YO-lahjaksi 20€ ja suklaapatukka?
Kommentit (21)
Ennen sai lahjaksi 100mk. 20e on sitä isompi summa, eli hyvin käy.
20e on todella hyvä lahja.Jos joku tuota arvostelee liian pieneksi niin suu suppuun vaan.
Tosi hyvä muistaminen.
Joka juhlijalle ihan hääparille myös.
Alapeukuttaja voisi kertoa miksi 20e on liian vähän?
Kannattaa suhteuttaa se lahja siihen miten paljon he itse on investoineet sinuun, lahjoissa, muistamisissa vuosien varrella, tai tunnetko edes tätä juhlakalua. Yleensähän vanhemmat tuntee jotenkin, lapset ei niinkään
Jätä se suklaapatukka pois tai vaihda levyksi, jotenkin se alleviivaa köyhyyttäsi.
Ilman patukkaa olisin ollut sitä mieltä että riittää, varsinkin jos lahjanantaja ei ole varoissaan.
Mä taas sain tädeitäni rippi- ja yo-lahjaksi 10e/per täti. Ei mitään muuta. Ja toinen vielä kummi...
.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas sain tädeitäni rippi- ja yo-lahjaksi 10e/per täti. Ei mitään muuta. Ja toinen vielä kummi...
.
Ja molemmat tätini on töissä, eikä muutenkaan ihan köyhimmästä päästä todellakaan. Ja eipä nuo enotkaan pistäneet paremmaksi kun heiltäkin tuli se 10e, ovat varmaan yhdessä sopineet summan.
Älä vie suklaapatukkaa. Sisaren tyttärelle veisin ainakin 50e.
Vierailija kirjoitti:
20e on todella hyvä lahja.Jos joku tuota arvostelee liian pieneksi niin suu suppuun vaan.
Tosi hyvä muistaminen.
Joka juhlijalle ihan hääparille myös.
Eihän se hyväksi muutu, vaikka sä kuinka toistelet sitä. Se on ok, jos ei ole muuhun varaa lahja. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Ja molemmat tätini on töissä, eikä muutenkaan ihan köyhimmästä päästä todellakaan. Ja eipä nuo enotkaan pistäneet paremmaksi kun heiltäkin tuli se 10e, ovat varmaan yhdessä sopineet summan.
Ihan vastaava juttu. Olin ihastuksissani niistäkin kympeistä, mutta sitten kuulin, että kaveri sai 300 e tädiltä tuolta, kummitäti antoi 500e ja isovanhemmat antoi tonnin. Plus kaikki muu suku, ystävät. läheiset, naapurit... Enkä siis vaan kuullut, vaan näin sen käteispinkan.
Mä en saanut kokonaisuudessa edes yhtä saakelin satasta, kun on niin pihi suku! :D Pidin mölyt mahassani, mutta kyllä olin kateellinen ja sapetti. Mulla oli sitten kivoja kuppeja ja purnukoita ja pöytäliina.
Osta työkalupakki lahjaksi. Tarpeeseen niin tytölle kuin pojalle, kun he muuttavat kuitenkin kohta omaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja voisi kertoa miksi 20e on liian vähän?
20 € on okei, jos antajalla ei ole varaa enempään, mutta suklaapatukka on tyylitön valinta rahan oheen. Ennemmin 20 € ja kortti, tai 20 € ja ruusu.
200€ ja suklaapatukka niin alkaa kuulostaa jo hyväksyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Osta työkalupakki lahjaksi. Tarpeeseen niin tytölle kuin pojalle, kun he muuttavat kuitenkin kohta omaan kotiin.
Sitten kunnon työkaluja, eikä mitään ladyjuttuja eurolla. Niillä ei tee mitään. Semmoista keskitien hinnoilla, niin pärjää kotinkkarikin.
Miksi ylioppilaalle pitäisi antaa isoja rahasummia? Antakoot vanhemmat. Mutta näköjään ylppärit on rahankeruu juhlat. Juhlat tylsemmästä päästä, onneksi ei ole pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylioppilaalle pitäisi antaa isoja rahasummia? Antakoot vanhemmat. Mutta näköjään ylppärit on rahankeruu juhlat. Juhlat tylsemmästä päästä, onneksi ei ole pakko mennä.
Ylioppilailla on usein edessä lähtö opiskelemaan ja muutto toiselle paikkakunnalle. Kodin perustamiseen tarvitaan aika lailla rahaa, vaikka yrittäisi tulla toimeen ihan minimivarustuksella. Siksi on mielekkäämpää antaa isoja rahasummia ylioppilaalle kuin esimerkiksi 50 vuotta täyttävälle, jolla pitäisi olla jo talous kunnossa ja varallisuutta omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mähän olen taas eri mieltä. Musta ylioppilasjuhlat ovat hauskimpia, mitä on.. Onnistunut vaan käymään rennoissa juhlissa,. Kiva jutella ja syödä ihania tarjoilua. Meen yleensä vasta viimeisten joukossa, niin sukujen viralliset pönöttäjät on kerennyt lähtemää. Jos o alkotarjoilua, niin mähän viihdyn pidempäänkin ja jos vielä ohjelmaa, jo vot! Nuori tarvii rahaa, kun on opiskelut ja aikuinen elämä juuri alkamassa. Aivan perusteltua.
En välttämättä ymmärrä, että rippilapsi tarvii järjettömiä summia tai hääparit.
Niin itse taisin saada kaikilta juhliin osallistujilta 50-200€ vuonna 2007. Yhteensä rahaa tuli 2500€, jolla ostin sängyn, sohvan, astioita, maksoin takuuvuokran ym. Se raha on tosi tarpeellinen valmistuneelle kun edessä muutto pois kotoa. Parikymppiä voi antaa synttärilahjaksi mutta Yo-lakki saadaan vain kerran.
Hyvä homma, jatka siitä.