Ei ole mitään tylsempää ja TAVIKSEMPAA kuin voileipäkakku yo-juhlissa
Kommentit (41)
Minä rakastan voileipäkakkuja ja kun viime kesänä sellaiset (lihaversio ja kalaversio) oli lapseni rippijuhlissa tarjolla, niin ne hupenivat kyllä hyvää vauhtia ja pari ystävääni on puhunut vielä jälkeenpäinkin, että oli todella hyvää ja mistä olin ne tilannut jne.
Voileipäkakkuhan on sellainen erityisherkku, jota on tarjolla vain näissä tietyissä juhlissa. Kuivakakkua ja pikkuleipiä saa missä tahansa kahvipöydässä pitkin vuotta, mutta voileipäkakku on harvoin tarjolla ja sitä monet vieraat erikseen odottavat.
Kun menee viraaksi johonkin niin sitähän mutustellaan niitä mitä talo tarjoaa, jos ei maistu niin pysy kotonas ja syö mitä ehit.
Valmistuneiden juhlapäivä, juhlitaan heitä!
En tiedä, onko ap syönyt voileipäkakkua liian usein, mutta ainakin itselleni tulee vesi kielelle jo ajatuksesta, harvinaista herkkua ja kiitollisena söisin.
-Ulkosuomalainen
Voi kunpa saisin vielä samanlaista voileipäkakkua, jota oli lakkiaisissni liki 40 vuotta sitten. En enää muista tekikö äitini vai tuliko pitopalvelusta, mutta oli taivaallista. Viime vuonna äitini hautajaisissa olimme ostaneet jotain kaupan voileipäkakkua ja se ei ollut mistään kotoisin.
LAKKAA KITISEMÄSTÄ JA JÄÄ KOTIIN!
Ei sinne ole pakko mennä!
Ei haittaa mitään olla tavis, voileipäkakku on hyvää! Suosittelen googlaamaan Saaristolaisen voileipäkakun ja myös savuporosta saa herkullisen voileipäkakun
Vierailija kirjoitti:
Voi kunpa saisin vielä samanlaista voileipäkakkua, jota oli lakkiaisissni liki 40 vuotta sitten. En enää muista tekikö äitini vai tuliko pitopalvelusta, mutta oli taivaallista. Viime vuonna äitini hautajaisissa olimme ostaneet jotain kaupan voileipäkakkua ja se ei ollut mistään kotoisin.
Kannattaa tehdä itse, on parempaa
Ap tuntuu sellaiselta valittajalta, että tuskin sua mihinkään juhliin edes kutsutaan. Pilaat kuitenkin muiden juhlatunnelman pelkällä olemassa olollasi.
Ylioppilasjuhlat ovat nykyään aika tavallisia, niin monissa perheissä on ylioppilaita, joten voileipäkakku sopii niihin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tapailumies sano, että tee minulle voileipäkakku.
No minä sanoin, että osta tarvikkeet siihen. Meni suu suppuun hyvin äkkiä.
Tuo on hyvä Alku.
Kummalta?
Naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Lusikoitavat tai haarukoitavat syömiset ovat vähän hankalia ( yleensä porukkaa seisoo paljon). Sormisyötävät ovat käteviä tämän tyyppisissä juhlissa. Ellei ole istuva ateriointi kaikille.
Kyllä meillä on tuoli kaikille.
Ja kyllä, voileipäkakkuja on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko ap syönyt voileipäkakkua liian usein, mutta ainakin itselleni tulee vesi kielelle jo ajatuksesta, harvinaista herkkua ja kiitollisena söisin.
-Ulkosuomalainen
Asuimme Englannissa ja siellä tein miehelleni lohivoileipäkakun. Ei englantilaiselle kovin tuttua mutta nyt on hänen yksi lemppareistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusikoitavat tai haarukoitavat syömiset ovat vähän hankalia ( yleensä porukkaa seisoo paljon). Sormisyötävät ovat käteviä tämän tyyppisissä juhlissa. Ellei ole istuva ateriointi kaikille.
Kyllä meillä on tuoli kaikille.
Ja kyllä, voileipäkakkuja on tarjolla.
Meillä kävi lakkiaisissa yli 100 vierasta, joten ei meillä ainakaan ollut ruuhkaisimpana hetkenä kaikille tuoleja. Mutta eihän kaikki käy yhtä aikaa, ja voileipäkakkua pystyy syömään seisaaltaankin.
Hyvä menekki ainakin oli, kaikki meni ja feta-pinaattipiirakat sekä makeat kakut lisäksi.
Paras yo-juhlan kahvipöytä on sellainen, jossa on voileipäkakku, mansikkakakku, pullaa ja keksejä. Eli äärimmäisen perinteinen.
Mitä sinä tolvana meille valitat? Ei sinun ole pakko syödä niitä voileipäkakkuja.
Meillä tarjotaan vieraille kunnon ruoka. Syököön voileivät kakkuna tai vain raikkaina sitten muualla.
Vie v#ttupää omat eväät niihin juhliisi.
Mitäpä sitä turhaan mitään erikoisuuksia tarjoamaan (kuin korkeintaan lisänä), kun nämä tutut, turvalliset, tylsät, tavikset voilepäkakut käyvät kaupaksi niin hyvin.
Saispa voileipäkakkua... harmi kun ei ole kenenkään tutun lakkiaisia nyt lauantaina.