Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sun korkein kuume joka sulla on ollut?

Vierailija
25.05.2026 |

Mulla oli 40,8 astetta 31 vuotta sitten kun mulla oli pneumokokki. Olin järkyttävän huonossa kunnossa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu tuota ainaista sun-sanan käyttöä. Ei vaan jaksa kuunnella/lukea enää. Anteeksi, meni ohi aiheen. 

Mikäs sut sai noi kiehahtamaan? Sulla taitaa olla pahoja kielpolliisin probleemia.

Vierailija
22/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 astetta alkavassa influensassa. Olin saanut syksyllä influenssarokotuksen mutta keväällä tuli uusi aalto johon se syksyinen ei purrut. Tapahtui joskus ysärin loppupuolella. Kuume nousi nopeasti enkä edes tajunnut kuumeeksi ennen kuin kotona työpäivän jälkeen mittasin. Lähdin iltapäivystykseen jotta saan sairaslomatodistuksen aamuksi. Ilmoitusluukulla sanottiin, että sinne vain muiden samalla asialla olevien joukkoon. Ja olihan siellä porukkaa sakeana! Lääkäri otti vastaan liukuhihnasysteemillä, sairaslomalappu mukaan, ja seuraava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on aikuisiällä kuume edes noussut, paristi sen joku 38 ollut. Lapsuudesta en muista, en ainakaan ole kuullut että oikeasti korkeeta kuumetta ollut.

Viimeisin varmaan yhden leikkauksen jälkikomplikaation myötä noussut kuume, se on muistaakseni 38,5 vaikka söin leikkauksen takia buranaa jne, ehkä se sen piti kurissaa. CRP nousi monta päivää jonnekin 280 tienoolle kun suonensisänet antibiootit ei kunnolla tehonneet. Lopulta leikkauksella poistivat tulehdusmössöt leikkausalueelta ja alko paraneminen niin kuumekin loppui.
Muistan kun ennen sairaalaan hakeutumista olin lähinnä nukkunut viimesen vuorokauden ja juuri ja juuri saanut enää syötyä ne buranat kipuun, kunnes tajusin että nyt ei ole normaalia. Leikkausesta olin tuolloin toipunut kotona jo melkein viikon ja ekoina päivinä olo oli ollut tosi hyväkin.

Vierailija
24/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 astetta. Olin vaihto-oppilaana ja asuin opiskelija-asunnossa. Ei ollut ketään niin hyviä kavereita, että olisin voinut soittaa jonkun auttamaan. Joten en saanut kaupasta mitään. Kaapissa oli vaniljaproteiinijauhetta, ja sain sitä veden kanssa kurkusta alas. Oli karmea olo, enkä vielä silloin ollut varautunut särkylääkkeellä. Kyllä silti lopulta paranin, kun lojuin huoneessani, mutta tämän kokemuksen jälkeen en ole voinut käyttää vaniljan makuista proteiinijauhetta, kun tulee joku kokovartalomuisto siitä kipeänä olemisesta.

Vierailija
25/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 11 kilometriä, todella paha matkakuume.

Vierailija
26/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 ja jotain päälle. Oli kova influenssa.

Vierailija
27/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yli 41 ollut kakarana, eikä tuntunut missään. Sit joskus 30 tienoilla tais olla 38 ja risat ja jo vessassa käyminen meinasi viedä tajun.

Vierailija
28/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

37.4 kun olin koronassa. Normi lämpö mulla on 35.5.  Olin kyllä huonossa kunnossa. Kävin pari kertaa päivystyksessä mutta ne ei ottanu mua sisään.

Vierailija
29/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran ollut yli 40c. Silloin on kyllä tosi huonossa kunnossa ja melkein alkaa hourailla.

Vierailija
30/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 astetta keuhkokuumeessa 12 vuotiaana.

Eikä päivystyksessä ollut edes tarpeeksi tuoleja. Seiso siinä sitten.

Vierailija
31/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40,7 astetta. Olin 10-vuotias ja kuume nousi allergisen reaktion takia. Muistan, että nukuin paljon, mutta unien sijaan oli mustuutta. Äidin mukaan olin noina ajanjaksoina tajuton. 

Vierailija
32/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 16 vuotiaana yli 40 astetta, en muista mikä oli. Jokin influessa todnäk. Näin harhoja. Yoda raahasi peittoani ympäri huonetta ja puhui ruotsia.

Vierailija
33/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli noin 183cm korkea.

Vierailija
34/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa noin 39 astetta

Vierailija
35/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että oli joskus lapsena 39,8 ja samat lukemat oli ihan pari kuukautta sitten jossain taudissa. Molemmat mitattu kainalosta.

Vierailija
36/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 on ollut monta kertaa, viimeksi koronassa.

Vierailija
37/38 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssassa reilu parikymmentä vuotta sitten nousi vähän päälle 41 asteen kolmena peräkkäisenä päivänä. Olotila oli oikeastaan sama kuin olisi ollut 39 astetta. Se horkka, kun kuume nousi, oli hirveä. Koko kroppa tärisi ja hampaat löi loukkua. Sitten kun kuume nousi tuonne 41 ja pysähtyi, olo oli edes jotenkin siedettävä. Samalla yritin hoitaa alle vuoden ikäistä, jolla kuume oli liki 40.

Tuo influenssa oli kyllä pahin sairastumiseni aikuisena. Kaikkineen kuume kesti 11 päivää, ensin tuo 41 ja sitten lopun aikaa 38-39. Lopulta piti luovuttaa ja mennä lääkäriin, tuloksena poskiontelo-ja korvatulehdus. Nuorimmat lapset saivat myös antibioottikuurit.

Tuon kokemuksen jälkeen on kyllä tullut otettua kiltisti influenssarokotteet.

Vierailija
38/38 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei koskaan ole ollut mitään sairaalahoitoa vaativaa tautia. 39,6 oli joskus pari vuotta sitten. Se oli sellainen tauti että en pahimpina päivinä jaksanut edes vesilasia nostaa. Kuume kesti kai 4 päivää ja 7 päivässä olin parantunut.

Keuhkokuumeessa olin joskus pikkulapsena. Siitä en muista mitään enkä tiedä paljonko silloin oli kuumetta.