Raha/omaisuus ei lisää enää onnellisuutta 12 tuhatta euron jälkeen
Raha tai omaisuus ei enää 12 tuhatta euron jälkeen lisää onnellisuutta. Käytännössä lähes kuka tahansa voi saada maksimaalisen onnellisuuden mitä raha voi tuoda.
Kommentit (31)
Sillä saattaa kyllä olla hiukkasen merkitystä että missä ajassa nuo 12000 tulee?
Onnellisuus nousee tutkimusten mukaan noin puolen miljoonan vuosituloihin saakka. Sitä suuremmat tienestit eivät onnellisuuteen enää vaikuta.
12 000 on ihan ok puskuri, 120 000 on paljon parempi, 1,2 miljoonaa on jo haistavi**u-rahaa eli voi milloin tahansa haistattaa pomolle töissä ja häipyä. Jokainen steppi noista kasvattaa onnellisuutta. 12 miljoonaa olisi jo tarpeetonta.
Kyllä vasemmistoliiton ja kommunistipuoluuen johtajilla pitää olla enemmän! Paljon enemmän! Muille riittää 1000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
12 000 on ihan ok puskuri, 120 000 on paljon parempi, 1,2 miljoonaa on jo haistavi**u-rahaa eli voi milloin tahansa haistattaa pomolle töissä ja häipyä. Jokainen steppi noista kasvattaa onnellisuutta. 12 miljoonaa olisi jo tarpeetonta.
1,2 miljoonaa ei kyllä ainakaan omalla kohdallani vielä tunnu sellaiselta summalta että uskaltaisin haistatella töissä. Ei sillä kovin kummoista elintasoa vielä ylläpidä. Suunnilleen tuon verran minulla omaisuutta sijoituksissa... Tuo 12 miljoonaa alkaisi olla sellainen haistattelusumma.
Miten niin käytännössä kuka tahansa voi saavuttaa maksimaalisen onnellisuuden kun rajana on 12 000€ kuukausipalkka?
Tuohon ei yllä Suomessa kuin pari prosenttia.
Kyllä minulla onnellisuuden kriteeri on päinvastoin sellainen tilanne että elämä on taloudellisesti niin turvattu ettei töissä tarvitse käydä lainkaan jos puhutaan siis rahan tuomasta onnesta.
Onpa hyvä ettet avaa sitä kontekstia mistä olet tämän irrottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,2 miljoonaa ei kyllä ainakaan omalla kohdallani vielä tunnu sellaiselta summalta että uskaltaisin haistatella töissä. Ei sillä kovin kummoista elintasoa vielä ylläpidä. Suunnilleen tuon verran minulla omaisuutta sijoituksissa... Tuo 12 miljoonaa alkaisi olla sellainen haistattelusumma.
Tuo riippuu aika vahvasti siitä oletko 26 vai 62-vuotias.
Kyllä 1,2 miljoonalla voi siirtyä varhaiseläkkeelle kauan ennen virallista eläkeikää varsinkin jos siirtyy eläkepäiviksi vähän leppoisampaan ilmastoon
Eli onnellisuus ei lisäänny euron jälkeen 12 000? Millä asteikolla?
Ei se raha kyllä onnellisuutta minun mielestäni tuo missään summassa. Mutta mielenrauhaa ja vapautta hyvä saldo kyllä tuo, kun ei tarvitse joka euroa olla laskemassa, miettiä saako laskunsa maksetuksi ja kaupassa miettiä joka ostosta.
Eläkkeellä ja kansaneläkkeellä voi hyvin lomailla etelässä muutaman kuukauden. Ei asuntovelkaa.
Sain suuren perinnön. En tiedä olenko sen onnellisempi, mutta rauhallisempi olen kun tiedän että laskuihin riittää rahat, velat on maksettu ja kaupassa voi ostaa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko tarttisit peräti 1,2 miljoonaa ennen kuin uskaltaisit häipyä työpaikasta? 😂 Minä olen heittänyt joksikin aikaa vapaaherrattareksi, kun on ollut 4000 e tilillä.
Jokaiselle meistä on annettu aikaa. Toisille enemmän toisille vähemmän. Ihmisten pitäisi enemmän miettiä mihin aikansa käyttää. Kun maksat jotain. Et maksa sitä rahalla, vaan ajalla, jonka olet käyttänyt sen rahan tekemiseen. Näin on joku joskus sanonut ja minusta se on hyvin sanottu. Aikaa kun ei voi ostaa. Hiekka näet tiimalasissa valuu kaikilla ihmisillä samalla nopeudella. Niin rikkailla kuin köyhilläkin, niin terveillä kuin sairaillakin. Huomenna on aina loppuelämän ensimmäinen päivä...
Vierailija kirjoitti:
Ei se raha kyllä onnellisuutta minun mielestäni tuo missään summassa. Mutta mielenrauhaa ja vapautta hyvä saldo kyllä tuo, kun ei tarvitse joka euroa olla laskemassa, miettiä saako laskunsa maksetuksi ja kaupassa miettiä joka ostosta.
Minun mielestäni mielenrauha ja vapaus ovat todella olennaisia onnen tuojia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vasemmistoliiton ja kommunistipuoluuen johtajilla pitää olla enemmän! Paljon enemmän! Muille riittää 1000 euroa.
Meillä on unelma, että jokaiselle vasemmistoliiton ja SKPn ja SDP piirisihteerillekkin rakennetaan valtion varoilla maailman suurimmat palatsit.
Notta kaikki alle 12.000€:n mikä lie rajan osalta ovat epäonnellisia? Vaikuttaa aivan pankin ja ulosoton näkemykseltä.
Tästäkin keskustelusta huomaa, että ihmisillä on asiasta kovin erilaisian mielipiteitä omista lähtökohdistaan johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuus nousee tutkimusten mukaan noin puolen miljoonan vuosituloihin saakka. Sitä suuremmat tienestit eivät onnellisuuteen enää vaikuta.
Sekoitatte onnellisuuden turvallisuuden tunteeseen, joka tietenkin yksi onnellisuuden mittari, mutta ei ainoa.
Kyllä se lisää, jos lainaa on enemmän kuin 12 000 euroa.