Raju lista julki EK:lta – Nämä vapaapäivät pois, lomat kokonaan uusiksi
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"EK:n mielestä kaikista työlainsäädännön kohdista voisi jatkossa poiketa työehtosopimuksilla. Tämä tarkoittaisi sitä, että esimerkiksi työaikoja, vuosilomia ja palkkausta koskevat lait voisi jatkossa ohittaa sopimalla työehtosopimuksissa toisin."
Tais mennä vähä liikaa kokkelia nokkeliin, kun lähdetään tallomaan kansallinen, perustus ja EU-lainsäädäntö kertaheitolla.
Saako paikallisesti sopia mitään työntekijälle edullista ratkaisua?
Saa, ja saa sopia nytkin. Ei meillä ole maksimipalkkoja, maksimilomia jne.
Tuollaisista sopiminen ei vain käytännössä juuri keltään onnistu, niin se siitä paikallisesta sopimisesta.
Jatkossa sitten saisit juuri ja juuri lomaa joulunpyhinä, paitsi jonkun pitää olla pitämässä taloa pystyssä silloinkin, ja viikon kesälomaa.
Mitä selität. Lähes jokaisen asiantuntijatehtävän palkka määräytyy sen mukaan mitä työntekijä ja työnantaja keskenään sopivat.
Mutta kultapieni, kun kaikki eivät voi saada työtehtävistä riippumatta samaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten saada tuottavuus kasvuun? No poistetaan lomat ja pienennetään palkkoja. Ei hemmetti mikä älynväläys taas EK:n leiristä.
Siinä vaiheessa minä pienennän vastaavasti työpanostani.
Vain orjuuden palauutaminen puuttuu. Se on varmaan tavoitteena sitten seuraavalla kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"EK:n mielestä kaikista työlainsäädännön kohdista voisi jatkossa poiketa työehtosopimuksilla. Tämä tarkoittaisi sitä, että esimerkiksi työaikoja, vuosilomia ja palkkausta koskevat lait voisi jatkossa ohittaa sopimalla työehtosopimuksissa toisin."
Tais mennä vähä liikaa kokkelia nokkeliin, kun lähdetään tallomaan kansallinen, perustus ja EU-lainsäädäntö kertaheitolla.
Saako paikallisesti sopia mitään työntekijälle edullista ratkaisua?
Saa, ja saa sopia nytkin. Ei meillä ole maksimipalkkoja, maksimilomia jne.
Tuollaisista sopiminen ei vain käytännössä juuri keltään onnistu, niin se siitä paikallisesta sopimisesta.
Jatkossa sitten saisit juuri ja juuri lomaa joulunpyhinä, paitsi jonkun pitää olla pitämässä taloa pystyssä silloinkin, ja viikon kesälomaa.
Mitä selität. Lähes jokaisen asiantuntijatehtävän palkka määräytyy sen mukaan mitä työntekijä ja työnantaja keskenään sopivat.
Mutta kultapieni, kun kaikki eivät voi saada työtehtävistä riippumatta samaa palkkaa.
Minä saan miljoonan kuussa, kun sovin niin. Sinä tuskin edes kymppitonnia.
Taas yksi lisäsyy äänestää jotain nykyisistä hallituspuolueista.
Vierailija kirjoitti:
EKn uudistukset tulevat menemään läpi. Oikeisto ottaa ensi vaaleissa murskavoiton. Suomen työmarkkinat ovat jäykät ja vanhanaikaiset. Joustavuutta, joustavuutta, joustavuutta. Sekä pääoman verotuksen huomattavaa kevennystä. Säästöjä saadaan kun leikataan Kelan tukia ja julkisia palveluita. Terveydenhuolto yksityistetään.
Se joustavuus tiedetään. Nukut autossa tai työpaikan siivouskomerossa ja käyt ruokajakelussa. Maahanmuuttajia halutaan lisää, koska suomalaiset eivät suostu, vaan muuttavat maasta pakoon tätä hulluutta!
Vierailija kirjoitti:
Vain orjuuden palauutaminen puuttuu. Se on varmaan tavoitteena sitten seuraavalla kierroksella.
On nykyisellä listalla. Toimeentulotuen vastikkeellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Luovutaan kultaisista kädenpuristuksista. Homman pahasti sössinyt tai itse irtisanoutunut johtaja saa nykyään satojatuhansia euroja ihan tyhjästä. Se yksi autofirman johtaja sai äsken toista miljoonaa. Voisiko EK laskea kuinka paljon noihin menee vuosittain rahaa?
Tavallisen duunarin on vaikea ymmärtää, miten joku miljoonaluokan mokan tehnyt johtaja palkitaan miljoonilla ja niitä riittää.
Siinä historia toistaa jo itseään,Aletaan työntekijää joita vähemmän Suomessa jo kurittaa.Muistan itse tässä kun aamu aikaseen piti olla töissä oli 5vuoro vknloputkin..nyt muuttui kun itä ei ole liikaa.sitten oli 2,3,4 vuoroo...ei vastaan sanomista työnantajan leipää kun syöt..ne vähäiset duunarit mitä meillä jäljellä.Kohta on taas aika kun on vaan herrat,narrit,porvarit..
Vierailija kirjoitti:
EK antaa Suomen jäykille ja vanhanaikaisille työmarkkinoille sen pitkään kaipaaman murskaiskun! Suomi on ajastaan jäljessä vuosikymmeniä. Avaimet Suomen talouden nousuun ovat joustavat työmarkkinat sekä kevyt pääoman verotus. Jokainen joutuu tinkimään eduistaan yhteisen tavoitteen takia. Nyt ei ole varaa tuijottaa omaa napaa.
Harmi vaan että minun oma pötsi on niin valtava, etten näe napaani. Se harmittaa😥
Noin 75 000€ vuosittain tienaavana tämä nykyinen hallitus on ollut minulle paras pitkään aikaan, mutta en missään tapauksessa äänestä itselleni lisää työpäiviä ja palkanalennuksia. Pitää olla todella solidaarinen ihminen, että äänestää omaa lompakkoaan vastaan.