TEMU-tilaajia tulee veetuttamaan heinäkuussa käyttöön otettava tullimaksu
Kohta ei ole enää mitään järkeä tilata muutaman euron krääsäpaketteja kun jokaisesta erästä tulee maksettavaksi 3 euron tullimaksu, hah että mä nauran!
Kommentit (192)
Kyllä Kiina rahat ottaa. Myös Suomesta viedään tuotteita Kiinaan. Kiina laittaa isot tullimaksut + nostaa Suomeen tuotavien lääkkeiden hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin saadaan temuhamstraajat kuriin. Vielä kun saataisi tarkastajat jotka käyvät kotona katsomassa onko taloudessa käytössä Temun tuotteita. Jos on niin vakuutukset pois ja esto julkiselle terveydenhuollolle.
Kuinka saadaan kiinalaista rompetta kauppaavat vähittäiskauppiaat kuriin ja tuotanto takaisin EU:hun ? Siitä poliitikot ei näytä olevan huolissaan. Kauppa on suuri vaalirahoittaja ja tarjoaa myös työpaikkoja politiikkobroilereille. EU-lobbareilla riittää rahaa. Mutta ei kai se ole korruptiota.
Jatkossa voi tilata ainoastaan EU-alueelta.
Ei kyllä v i t u t a yhtään. Aivan yksi lysti minulle. Löydän kyllä jatkossakin tarvittavat tuotteet mitä harvakseltaan tilaan, suomen ulkopuolelta. En suostu ostamaan mitään kotimaista, koska on törkeästi ylihinnoiteltua ja laatu täysin samaa kuin kiina krääsässä. Halvemmaksi tulee tulleineen päivineen edelleen. Ostan kaiken mahdollisen rajojen ulkopuolelta. Olen ostanut siitä lähtien kun netti kaupat ovat olleet olemassa. Aina kuiva tuotteista lähtien kaikki ostokseni tulee ulkomailta.
Hahaha itkekää lisää aaaaahahahhahahahhahahha
Ei veetuta mutta kivijalka kauppoja tulee veetuttamaan kun rahani eivät siltikään tule heidän kassoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa voi tilata ainoastaan EU-alueelta.
Minä aion tilata jatkossakin myös EU:n ulkopuolelta.
Saksan Amazon toimittaa myös Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 EUROA/ TAVARAERÄ
Tulee neljän euron varaosan tilaaminen kalliiksi kun päälle lisätään 3€ tullia🤣🤣
Silti halvempi kuin Suomessa.
Mikään maksu ei estä minua tilaamasta Temusta.
Kuka sitä Temupaskaa haluaa? Ei kukaan itseään kunniottava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina laittaa varmaan myös tullit Suomelle.
EUlle, ja Suomikin kärsii.
Suomesta nyt tuskin mitään viedään Kiinaan, mutta sieltä tulee päivittäin useita tonneja huonolaatuista krääsää tänne.
Muun muassa ne kaameat muoviset temu-hanat
Temuttajan mielestä tietenkin tokmannilla myydään ihan samanlaisia
Millään suomalaisella tavarakauppajätillä ei ole aikaa tai resursseja testauttaa myynnissä olevia tuotteitaan ja niiden laatua. Niissä luotetaan valmistajan sanaan, joka tulee Kiinasta. Ja Suomessa on vuosittain yllättävän paljon takaisinvetoja myynnistä laatuongelmien vuoksi.
Temussa niitä on myös, mutta Temua ei voi oikein verrata mihinkään suomalaiseen ketjuun, kun myynnin määrä on vähän eri mitoissa. Tosiasia kuitenkin on, että Suomessa myydään samaa "krääsää". Suomessa on kauppiaita, jotka ovat myöntäneet myyvänsä Temua.
Parhaillaan on mm. S-ketjussa vaarallisten silikonilautasten takaisinveto. Niitä on myyty VIIME VUODEN ALUSTA ALKAEN. Vasta tämän vuoden toukokuun lopulla aloitettiin takaisinveto. Sama juttu viime vuonna K-ketjussa lasten reppujen kanssa. Kuinkahan paljon nytkin on kaupoissa ja kodeissa ihmisille vaarallisia tuotteita, joiden vaarallisuus havaitaan vasta kuukausien päästä jos ylipäänsä milloinkaan? Kaikki paukut laitetaan Temun haukkumiseen ja kotimaisten kauppojen vastuullisuuden ylistämiseen. Kuinka vastuullista on oikeasti myydä yli vuoden ajan vaarallisia tuotteita?
Ei veetuta yhtään, sillä tilasin toukokuussa kaiken, mitä tarvitsen lähivuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 EUROA/ TAVARAERÄ
Tulee neljän euron varaosan tilaaminen kalliiksi kun päälle lisätään 3€ tullia🤣🤣
Silti halvempi kuin Suomessa.
Mikään maksu ei estä minua tilaamasta Temusta.
Kuka sitä Temupaskaa haluaa? Ei kukaan itseään kunniottava
Hysteerinen lammas määkii, taas kerran.
Tilasin tuotteita joita en suomesta löydä, onhan se törkeää, kolme euroa joka tavaraan lisää, jos tilaa useampia tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
omg äkkii tilaamaan meikkei kuteita ja koruja ennen tulleja omg
Eikai kukaan tilaa Temusta meikkejä? Itse en koskisikaan. Muuta olen tilannut. Ei harmita tullit kun sain jo tilattua sen mitä tarvitsin, luin että tullit yulevat.
Temufani
Vierailija kirjoitti:
Miten toi tullimaksu hoituu?
Temu maksaa Ursulalle voitelurahat, jotta pääsee näille kulmille myyymään. Homma toimii kuin mafia konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
3€:n tullimaksulla ei hirveästi merkitystä, kun vastaavat tuotteet maksaisivat Suomessa 10-kertaisesti.
Ja vaikuttaahan tuo tullimaksu mm. Sinelli , Tokmannin ja Rustan hintoihin, jotka tilaavat suuria eriä Temusta jälleenmyyntiin. Niidenkin hinnat nousee.
Tämä!!!
Temu on oikeasti edullinen. Muut kaupat vaan höpöttää halvoista hinnoista.
Tai ostaa suomalaisesta kivijalkakaupasta. Isänmaalliset kauppiaat vetää välistä 300 prosentin katteen. Onhan siinä mukana kulunkia ja osa-aika myyjien palkat ja tietenkin yrityksen voitot.