.

Vierailija
2/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mielestäni ole yhtään kohtuuton. Voisin ehkä

vielä päästää joksikin aikaa sinne juhliin mutta hakisin pois hyvissä ajoin, enkä missään nimessä päästäisi tuntemattomalle kaverille yöksi tossa kohtaa. En vaikka ei olisi hölmöillyt aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole. voimia sulle. saat varmaan kuulla "kunniasi" t. kohtalontoveri

Vierailija
4/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtuutonta kieltää kokonaan menemästä. Anna mennä juhliin, mutta käske yöksi kotiin.

Vierailija
5/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v. känni ja vape, siitä se lähtee.

Vierailija
6/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohtuutonta kieltää kokonaan menemästä. Anna mennä juhliin, mutta käske yöksi kotiin.

Sitä ennen ehtii töpeksiä ja örveltää.

Vierailija
7/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin mahis annettu, että alkuillaksi voisi mennä. Ei kelvannut (ylläri). -ap-

Vierailija
8/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. Pari juoma-annosta ok joskus, mutta vaarallinen kännäys ei ok. Se ilta voi olla levoton. Joku muu ilta parempi ulkoiluun. Keksikää jotain kivaa kotiin tai muu kaveri kotiin. Lahjo vähän ja se voi leppyä.

Vierailija
9/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat asetetaan, ei kysytä, asetetaanko. 

Vierailija
10/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ennen ehtii töpeksiä ja örveltää.

Töpeksiminen kuuluu nuoruuteen. Ei vanhemmat voi kaikelta suojella ja pehmustaa lapsen elämää. Lapsen täytyy saada turvallisissa rajoissa kokeilla elämää välillä omillaan tuon ikäisenä. 

Minä päästäisin, mutta käskisin ehdottomasti kotiin yöksi. Ja muistuttaisin, että humalassa ei saa olla. Mutta kyllä kun itse olin tuon ikäinen kännättiin ihan kunnolla. En sano, että se on ok, se vaan on nuorten tapa. Ainakin ennen ollut. En rankaisisi jos haisee vaikka siideriltä, mutta räkäkännissä ei saa olla.

Vierailija
11/11 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin mahis annettu, että alkuillaksi voisi mennä. Ei kelvannut (ylläri). -ap-

No siinä tapauksessa sitten sanot että ei saa mennä. Saa päättää itse, tuleeko yöksi kotiin vai jättääkö juhlat kokonaan välistä.