Suvivirsigate ja ministerin moka!
"– Se, että joku tekee elämäntehtäväkseen rakentaa tällaisen ongelman, joka ilmeisesti nyt saamamme tiedon mukaan ei ole ongelma edes itse lapselle vaan enemmänkin isälle. Minusta se on kyllä hyvin surullista, Rydman sanoi.
Ministeri jatkoi, että yhteiskunnan tulee puolustaa omaa kulttuuriperintöään ja välttää kappaleiden sensurointia.
– Lapsen haluaisin pitää tästä pois, Ojala sanoi.
– Olet kuitenkin käyttänyt häntä välineenä tässä taistelun prosessissa, Rydman vastasi.
– Lapseni on itse tehnyt kantelun tästä. Toinen lapseni ei tehnyt. He ovat itse tämän ratkaisun tehneet. Pidän aika mauttomana, että lapset vedetään tähän sen pidemmälle, Ojala jatkoi."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2c459d04-ced5-48a5-90b1-2af65a874…
Pyytääkö ministeri anteeksi?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Joo, Rydman pysyköön kaukana lapsista. Oksettavaa repiä toisen lapset keskusteluun pelinappuloiksi.
Lisäksi Rydman kuristi koko Suvivirren kuoliaaksi piipittämällä sen ääni väristen kameralle, ja vieläpä päin helvettiä. Se siitä perinteestä.
Katkeroitunut vihasi näkyy kilometrien päähän kommentistasi.
Miksi et vain ohittanut tätä ketjua?
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että tällainen kulttuuriin kajoaminen ei onnistuisi muissa Euroopan vanhoissa maissa kuten Italiassa. Voitteko kuvitella että siellä muuteltaisiin jotain perinteitä? Pitäisi arvostaa ja kunnioittaa omaa maata ja kulttuurista perintöä
Oman maan kunnioittaminen tai arvostaminen on itsekkyyttä.
T. Tytti ja Nazzima (SDP)
Eihän kukaan ole ketään kieltämässä Suvivirttä tai mitään muutakaan laulamasta. Pitää vaan kertoa, jos "kaikille yhteisessä" juhlassa on tarkoitus laulaa ja laulattaa uskonnollista tai poliittista tai muutakaan propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hirvee haloo yhdestä suvivirrestä. pisstäkää kouluun virsitunnit, jonne saa ne oppilaaet mennä, jotka nimeomaisesti tahtoo virsiä hoilata. proble solved
ei tarvi ministeritasolta asti pilkata LASTA, joka ei halua uskonolista sisältöä elämäänsä
Jospa veisisit lapsesi jonnekin muualle kun Suomalaisiin meidän kouluihimme jos ne ei sinulle kelpaa.
kuvitteletkohan nyt minun olevan joku toinen henkilö
minulla ei ole mitään ongelmaa koulun uskonnollisen sisällön kanssa, mutta minulla on ongelma ihmsiten kanssa, jotka eivät suvaitse niiden ihmisten toiveita, jotka eivät halua uskonnollista sisältöä elämäänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommareille omat koulut. Muissa sälyköön maalaisjärki ja Suvirret raikukoot! Kiitos.
Ja herra Ojalan lapset muslimien kouluun koraani oppia kuuntelemaan. Ja perse käännetään kuusi kertaa päivässä mekkaan kohti.
Jos Ojalan lapsi joutuisi kuuntelemaan muslimien rukouskutsuja niin Ojala ei ottaisi yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun. Ja vaikka ottaisikin niin valtuutettu ei puuttuisi asiaan.
Eihän mikään raha voi korjata tämäntyyppistä kärsimystä vaan terapia. Muutama käynti psykologilla sekä isälle että pojalle yhteiskunnan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommareille omat koulut. Muissa sälyköön maalaisjärki ja Suvirret raikukoot! Kiitos.
Ja herra Ojalan lapset muslimien kouluun koraani oppia kuuntelemaan. Ja perse käännetään kuusi kertaa päivässä mekkaan kohti.
Jos Ojalan lapsi joutuisi kuuntelemaan muslimien rukouskutsuja niin Ojala ei ottaisi yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun. Ja vaikka ottaisikin niin valtuutettu ei puuttuisi asiaan.
Tämäpä
#havaintojakaksoisstandardeista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommarit ja muslimit voisivat olla omissa kouluissaan.
Mahtuuko samaan kouluun vielä novellit ja somalit? Oppiaineita voisivat olla Kelan kusetus, tukien maksimointi, työn välttely ja yleinen häiriköinti.
Ehdottomasti suvivirsi kunniaan. Joitakin tai monia perinteitä on vaalittava.
Suvivirsi, ei koskaan mikään muu kuuluu kevät juhlaan. Suvivirsi ja kevät kuuluu yhteen.
Se on yhtä tärkeä kuin jouluna enkeli taivaan lausui näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi on kulttuuri perintöä siihen ei saa kajota.
Ruotsalainen perinne. Hienoa että persut pitävät huolen suomenruotsalaisten perinteestä.
Perinteet ovat eri asia kuin tämän päivän pakkoruotsi, mitä osa muistakin kuin persuista vastustaa.
Somaleille ei mitään virsiä, vaan passitus heidän kotimaahansa, sinne ne kuuluvat joka iikka.
Suomessa ei ole valtiouskontoa, joten valtion kouluissa ei voida suosia yhtä uskontokuntaa millään perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole valtiouskontoa, joten valtion kouluissa ei voida suosia yhtä uskontokuntaa millään perusteella.
Meillä on valtionkirkko.
Eiköhän noiden Laurien paikka ole jossain hullujen huoneella.
tämäkin päivä pit nähdä, että oikein ministeritasolta aletaan kiusaamaan lasta, joka ei halua osallistua uskontoihin. Ja krisitityt/kristitty puolue etunenässä, mutta se ei ylltä minua. Olen kuitenkin raamattuni lukenut riparin jälkeen
Vierailija kirjoitti:
tämäkin päivä pit nähdä, että oikein ministeritasolta aletaan kiusaamaan lasta, joka ei halua osallistua uskontoihin. Ja krisitityt/kristitty puolue etunenässä, mutta se ei ylltä minua. Olen kuitenkin raamattuni lukenut riparin jälkeen
Lue paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on valtionkirkko.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain suvivirttä puolustetaan ääni väristen vaikka persut on kulttuurialan suurin vihollinen kuten viimeistään tämä hallituskausi on osoittanut.
Miksi valehtelet, että Perussuomalaiset olisivat muka vihamielisiä kulttuuria kohtaan?
Puheen tasolla tykkäävät mutta rahaa sille ei saisi antaa yhtään, ei ole kuulemma varaa tukea suomalaista kulttuuria. Mm. Lasten teatterifestivaali päättyi tänä vuonna 44 vuoden jälkeen hallituksen leikkausten takia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän mikään raha voi korjata tämäntyyppistä kärsimystä vaan terapia. Muutama käynti psykologilla sekä isälle että pojalle yhteiskunnan piikkiin.
Liekö niin huonoja sykolokeja vai mikähän lie syynä, että se raha kumminkin tuntuu paremmin auttavan.
Missä sanottiin että kommari tuo mies? Miten liittyy intersektionaaliin? Toisiahan tuo EI kieltänyt laulamasta.