Nyt tuli ilmeisin syy kerrostalopaloon
Julkisivun säleikköosien takana ilmeisesti vanerilevy. Muodostaa umpinaisen tunnelin jota pitkin tuli pääsi katolle. Tämä on helppo asia tutkia. Onko vanerilevy ollut suunnitelmissa vai onko joku rakentajan säästökeino. Yleensä tuollaisissa käytetään valmistajan omaa kiinnitysmekanismia joka on kokonaan metallia.
Kommentit (26)
Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.
Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee.
Kivitalo vaneritalo, kivitalo pahvitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.
Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee.
Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.
Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee.
Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.
No ei se niitä rakenteita pura lopputarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.
Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee.
Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.
No ei se niitä rakenteita pura lopputarkastuksessa.
On niitä kyllä puratettu. Tuossahan olisi ehkä laitettu jonkinlainen palosuojakäsittely ja palokatkot. Kumpaakaan ei varmasti ole ollut.
Lopeta.
Siis inhoan sua.
Olet hirveä ihminen ap.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta.
Siis inhoan sua.
Olet hirveä ihminen ap.
Tämä oli ensimmäinen aiheeseen liittyvä aloitukseni, luultavasti myös viimeinen. Ap
Suomalaista, maalman parasta rakentamista. Kelpaa taas irvailla amerikkalaisile tornadotuhoista. Suomessa grillituhon vuoksi koko maassa grillauskielto. Tuulta on vaikeampi kieltää.
No ne on halvalla rakennettu. Samalla tavalla rakennettuja taloja on tuhansia.. Hyvin palavaa materiaalia on käytetty koska se on halpaa. Olin yhtä koulua rakentamassa ja siellä käytettiin vaneria paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.
Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee.
Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.
Tyrimisvastuu ei siirry tekijöiltä hänelle.
Mutta tulipalon syy on se juntti grillaaja tietenkin.
Syyt:
1. Uskomattoman tollot vuokralaiset
2. Huono rakennustöiden suunnittelu ja valvonta
3. Huonot materiaalit
4. Luomon/Kojamon verovapaat tuotot; ei väliä vaikka talot ovat mitä ovat
Suorittiko mahdollinen rakennusvirhe itsesyttymisen?
Suomalainen pelkän peruskoulun käynyt persujuntti esimies käskenyt oikoa piirustuksissa
Nyt tulee lapsille uusi Kolme pientä porsasta satu. Viimeisenä susi uhkaa laittaa grillin päälle jne. Ei tarvitse puhista mitään tuhotakseen possujen talon.
Vierailija kirjoitti:
Syyt:
1. Uskomattoman tollot vuokralaiset
2. Huono rakennustöiden suunnittelu ja valvonta
3. Huonot materiaalit
4. Luomon/Kojamon verovapaat tuotot; ei väliä vaikka talot ovat mitä ovat
ja vakuutusyhtiöt, joilta saa vakuutuksen riippumatta siitä millaisessa kunnossa vakuutettava kohde oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.
Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee.
Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.
No ei se niitä rakenteita pura lopputarkastuksessa.
No ei kai sellainen pääse tarkastuksesta läpi ennen kuin muutokset on tehty? Eiks se oo perusjuttuja?
t. rakentamisesta mitään tietämätön
Styroksi on vielä parempi. Miksei sitä käytetty?