Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiiättekö mikä mua ottaa ihan hitokseen päähän? Kyse kelasta

Vierailija
29.05.2026 |

Eli vuosikausia joutunut olla asiakkaana heillä koska olen monisairas enkä välillä pysty hermo vaurioiden sekä muiden lukemattomien sairauksien vuoksi edes kävelemään. 

Näihin nyt sen enempää avaamatta, mutta viime vuosina päätökset mitä heillä tehdään pitää järjestäen viedä eteenpäin eli tehdä valitus, jonka jälkeen tulee se "oikein" tehty päätös. Tämähän siis sapettaa oikein kunnolla ja sydänviankin sain nyt lopulta tästä loputtomasta stressistä, kun eivät päästä sairaseläkkeelle vaikka työ vuosia on takana kymmeniä ja olen maksanut palkastani tulevaa eläkettä varten sievoisen summan, veroista nyt puhumattakaan..

Onhan tässä tietysti Kelan työt taattu kun työllistyvät näin toisiaan, kun ei eri osastoilla siellä päätöksen tekijät vertaa sieltä koneeltansa OLIKO TÄLLE IHMISELLE TULOSSA MUITA ETUUKSIA maksuun, milloin ja minkä verran!?

Luulis ettei nyt niin paljon vaadi ymmärrystä mutta katso ja ihastu, kyllä vain on liikaa vaadittu. 

Nyt sitten joka hvetin kk (kyllä, joka kk viimeiset 10 vuotta?!) minä stressaan ja pidän sydämestä kiinni mikä tällä kertaa on tehty ja laskettu väärin, itse tässä on saanut oppia täysin uuden ammatin ilman että saan siitä korvausta: etuuskäsittelijä.

Miksikö sitten en mene ja hae noita töitä? No siksi kun näköni on heikentynyt radikaalisti ja kädet ei toimi kuin välillä, tekstin lukeminen ja kirjoittaminen kestää ikuisuuden ja teen tämänkin osissa. 

Mutta se niistä, ahdistaa kun sydän oikeasti sanoo kohta sopimuksen irti ja stressi on taivaissa. 

Pääasia on että heillä riittää töitä ja voivat perustella jokainen oman jakkaransa "kun näitä päätöksiä on ihan liikaa eikä aika riitä"-tyylisesti. Toki niitä on ja tulee liikaa kun ei sillä ensimmäisellä kerralla koskaan mene nappiin. 

Halusin vaan puhista tän ulos ennenkuin kupsahdan tohon lattialle silkasta ketutuksesta. 

Tulkoon automaatio, kiitos 🙏🏼 sekin tekee virheitä muttei sentään jätä ihmistä laskuvirheen takia ilman rahaa koko kuukaudeksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän sinun tilannetta ja jaan fiilikset täysin. En tiedä miten ennen saatiin tehtyä päätökset oikein?

Vierailija
2/5 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi että terveydentilasi estäisi sinua tekemästä yhtä hyvin ja tehokkaasti noita Kelan päätöksiä mitä ne ns. terveemmät käsittelijät tekee.

Ja ehkä saisit jopa tavata jonkun Kelan lääkärin ollessasi siellä "töissä" joka armeliaasti lopulta toteaisi että joudat eläkkeelle.

Puoliksi vitsillä sanomiset sikseen. Olen pahoillani puolestasi ja toivon että pääset eläkkeelle ja stressi lopulta helpottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaikeaan tilanteeseesi. Minä jouduin hakemaan kahtena kuukautena toimeentulotukea ja molemmilla kerroilla oli pakko tehdä tarkistuspyynnöt,  jotka hyväksyttiin. Toivottavasti ei tarvitse enää mutta työtilanteesta ei ikinä tiedä. 

Vierailija
4/5 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi että terveydentilasi estäisi sinua tekemästä yhtä hyvin ja tehokkaasti noita Kelan päätöksiä mitä ne ns. terveemmät käsittelijät tekee.

Ja ehkä saisit jopa tavata jonkun Kelan lääkärin ollessasi siellä "töissä" joka armeliaasti lopulta toteaisi että joudat eläkkeelle.

Puoliksi vitsillä sanomiset sikseen. Olen pahoillani puolestasi ja toivon että pääset eläkkeelle ja stressi lopulta helpottaa

Kiitos, tuntematon! 

Ymmärrän kuivaa huumoria ja ironiaa ainakin joskus, sitä tässä tarvitaan. Toivon että pian ymmärtäisivät kokonaistilanteen ja eläke tulisi. 

Vierailija
5/5 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tehtävä on nykyisin jakaa rahaa nee kereille ja ma muille, ei niitä suomalaisten köyhyys kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi