SDP vaatii Helsingiltä toimia kohtuuhintaisen asumisen turvaamiseksi, miksi ei pyydä AY-liikkeitä laskemaan vuokrien hintoja?
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9485803
AY-liikkeet ovat keskeinen sijoittaja asuntomarkkinoilla. Vai onko tässä vaatimuksessa sittenkin syynä vain tukien kanavoiminen AY-liikkeiden asuntobisneksiin?
Kommentit (29)
AY-liitot eivät aja kansalaisen etua, vaan omaa etuaan.
Minusta on turha puhua yritysten veronkierrosta niin kauan kuin Suomessa on näitä miljardeja verovapaasti takovia AY-liikkeitä. Oletteko koskaan miettineet mihin ne rahat menee?
Vierailija kirjoitti:
tyypillistä demari aatetta toverille ei jätetä euroakaan. SUN ON MUN.
Demari on Kojamonkin, eli VVO:n eli Lumo.kodit Oyj:n takana. Teollisuusliitto, suurin omistaja.
Verovapaasti nauttien, vasemmistolaista kapitalismia. Sitä parempaa kapitalismia.
Miksi AY liike ei...
Ole hiljaa persu!
Asia käsitelty.
Miksi valehdellaan lumokotien omistuksesta. Suurimmat omistajat ovat ruotsalainen hemstadyhtiö, yli 18% ja eläkeyhtiöt Varma ja Ilmarinen. Nämä omistavat yhdessä liki puolet Teollisuusliitto omistaa vähän yli 6% kuten opetusalan keskusliittokin. On pörssiyhtiö, omistajina mm. yli 100.000 suomalaista kotitaloutta.
Mäkin haluan asua Helsingin keskustassa ja ajaa uudella porschella. Muiden piikkiin, koska se olis reilua mulle.
"Suu säkkiä myöten"- sanonta on mummovainaan aikaista kerrontaa, ajat ovat muuttuneet, kaikki mulle nyt!
T. Nykyajan nuori
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehdellaan lumokotien omistuksesta. Suurimmat omistajat ovat ruotsalainen hemstadyhtiö, yli 18% ja eläkeyhtiöt Varma ja Ilmarinen. Nämä omistavat yhdessä liki puolet Teollisuusliitto omistaa vähän yli 6% kuten opetusalan keskusliittokin. On pörssiyhtiö, omistajina mm. yli 100.000 suomalaista kotitaloutta.
Ei se silti muuta sitä, että liitoilla on valtava määrä omistuksia kiinteistöissä eivätkä he maksa veroja. Tämä on väärin. Eivät liitot ole mitään yleishyödyllisiä järjestöjä, eivätkä nämä miljardit hyödytä tavallista kansalaista mitenkään. Ne maksetut verot hyödyttäisi ja niille olisi kova tarve valtion kassassa.
tyypillistä demari aatetta toverille ei jätetä euroakaan. SUN ON MUN.