Menetko kirkkoonkuulumattomana rippijuhliin?
Tuntuu oudolle, varsinkin kun lapsi ja perhekään ei kirkkoon kuulu mutta kutsu tuli silti. Lapsi siis haluaa etät pidetään rippijuhlat.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kuulunut kirkkoon sen jälkeeen kun 18-vuotiaana erosin, enkä usko mitenkään, mutta käyn silti joulukirkossa joskus ihan tunnelman takia. Pystyn suodattamaan jeesuspuheet ja keskittymään lauluihin.
Liityt takaisin onnistuu netissä kun olet kastettu . Tilausta on tiedot siellä. Älä ala pelkäämään näitä eksyttäjiä.
En halua liittyä, koska olen tieteen nainen. Haluan vain rusinat (joulukirkon) pullasta. Eikö se ole jo aika kristillinen tapa?
Kyseessä on sinua viisaampi tapaus ja ristillä sovitettiin sinut siten että kun kuolet sielusi pelastuu. Mutta jos luulet että tieteesi pelastaa sinut etkä tarvi pelastajaa niin ole hyvä. Hyvää matkaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs kun kaikki tapaluterilaiset menevät kirkossa naimisiin? Menköön muualla. Ohis.
Tapaluterilaiset kuuluvat kirkkoon, joten he saavat mennä kirkossa naimisiin.
Tulee häille hintaa. Vuosimaksu satasia.
Helposti 1000 € vuodessa kirkon jäsenmaksut jos on kaksi töissä käyvää aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis perinne ja sukujuhla. En rupeaisi rippilapsen äitinä kyselemään vieraiden kirkkoon kuulumista. Omat laoset ovat aikoinaan kaikki kastettu ja päässeet ripille. Sen jälkeen ovat saaneet päättää asiasta itse. Lapsenlapsista on osa kastettu ja osa ei. Itseäni naurattaa, kun yksi kastamaton lapsi haluaa hyt kavereiden kanssa riparille.. Ensin hänet kastetaan ja sitten konfirmoidaan. Ei pieni siunaus kenellekään pahaa tee.
Mitä nauramista siinä on, jos nuori haluaa liittyä kirkkoon? Me erosimme kirkosta, koska koin, että on lasten oma päätös haluavatko kuulua aikanaan johonkin uskontokuntaan ja saavat opetuksen koulussa sen mukaisesti.
Minusta siinä ei olisi ollut mitään hassua, jos lapsi olisi tuolloin todennut haluavansa liittyä vaan asia olisi mennyt juuri kuten ajattelin. Meni myös juuri kuten ajattelin, kun ilmoitti, että ei halua riparille eikä ole hänen juttunsa.
Toinen lapsi tekee aikanaan omat päätöksensä.
Meillä on ollut tämä puheissa, koska lapsi haluaa liittyä kirkkoon, kun kaverit menee kesäleirille ja hän haluaa myös. Toinen asia on ET-opetus koulussa. Se on ollut täyttä ruikkua. Olen antanut palautetta, että miksi jatkuvasti on kiva kaveri-teema. Miksi olen kiva kaveri, millainen on kiva kaveri jne. Sitten samaa teema-tunneilla. Et:ssä ei ole ollut edes kirjaa. Kun olen katsonut vihkoja, siellä on teemana, millainen minä olen, mitkä on minun vahvuudet, kiva kaveri, kiva kaveri ja kiva kaveri. Aineen tavoitteena on tukea oppilaan oman identiteetin, elämänkatsomuksen ja moraalisen ajattelun kehittymistä. Ei nämä tavoitteet täyty, kun jankataan samaa.
Jos lapsi kokee kutsua kohti pelastajaa antaa hänen käydä rippikoulu .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs kun kaikki tapaluterilaiset menevät kirkossa naimisiin? Menköön muualla. Ohis.
Helposti 1000 € vuodessa kirkon jäsenmaksut jos on kaksi töissä käyvää aikuista.
Helluntailainen Juudas haluaa ne rahat itselleen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helluntailaiselle käy myllynkivikaulaasi kuollessasi. Olet erottanut Jeesuksesta ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kirkkoon kuulumaton on pitämässä rippijuhlat vaikka ei ole edes päässyt ripille vai kirkkoon kuulumattomana mietit kehtaatko mennä vieraaksi rippijuhliin?
Ajatus on että miksi kutsutaan kirkkoonkuulumattomia rippijuhliin?
Tiedätkö sinä kaikkien ihmisten statuksen jotta kuuluuko ne kirkkoon vai ei :D Ei sellaista yleensä huudella kylillä, kun se ei ensinnäkään kiinnosta ketään eikä se myöskään kuulu kenellekään ulkopuoliselle.
Rippijuhliin kutsutaan rakkaat lähimmäiset ja sukulaiset sekä parhaimmat ystävät. Ihan sama mitä edustavat <3
Jep. Kun kummilapseni syntyi, kuuluin kirkkoon ja minusta tuli kummi, mutta sittemmin erosin kirkosta. En siitä tietenkään sen enempää huudellut ja luonnollisesti osallistuin kummilapsen konfirmaatioonkin.
Sama juttu mulla.
liitykirkkoon.fi palaatte takaisin me pysytään yhdessä . Kristityt pysyy yhdessä myös kuollessa kuin eläessä.
Hihhuli, lopeta tuputtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis perinne ja sukujuhla. En rupeaisi rippilapsen äitinä kyselemään vieraiden kirkkoon kuulumista. Omat laoset ovat aikoinaan kaikki kastettu ja päässeet ripille. Sen jälkeen ovat saaneet päättää asiasta itse. Lapsenlapsista on osa kastettu ja osa ei. Itseäni naurattaa, kun yksi kastamaton lapsi haluaa hyt kavereiden kanssa riparille.. Ensin hänet kastetaan ja sitten konfirmoidaan. Ei pieni siunaus kenellekään pahaa tee.
Mitä nauramista siinä on, jos nuori haluaa liittyä kirkkoon? Me erosimme kirkosta, koska koin, että on lasten oma päätös haluavatko kuulua aikanaan johonkin uskontokuntaan ja saavat opetuksen koulussa sen mukaisesti.
Minusta siinä ei olisi ollut mitään hassua, jos lapsi olisi tuolloin todennut haluavansa liittyä vaan asia olisi mennyt juuri kuten ajattelin. Meni myös juuri kuten ajattelin, kun ilmoitti, että ei halua riparille eikä ole hänen juttunsa.
Toinen lapsi tekee aikanaan omat päätöksensä.
Meillä on ollut tämä puheissa, koska lapsi haluaa liittyä kirkkoon, kun kaverit menee kesäleirille ja hän haluaa myös. Toinen asia on ET-opetus koulussa. Se on ollut täyttä ruikkua. Olen antanut palautetta, että miksi jatkuvasti on kiva kaveri-teema. Miksi olen kiva kaveri, millainen on kiva kaveri jne. Sitten samaa teema-tunneilla. Et:ssä ei ole ollut edes kirjaa. Kun olen katsonut vihkoja, siellä on teemana, millainen minä olen, mitkä on minun vahvuudet, kiva kaveri, kiva kaveri ja kiva kaveri. Aineen tavoitteena on tukea oppilaan oman identiteetin, elämänkatsomuksen ja moraalisen ajattelun kehittymistä. Ei nämä tavoitteet täyty, kun jankataan samaa.
Jos lapsi kokee kutsua kohti pelastajaa antaa hänen käydä rippikoulu .
Lässyn, lässyn.