Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tuli ilmeisin syy kerrostalopaloon

Vierailija
25.05.2026 |

Julkisivun säleikköosien takana ilmeisesti vanerilevy. Muodostaa umpinaisen tunnelin jota pitkin tuli pääsi katolle. Tämä on helppo asia tutkia. Onko vanerilevy ollut suunnitelmissa vai onko joku rakentajan säästökeino. Yleensä tuollaisissa käytetään valmistajan omaa kiinnitysmekanismia joka on kokonaan metallia.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Styroksi on vielä parempi. Miksei sitä käytetty?

Vierailija
2/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.

Vierailija
4/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaneri kuumenee ja puu.

Vierailija
5/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.

Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee. 

Vierailija
6/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivitalo vaneritalo, kivitalo pahvitalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.

Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee. 

Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.

Vierailija
8/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.

Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee. 

Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.

No ei se niitä rakenteita pura lopputarkastuksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.

Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee. 

Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.

No ei se niitä rakenteita pura lopputarkastuksessa. 

On niitä kyllä puratettu. Tuossahan olisi ehkä laitettu jonkinlainen palosuojakäsittely ja palokatkot. Kumpaakaan ei varmasti ole ollut.

Vierailija
10/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta. 

 

Siis inhoan sua. 

 

Olet hirveä ihminen ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta. 

 

Siis inhoan sua. 

 

Olet hirveä ihminen ap. 

Tämä oli ensimmäinen aiheeseen liittyvä aloitukseni, luultavasti myös viimeinen. Ap

Vierailija
12/26 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista, maalman parasta rakentamista. Kelpaa taas irvailla amerikkalaisile tornadotuhoista. Suomessa grillituhon vuoksi koko maassa grillauskielto. Tuulta on vaikeampi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on halvalla rakennettu. Samalla tavalla rakennettuja taloja on tuhansia.. Hyvin palavaa materiaalia on käytetty koska se on halpaa. Olin yhtä koulua rakentamassa ja siellä käytettiin vaneria paljon.

Vierailija
14/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.

Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee. 

Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.

Tyrimisvastuu ei siirry tekijöiltä hänelle.

Mutta tulipalon syy on se juntti grillaaja tietenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt:

1. Uskomattoman tollot vuokralaiset

2. Huono rakennustöiden suunnittelu ja valvonta

3. Huonot materiaalit

4. Luomon/Kojamon verovapaat tuotot; ei väliä vaikka talot ovat mitä ovat

Vierailija
16/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittiko mahdollinen rakennusvirhe itsesyttymisen?

Vierailija
17/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen pelkän peruskoulun käynyt persujuntti esimies käskenyt oikoa piirustuksissa  

Vierailija
18/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee lapsille uusi Kolme pientä porsasta satu. Viimeisenä susi uhkaa laittaa grillin päälle jne. Ei tarvitse puhista mitään tuhotakseen possujen talon. 

Vierailija
19/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyt:

1. Uskomattoman tollot vuokralaiset

2. Huono rakennustöiden suunnittelu ja valvonta

3. Huonot materiaalit

4. Luomon/Kojamon verovapaat tuotot; ei väliä vaikka talot ovat mitä ovat

ja vakuutusyhtiöt, joilta saa vakuutuksen riippumatta siitä millaisessa kunnossa vakuutettava kohde oikeasti on.

Vierailija
20/26 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on ollut joku virolainen työnohjaaja ja säästänyt.

Ei mikään työohjaaja päätä. Tuosta löytyy varmasti joku kokouspöytäkirja missä asia lukee. 

Sekä rakennustarkastuspöytäkirja, jonka lopputarkastuksen tehnyt rakennustarkastaja on nimellään allekirjoittanut sekä päivännyt.

No ei se niitä rakenteita pura lopputarkastuksessa. 

No ei kai sellainen pääse tarkastuksesta läpi ennen kuin muutokset on tehty? Eiks se oo perusjuttuja? 

t. rakentamisesta mitään tietämätön