Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SDP vaatii Helsingiltä toimia kohtuuhintaisen asumisen turvaamiseksi, miksi ei pyydä AY-liikkeitä laskemaan vuokrien hintoja?

Vierailija
27.05.2026 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9485803

AY-liikkeet ovat keskeinen sijoittaja asuntomarkkinoilla. Vai onko tässä vaatimuksessa sittenkin syynä vain tukien kanavoiminen AY-liikkeiden asuntobisneksiin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillistä demari aatetta toverille ei jätetä euroakaan. SUN ON MUN.

Vierailija
22/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY-liitot eivät aja kansalaisen etua, vaan omaa etuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on turha puhua yritysten veronkierrosta niin kauan kuin Suomessa on näitä miljardeja verovapaasti takovia AY-liikkeitä. Oletteko koskaan miettineet mihin ne rahat menee?

Vierailija
24/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY on mafia.

Vierailija
25/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyypillistä demari aatetta toverille ei jätetä euroakaan. SUN ON MUN.

Demari on Kojamonkin, eli VVO:n eli Lumo.kodit Oyj:n takana. Teollisuusliitto, suurin omistaja.

Verovapaasti nauttien, vasemmistolaista kapitalismia. Sitä parempaa kapitalismia.

Vierailija
26/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AY liike ei...

Ole hiljaa persu!

Asia käsitelty.

Vierailija
27/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehdellaan lumokotien omistuksesta. Suurimmat omistajat ovat ruotsalainen hemstadyhtiö, yli 18% ja eläkeyhtiöt Varma ja Ilmarinen. Nämä omistavat yhdessä liki puolet Teollisuusliitto omistaa vähän yli 6% kuten opetusalan keskusliittokin. On pörssiyhtiö, omistajina mm. yli 100.000 suomalaista kotitaloutta.

Vierailija
28/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan asua Helsingin keskustassa ja ajaa uudella porschella. Muiden piikkiin, koska se olis reilua mulle.

"Suu säkkiä myöten"- sanonta on mummovainaan aikaista kerrontaa, ajat ovat muuttuneet, kaikki mulle nyt!

T. Nykyajan nuori

Vierailija
29/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehdellaan lumokotien omistuksesta. Suurimmat omistajat ovat ruotsalainen hemstadyhtiö, yli 18% ja eläkeyhtiöt Varma ja Ilmarinen. Nämä omistavat yhdessä liki puolet Teollisuusliitto omistaa vähän yli 6% kuten opetusalan keskusliittokin. On pörssiyhtiö, omistajina mm. yli 100.000 suomalaista kotitaloutta.

Ei se silti muuta sitä, että liitoilla on valtava määrä omistuksia kiinteistöissä eivätkä he maksa veroja. Tämä on väärin. Eivät liitot ole mitään yleishyödyllisiä järjestöjä, eivätkä nämä miljardit hyödytä tavallista kansalaista mitenkään. Ne maksetut verot hyödyttäisi ja niille olisi kova tarve valtion kassassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän