Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän olevani kateellinen opettajien pitkille lomille

Vierailija
29.05.2026 |

Harvalla on noin pitkiä lomia 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rehellisyydestäsi. Tämä on yksi suurimmista syistä miksi valitsin kyseisen ammatin. Olisi kauheaa jos pitäisi valita kesä- ja heinäkuun välillä.

Vierailija
2/7 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on niin karmea työ, että mielelläni suon niille pitkän hermoloman. Mä en nykykakaroita kestäisi opettaa edes viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en tajua. Miksi kadehtia jotain sellaista, mikä on ollut itsellekin mahdollista ja on varmaan vieläkin. Opiskele opettajaksi. Varsinkin erityisopettajista on pulaa, kun alan koulutuksen saaneet karkaavat muihin töihin. 

Vierailija
4/7 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en tajua. Miksi kadehtia jotain sellaista, mikä on ollut itsellekin mahdollista ja on varmaan vieläkin. Opiskele opettajaksi. Varsinkin erityisopettajista on pulaa, kun alan koulutuksen saaneet karkaavat muihin töihin. 

Ei pitkien lomien kadehtiminen tarkoita, että itse haluaisi tai edes voisi olla opettaja. 

Vierailija
5/7 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla alkaa maanantaina loma.

Minä menen ekaa päivää töihin.

Odotan jo innolla!

Vierailija
6/7 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatin paras puoli. Totuus on, että tienasin aiemmalla uralla jo saman verran vuonna 2010 kuin nyt opettajana 16 vuotta myöhemmin. Mutta sain lomat. En kadu vaihtoa. Toisaalta itse kannattaisin mallia, että opettajan peruspalkka nostettaisiin muiden vastaavan koulutuksen saaneiden tasolle ja sitten voisi ottaa kesällä palkatonta. Se olisi selkeämpi ja loppuisi puhe lomista. Loppujen lopuksi ei ne lomien arvo nyt loputtoman paljoa ole. Tuntuu, että ensin nyhdetään palkasta ja päälle syyllistetään. Jos peruspalkka vastaisi vaikka kuraattorin, psykologin tai sossun peruspalkkaa, niin sillä saataisiin jo homma pakettiin. Heillä on 7 viikkoa vuosilomaa, opettajilla 12 viikkoa. Se 300-700 Euroa peruspalkkaan lisää antaisi enemmän vuosituloja, vaikka lomailisikin palkatta sen 5 viikkoa vuodessa. 

Vierailija
7/7 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkaa huomenna heti lakkien jaon jälkeen. Auto täyteen vaatetta, kamaa ja mökille. Tärkeimmät eli 2 salkkua Karhua odottaa jo autossa. Loput automatkalta. Iltapäivällä sauna jo lämpenee ja Karhu kylmenee. Mökkeiltyä tulee enemmän ja vähemmän koko ensi kesä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi