Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Aina” on viety kukkia sairaalaan ilahduttamaan, nyt sekin ilo poistetaan!

Vierailija
25.05.2026 |

Sairaaloissa on ollut kukkamyyntiäkin kukkakioskissa tai kanttiinista. Monikohan kukkavedestä infektion sai?  Kyllä tämä maailma on!!! Edes tuoreelle äidille ei pientä kimppuasaa viedä. Huh huh! 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie helvettiin ne rehut, siellä ollaan paranemista varten eikä sun miellyttämistä varten.

Vierailija
2/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie helvettiin ne rehut, siellä ollaan paranemista varten eikä sun miellyttämistä varten.

Tuskin kukaan vierailija itseään miellyttää kukilla vaan ilahduttaa sairasta. Tämä taas tuo puhtia paranemiseen tämä ilo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat ovat sairaalassa aivan turhia. Viekää jotain täsmällisempää jos haluatte ilahduttaa potilasta.

Vierailija
4/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia voi viedä kun kyläillään jonkun kotona. Sairaalaan voi viedä jotakin muuta.

Vierailija
5/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin monesti sairaalassa ollaan vähemmän aikaa kuin ennen, niin minusta ymmärrettävää tuo kulttuurinmuutos tavoissa, että ei sairaalaan kukkia. 

Vierailija
6/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aika paljon sairaalassa. Kukat ei lle ikinä ilahduttaneet, vievät vain turhaa tilaa muutenkin pieneltä yöpöydältä. Lapsena ilahdutti lelut, karkit ja aku ankan taskukirjat. Aikuisena ilahduttaa suklaa, lehdet, kirjat ja varsinkin hedelmät koska sairaalaruoka ei sisällä hedelmiä ja näin ollen aiheuttaa ummetusta. 

Vierailija
7/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei Suomessa arvosteta kukkia missään. Ei saa viedä sinne eikö tänne. Ei sairaalaan, ei hautajaisiin (korkeintaan 1ruysu), ei valmistuneelle, ei rippilapselle ei syntyäreille… 

Vierailija
8/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata tai karkkia ehkä mieluummin.Kukat nuupahtaa.

Vierailija
9/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana ei Suomessa arvosteta kukkia missään. Ei saa viedä sinne eikö tänne. Ei sairaalaan, ei hautajaisiin (korkeintaan 1ruysu), ei valmistuneelle, ei rippilapselle ei syntyäreille… 

Mun lapseni vei just kaverilleen synttärinä  kukkia. 

Vierailija
10/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ei saisi syödä omia herkkuja. 

Vierailija
11/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten allergioita ymmärrä. 

Vierailija
12/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pöytä on tosiaankin liian pieni maljakolle , saati monelle.

Vierailija
13/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää muuta. LEIKO osastolta jotkut pääsevät jo aamulla kotiin.

Vierailija
14/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan saa tilata vaikka ruuat ravintolasta, jos kunto ja dieetti sen sallii. Ei sitä mikään estä. Lastensairaalaan taitaa useinkin mennä mäkkäristä lähetys.

Vierailija
15/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa ei saisi syödä omia herkkuja. 

Kyllä saa. Itse päädyin sairaalaan parikymmentä vuotta sitten, kun ei tiedetty, onko mulla D1 vai D2, inskalle jouduin kumminkin. Hoitsut vilkaisivat tuotuja herkkuja ja antoivat luvan syödä ja neuvoivat, miten paljon saa syödä kerralla pistämättä tai miten paljon pitää pistää. Yksittäisistä sokerillisista Sisuista sanoivat, että anna mennä vain, ei se yksi tai kaksi niin paljon sokeria nosta, että pitäisi piikittää. Verikokeista selvisi, oli D1.

Vierailija
16/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan hoitajilla oli sen verran aikaa, että saivat potilaanhoidon ohessa hoitaa kukkiakin eli esim. vaihtaa maljakon vedet. Nyt heillä on hädin tuskin aikaa edes potilaita hoitaa kunnolla. Moni potilashan ei itse kykene minkäänlaiseen kukkien hoitoon.

Vierailija
17/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sipsipussi ja suklaalevy.

Kukista ei iloa ole vaikka nättejä ovatkin.

Vierailija
18/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sanoo että kukkia on turha tuoda haudalle tai sairaalaan. Että jos haluaa kukkia toiselle antaa niin antakoon silloin kun toinen on elossa ja terve ja jaksaa niistä kukista iloita. 

Vierailija
19/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä synnyttäneiden osastolla. Kyllä saa tuoda kukkia, joko itse tai lähetillä. Maljakot pestään osaston tiskikoneessa.

Vierailija
20/24 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D jääpuikkoja perseessä, montako roikkuu ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi