Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****MAALIKSET 2007 viikolla 20****

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vielä linkki uusimpaan kasvupinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10313756&p=1&tmode=1&smod…

Aamupalaa tässä mutustelen ja ajattelin lähteä sitten kävelylle. Jos Kata nukahtaa niin ajattelin ruveta noita kukkapenkkejä laittelemaan pikkuhiljaa. Kaikki muutkin on tainnut eksyä ulos, kun on näin hyvä ilma.

Emmikös se haaveili laittavansa seuraavan lapsukaisen tilaukseen vuoden vaihteen tienoilla? Meillä olis ihan sama toive aikataulusta.

Meinaskos moni jäädä kotiin ihan kolmeksi vuodeksi? Minä ajattelin jättää ukon kotihoidontuen alkaessa, kun mulla on meistä ne paremmat tulot ja seuraavasta saisin vain minimin. Pitäs yrittää saada töitä siihen väliin, mutta enpäs tiedä onnistuuko kun tää on niin pieni tuppukylä.

Tehdäänpäs tilaa muillekin.....

Dumle ja Kata reilu 2kk

Vierailija
2/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty ja kohta äkkiä lukemia kirjaamaan tuonne kasvupinoon. :) Hyvin kasvaa poika ja ens kerralla onkin sitten jo eka rokotus. Hui..

Kyllä meillä myös tilausta seuraavasta vaavista vuodenvaihteen tienoilla toiveissa. Aika näyttää.. ;-)

Ja jep, kyllä tämä mamma jää kotiin vuosikausiksi. Luultavasti niin pitkään kuin vain näitä pieniä lapsukaisia luoja meille suo. :)

Mutta nyt hakemaan eskarilaista kotiin ja sit askartelupuuhiin.

Papu ja Hermanni, huomenna 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käveli pelkkiä isoja masuja,valtavia mahoja,kaiken mallisia isoja masuja=)

Just vast toivoin masusta pääseväni ja nyt jo kaipaan...

Kotiin ollaan jäämässä kun ei pakko ole töihinkään mennä.

Meinaako muut osallistua maalisvauvan kanssa b-hepatiitti rokotustutkimukseen??Onko joku ollut jo?---reagtioita rokotteesta??

Nyt jää kuitenkin jutut lyhyiksi,palaamisiin!

Vierailija
4/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti kirjoittelen. Sairaalassa vietämme paljon aikaa. Syytä Sinjan syömättömyyteen ei ole löytynyt. Nenämahaletkulla ruokimme, ja pullosta mitä ottaa (10-50ml). Muuten on oikein iloinen ja virkku vauva, kun vielä saisi syömään. Viikon päästä Sinja jo 3kk, ja aloitamme soseet. Toivottavasti onnistuisi paremmin. Epäilen kyllä, koska hedelmäsosetta suuhun laitoin eilen lusikan kärjellä, ja aiheutti aikamoisen kiukun sekin. Raskasta on. aika loppu on tämä äiti. Saiaalassa ollaan ja syytä ei löydy. Toivoa paremmasta ei ole. Yksi samanlainen tapaus ollut tyksissä. 6kk iässä ottivat nenämahaletkun pois ja pitivät nälässä. Silloin alkoi vauva syödä. ja kaksi pientä kotona, jotka ikävöivät sairaalassa olevaa äitiä, plääh, raskasta on.

mukavampaa kevättä teille muille.

caius ja sinja 2kk 3viikkoa

Vierailija
5/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, kun ehdit kertomaan kuulumisia, vaikkei ne niin hyviä olleetkaan. Toivon kovasti, että tein neiti pääsis jotenkin siihen syömiseen jo kiinni. Paljon voimia lähetän ja isoveljille malttia, kyllä se äiti ja sisko sieltä kotiutuvat ja sit on koko perhe yhdessä taas. :)

Jotain muutakin asiaa oli, mutta johan sen sitten unohdin..

Ja ei, mistään rokotuskokeista en oo kuullutkaan..

Vierailija
6/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CAIUS;

Voimia teille kaikille!! En voi edes kuvitella miten rankkaa teilläkin on :( toivottavasti soseiden anto herättelis ruokahalut. Tsemppiä!!

NÄLKÄ, PAINO (kiukutus), LAIHTUMINEN jne..

Mulla on kauhee nälkä ja broitsku suikaleet on vielä jäässä ja kauppaan en jaksais mennä ja....valivalivali...kiukuttaa kun on nälkä, mutta kun päätin alkaa liuottaa näitä pelastusrenkaita vatsalta..SYY; kävin ettimässä ristiäisiin jonkinlaista paitaa citymarketista tänään, kivannäköstä ohutta paitapuseroa katselin ja päätin ottaa reilun koon kokeiltavaks että meijeritkin mahtuu (aiemmin kokoa 38-40) - nappasin koon 42 puseron ja kiskoin päälle todeten että hartioista kiristää ihan pirusti!!! Kokeilin housuja, kivoja " liituraitahousuja" kokoa 42..ei toivoakaan. Mä EN VOI uskoa tätä. Kiloja on jäljellä +4-5kg...täytyy tehdä jotain, täytyy täytyy täytyy..joka pvä oon koiria lenkittäny 4-6km vähintään, eikä tuo rengas sula..herkkupvä on vaan kerran vkossa, eikä se silti sula..en ala mitää! Miks imetys ei vie mun kiloja?? Ahdistavaa.

Ja miks toi kiloklubin mainoskin pyörii tuossa vieressä vaikkei imettävä saa sinne varmaan edes liittyä...kerpele!

Poika nukkuu..ah mikä rauha, tän päivää on nimittäin ollu jostain syystä hirmunen huuto. Poika taitaa kaiken lisäks lisätä maitomäärää kun tuntuu että taas ollaan tissillä vähän väliä.

Sunnuntaina on ristiäiset ja oon varma että poika huutaa täyttä huutoa koko toimituksen ajan..no, eikai se ole uutta sekään.

Njah, kitinä alkaa kuulua pinniksen uumenista, menen ennenkun se yltyy hirmu huudoks.

Tappert ja Puksutti

Vierailija
7/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Hankittiin viikonloppuna kantoliina, koska olin kerta päättänyt opetella sitä käyttämään. Eilen sitten kokeiltiin ekan kerran. Poika oli ihan ihmeissään ja alkoi huutamaan (tosi ylläri). Otettiin sitten pois ja kokeiltiin vielä pari kertaa kamalan huudon kanssa. Lueskelin sitten kantoliinasivuja ja siellä opastettiin hyvin " kunhan saat lapsen jotenkin vaan sullottua liinan sisään, niin liikkeelle vaan." Tänä aamuna kokeiltiin uudestaan. Meijen lapsi on aamuisin kaikkein parhaimmalla tuulella muuten, on ihan äitiinsä tullut! No, laitettiin liinaan; nukahti heti. Kuljeskelin kotona, viikkasin pyykkejä ja puuhailin muita kotihommia. Sitten iltapäivällä laitoin pojan uudestaan liinaan ja laitoin lierihatun päähän ja lähettiin isukkia vastaan töistä. Poika nukkui taas koko matkan eestakasii. Naapurin mummot tuli ihastelemaan ja ihmettelemään, kun eivät olleet ennen moista nähneet.

Tappert:

KILOISTA: Oon huomannu ihan saman, että vaatteet ei mahdu. Miullakii on n. 4 kiloo jälellä vieläkin. Tuntuu että tuo vatsan-takapuolen seutu on muuttunu ikiajoiksi, siis levinny. Jumppasin viime viikolla lantionpohjalihasten lisäksi ;) vähän myös vatsaa ja tein jalkakyykkyjä, siitä sain sitten niin kipeet paikat, että vaikeeta kävellä ja nousta istumasta. Miulla kyllä noita herkkupäiviä tulee tosi monta viikolle joten miun on ihan turha ihmetellä, että kilot pysyy imettämisestä huolimatta.

Nyt lapsonen heräs, pitääpi kaivaa eväät pojalle esiin!

T: Pinjamiina

Vierailija
8/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihanaa, että täällä on monta ' uutta raskautta toivovaa' :-)) Me otetaan nyt ainakin joulukuulle ehkäisy, ja sitten aletaan tammi/helmikuussa yrittämään, josko saataisiin tytölle kaveri. Hiukan vain huolettaa oma ikä, kerkeen täyttää jo 38v ensi marraskuussa, joten kiirusta pitää vauva-asian kanssa, koska aikaa ei ole odottaa 2-3 vuotta, mutta sitten olen salaa haaveillut, että ei kahta ilman kolmatta, mutta kolmannen kanssa en pidäkään kiiruista vaan sitä voi sitten vaikka raskautua +40v, jos edes onnistuu raskautuminen, koska tämäkin tyttönen vei 2 vuotta ennen kuin onnisti, mulla oli 4 keskenmenoa ennen tätä plussausta v 2006, ja vauvan yritys aloitettiin vuonna 2004 elokuussa, ... Mutta hyvin mielin lähdetään kakkosta yrittämään.

Leanna olen miettinyt myös tuota rokote asiaa, ja hyvähän se olisi, kun mekin reissataan paljon, ja koskaan ei tiedä, mutta itse suhtauden jotenkin nihkästi kaikkiin tutkimuksiin tai juuri näihin rokotusjuttuihin. Mutta mielellään kuulisin, jos joku olisi jo rokotuttanut lapsensa. Oletko itse viemässä vauvan vai harkitsetko, vai onko ehdoton ei ?

Caius: Olen miettinyt paljon teidän Sinjaa, ja kyselinkin peräänne tuossa viimeviikolla, kun ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan. Olen pahoillani, etteivät uutiset olleet hyviä, mutta vaikka ' tiedän' että teillä on juuri nyt vaikeaa ja aivan varmasti tuo Sinjan tilanne vaikuttaa koko perheeseen, mutta koittakaa kuitenkin jaksaa. Aivan varmasti tilanne helpottaa, toivottavasti pian, kun Sinja nyt saa aloitataa kiinteät. Harmin paikka että nuin kävi, ei tuollaista toivoisi, mutta kuten sanoit, tyttö on kuitenkin pirteä, joten sylintäydeltä voimia lähetän sinne teidän perheelle, ja erityisesti Sinjalle !!!

Tappi ja muut painon kanssa taistelevat :-)) Mä paisuin kuin pullataikina odotusaikana, ei paljoa puuttunut +30kg :-// Ja tiesin, että synnytyksen jälkeen alkaa ahdistamaan, ja kyllähän se ahdistaakin, mutta toisaalta, olen aatellut, että me ollaan vasta synnytetty, oma tyttöni on 5 1/2 viikkoa vanha, joten ei kait tässä vielä tarviste olla edustuskunnosa, mutta heinäkuussa viimeistään haluan olla ainakin kohtalaisessa ' kondiksessa' Mulla paino vaihtelee päivittäin 72-74kg tietämillä ja voitte vain kuvitella meneekö vanhat lumput päälle, kun aiemmin painoin 57kg, että tämä mamma joutuu pudottamaan vielä sellaiset +14-16kg, ja tokko tämä varsi tästä enää palaa vanhaan uomaansa ;-))

Mutoin täällä voidaan hyvin, mitä nyt tytön pyllyyn ilmestynyt ' vaippaihottumaa' ja kaikki konstit ollaan kokeiltu, bepanthen, perunajauho, sinkkisalva, ilmakylpy, vesipesu-ei kemikaaleilla höytettyjä pyyhkeitä, ei pesuaineita, ... vaippaa vaihdetaan usein ja säännöllisesti, mutta kuitenkin pyllyyn ja etupuolellekin tullut inhaa ihottumaa, OISKO APUJA TEILLÄ ANTAA, MITÄ VOISIN KOKEILLA ?

Tyttö on suloinen, jakelee hymyjä auliisti, mutta sitten yllättäen mieliala muuttuukin ja tulee itku :-)) Päivittäin vaunuillaan, ja silloin yleensä nukkuu 4h, viihtyy vaunuissa ...

Nyt öitä ja uutta viikkoa kaikille maaliksille t. huhtisemmi ja tyttönen

Vierailija
9/40 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odottelen miestä iltavuorosta kotiin. Pojat nukkumassa, pienin tuossa tuuskuttaa sitterissä. Jotenka siis rauhassa taidan saada nyt meidän kuulumisia kirjoitella :)

Ihan ekana, voimia caius!!! Voin vain kuvitella, miten rankkaa teillä siellä onkaan. Toivottavasti syy pian selviää ja eritoden saatte syömiset hyvin käyntiin. Toivottavasti kiinteistä olisi apua.

Meidän pikkuherra on niin hyväntuulinen ja helppo tapaus, että tämä äiti on ihan onnen kukkuloilla tuon pikku naperon kanssa!!!

Poika valvoo päivisin aika paljon, ainakin enemmin mitä veljensä vauvoina. Aamulla heräillään siinä 8 maissa ja poika valvoo pari tuntia. Sitten nukahtaa pariksi-kolmeksi tunniksi kun ulkoillaan. Valvoo taas pari-kolme tuntia ja nukkuu sitten parin tunnin iltapäivä unet. Sitten valvotaan sinne iltapesuille saakka ja nukkumaan käy siinä 21 maissa. Samaan aikaan isoveljiensä kanssa suunnilleen.

Yöt meneevät myös tosi mukavasti. Syö ennen puoltayötä ja sitten siinä kolmen maissa ja vielä viiden aikaan. Seuraava kerta onkin jo aamulla, kahdeksan maissa kun heräillään aamupesuille.

Poika nukkuu omassa sängyssä sinne kolmeen ja sitten loppuyön nukkuu meidän sängyssä. Kun tämä äiti jaksaa päivät paremmin, kun siinä syötellessä voi samalla nukkua :)

Ja on se ihanaa herätä tuo kullanmuru kainalossa sitten aamulla :)

Ihanaa oli lueskella miten uusia raskauksia oli jo toivottu. Ihan tässä tulee vähän kade olo ;)

Olin aika varma (99,9%) raskauskaikana, että ei ikinä enää meille lapsia... mutta, mutta... Olis se ihana se neljäskin vielä :)

Saa vaan nähdä, lämpeneekö mies joskus ajatukselle.

Ja en ihan kyllä itsekkään olisi vielä valmis raskautumaan. Mutta jos sitten joskus, vaikka kun nämä pojat alkavat kouluun lähteä ;)

Ikää kun vasta tosiaan 24v. niin sitä kerkeää vielä.

Painosta: Täällä yks joka voi todeta ettei tälle äidile juuri raskaus tuo painoa ja imetys vie. Ekasta tuli 10kg ja sekä keskimmäisestä, että kuopuksesta 5,7kg. Mutta kun tätä painoa on ennestään vähän liiaksi, niin saisi kyllä vähän imetys viedä!

Olen siis ollut omillani heti, mutta... Kun koitan saada karisemaan näitä aikaisemmin kertyneitä, niin tiukassa ne piru vie ovat!!!

173/79 on mitat ja toivoisin pääseväni tuon painon suhteen vielä joku päivä 70. Sitten olisin tosi tosi iloinen!!!

Mutta nyt pitänee tästä lähteä nukkuma puuhiin. Syöttää poika ensin vaan. Tänään oli niin ihana ja lämmin ilmakin, että tuli vissiin ulkoillessa tunti tolkulla saatua raittiin ilman myrkytys :)

Ja huhuilen täässä HANNAA!!! Mitä teille kuuluu?!?!

t. K@tju kera kolmen pojan

Vierailija
10/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA;

Eilen illalla vasta kuule suihkussa välähti päähän, että Hei, sinähän siis oot saanu miehenkin mukaan jo seitsemänteen raskauteen!? Aivan ihanaa!! =) Onnea jo etukäteen.

EMMI;

Listasta puuttui täysin vaippamerkin vaihto. Voishan sitäkin kokeilla..?

Tänään on jälkitarkastus sairaalassa. Hiukan jännittääpi, mutta.. Aloin menkkojeni aikaan syömään jo e-pillereitäkin omin lupineni, kun niitä kaapista löytyi, joten saa nähdä sanookos lääkäri siitä jotain.

Kolposkopia tehdään ja se mieltä vaivaa, kun ei enää muista raskauden mittaisen tauon jälkeen, että miten ilkeä se tunne onkaan.. :(

Eipä miulla muuta tähän hätään.. Kohta herää mein pikkuherra ja sit alkaa taas päivätohinat.

Papu ja Hermanni, tänään tasan 2kk!! =)

Vierailija
11/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA: Me osallistuttiin siihen B-hepatiittitutkimukseen ja viikko sitten maanantaina saimme ekan rokotteen.Ei tullut mitään paukamia, ei kuumetta...ehkäpä tyttö muuttui pariksi päiväksi vieläkin rauhallisemmaksi.Kesäkuussa saamme toisen rokotteen.

Muuten meille ei mitään uutta.Tämä äiti on väsynyt, ei vain kovin isosti uskalla puhua väsymisestä, ihmiset kun ovat sitä mieltä, että itsepähän olen itseni tähän tilaan saattanut *huoh* Mutta kait sitä silti saa joskus olla uupunut???Miehen kanssa haaveillaan kahden keskisestä lomasta, siis vauva tietenkin mukaan, mutta kuka nyt kolmea pientä tenavaa haluaisi ottaa hoiviinsa ja sukukin on niin kaukana *valittaa kai turhasta, asiat voisivat olla kyllä huonomminkin, tiedän*

Meillä tulee ens maanantaina kolme kuukautta täyteen. Hurjaa vauhtia kulkee tuo aika.Neiti syö nykyään enää kerran yössä, heräilee 7-8 aikoihin ja alkaa jo ekoille megaunilleen puol kymmenen, herää joskus puol kaksi, syö, seurustelee ja kikattelee ja toisille unilleen 15-16 ja nukkuu jonnekin 18-18.30 asti.Ja sitten yöunille noin 21.30.

Mutta so...nyt taasen mentävä.

uupu joka unelmoi päikkäreistä

Vierailija
12/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut pinoutua, mutta UUPUN tekstin luettuani oli pakko. Mäkin koen olevani Uupunut, vaikka lapsia onkin vain kaksi (+mies :D) ja jotenkin musta tuntuu että minunhan pitäisi olla iloinen ja pirteä, kun itse olen lapset tehnyt.. Onneksi kai täällä saa väsymystä valittaa :). Kuitenkaan n. 3 vuoteen, en ole kovin montaa kokonaista yötä nukkunut. Nyt nautinkin, kun anoppi otti pojan yökylään ja mä saan kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa! Uupu, onko teillä ketään joka voisi hoitaa lapsia vaikka yhdenkin yön? Me tosiaan mentiin eilen mummolaan ja anoppi oli lasten kanssa sen aikaa, että käytiin miehen kanssa syömässä ja sitten haettiin vauva kotiin ja isompi jäi mummolaan, poika oikein nautti kun sai mummolaan jäädä ;).

Vierailija
13/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on lämmintä ja sataa :) Ihana ilma :)

CAIUS:

Oi, kiva kuulla sinusta ja Sinjasta! Harmi ettei sosemaistiainen ollutkaan Sinjan mieleen mutta toivotaan että Sinja löytäisi kuitenkin niistä hedelmäsoseista sen hyvän maun ja alkaisi syödä :)

Koittakaa jaksaa, älä murehdi niiden vanhempien lasten kanssa, he kyllä saavat sinulta vielä aikaa enemmän kun tämä rumba teillä helpottaa ja varmasti he pärjäävät. Sinä tarvit valtavasti voimia ja Sinja tarvii sinua!

EMMI:

Meillä esikoisella oli aikanaan sellainen pitkäkestoinen vaippaihottuma ja siihen kokeiltiin kaikkea mahdollista poppakonstia, mikään ei auttanut. Menimme sitten lastenlääkärille ihan muista syistä ja näytin sitä vaippa-aluetta johon hän heti totesi ettei enää mitkään Bepanthenit yms. auta kun pitkään jatkuessa siihen kehittyy hiivatulehdusta (olikohan noin viikossa se kehittyy) ja sen hoitoon tarvi Daktacortia tai Sibicortia. Ja se parani heti. Nyt jos vauva-aikaan lapsista jollain on ollut vaippaihottumaa eikä bepanthen tai sinkkivoide ole auttanut olen sipaissut sitä Sibicortia niin on lähtenyt heti pois. Samassa olen vaihtanut vaippamerkin ja yrittänyt selvitellä syytä mistä johtuu ettei enää tulisi. Jos et uskalla ominpäin mennä näitä rasvoja laittamaan niin kysy neuvolasta tai pyydä soittoaikaa lääkärille.

MEITÄ:

Poitsu on vähän myös yskäinen..olikos se punkelin poju jolla myös oli nuhaa yms.?

Ollaan muutkin siis flunssassa niin eipä tuota voi estää tarttumasta :( Poika kyllä syö oikein hyvin ja painoa on varmasti jo lähemmäs se 6kg ainakin poskista päätellen :) Ihana pikkumies, jokeltelee niin mahdottomasti ja oikein hyvän tuulinen. Heti kun jompi kumpi isosiskoista ilmestyy hänen näkösälle niin naama leveää suureen hymyyn :) ..yöt vois alkaa mennä jo paremmin, kovin ähisee ja on rauhaton ja pulauttelee. Pulauttelu väheni tuossa vähäksi aikaa mutta nyt on taas ollut aika kovasti.

Mut nyt päiväkahville :) Talo on hiljainen, kaikki nukkuvat :)

Sinna

Vierailija
14/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPILLE:

Niistä kiloista..

Mä en ole koskaan laihtunut imetyksen aikana vaikka sen sanotaan kuluttavan niin hirmusti ettei voi olla laihtumatta..? Mulla jotenkin on aivan kuin pysähtynyt koko aineenvaihdunta imetysaikaan ja heti kun imetys loppuu niin alkaa palailla normi kiloihin..noh, hyvin hitaasti se sittenkin on tapahtunut.. Toiseks vaikka niitä kiloja on vaan +5 tjtn niin silti se vaatekoko on ihan hurja koska se vartalomalli on jostain..ties mistä.. Itse tuskailin kans sen yläosan kans ja totesin et paras on sellai trikoinen toppi tai t-paita ja sen päälle joku jakkutyyppinen auki siihen tai paitapusero jonka yläosa sitten vaan on reilummin auki. Ja ne housut..toivon että joku päivä mahdun siihen yhteen lahkeeseen ;)

Sinna..joku päivä vielä missimitoissa ;)

Vierailija
15/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pitkästä aikaa.

Rokotusjuttuun ei osallistuta.

Caiukselle hirmuisesti voimia ja toivottavasti syy syömättömyyteen löytyy.

Liinailusta: meillä neiti ei viihdy liinassa, kun pitäis nähdä eteenpäin. Seuraavaks kokeilen istuvaa asentoa kehtosidonnassa, kun Siiri ei kuitenkaan vielä täydellisesti päätä jaksa kannatella.

Leanna: paljasta millä keinoin sä sen miehen pään oot saanut käännytettyä. Itse vielä toivoisin yhtä, mutta mies taitaa olla jyrkän EI:n kannalla.

Emmi(kö) se ikää pohti. Äläs nyt kuule!! Mäkin täytän just 39 ENKÄ ole vanha (en ainakaan halua olla), hih :D

Tappi: saman ongelman kanssa täällä itkun kera painitaan. En uskalla vielä kunnolla laihduttaa, jos vaikka maidon tulo " katoaa" .

Meillä Siiri nukkuu jo täydet yöt, toisinaan saattaa herätä kerran syömään, mutta harvemmin. Ihana kokea tällanen " helppokin" tapaus.

Kaikkien mielestä neiti on paljon vanhemman näköinen kun on.

Nyt pitää taas mennä

-m- ja Siiri 2kk

Vierailija
16/40 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKIS: kiitos sulle tukemisesta.Täällä on niin helppo puhua väsymyksestäkin, kun aina on joku joka ymmärtää.Meillä on siis suvut tosi kaukana, lähimmät varteenotettavat 250km:n päässä, toiset sitten tuplasti pidemmän matkan päässä.Mutta enköhän minä tästä taasen jalkaudu, kun vesisade lakkasi ja aurinko näyttäytyi.Mutta kyllä oikeasti täytyy välillä tsempata itteensä, ettei synkkyyteen vaivu.Mutta silloin...pyydän apua neuvolasta.

Ja ettei kellekään tulisi vääriä käsityksiä, nämä kaikki neljä ovat toivottuja ja haluttuja lapsia ja niin niin rakkaita.Mutta tiedämmehän kaikki äidit...on myös väsymystä.

Toivotankin näin äitienpäivän jälkeen kaikille äideille hurjasti jaksamista arkeen!!!!

uupu joka ei päässyt päikkäreille mutta joka aikoo jo nyt kallistaa päänsä uneen ja nähdä suloisia unia :)

Onko muuten Duppiksen perheestä kuulunut mitään??? Oletkos Duppis itse täällä, huhuuu???

Vierailija
17/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caiukselle sylikaupalla voimia,Sinjalle pikaista syömisen aloitusta ja koko loppu peheelle kärsivällisyyttä ja rakkautta!!!!

B-hepatiittirokotteesta.Kiva kuulla ettei suurempia reagtioita.Itse oikeen mielellään annan sen vauvalle.Koko muu perhe onkin jo rokotettu,kiva kun saan vauvalle ilmaiseksi.Kalliit rokotteet nimittäin ovat.Ensi tiistain meillä 7 hlöä ottaa tehosteet ja hintaa tulee yli 300e!

Matkustamme paljon ja siksi koen rokotteen tärkeäksi!!

Miehen pään kääntämisestä!

Ei ole tarvinnut" kääntää" .Mies itse hullaantunut vauvaan ja sanonut miten ensikertaa nauttii vauva-ajasta,ihan eritavalla kuin ennen.Tänään mulla jälkitarkastus ja sovittiin etten aloita mitään horm ehkäisyä,katsellaan sitten miten tehdään,jätetäänkö kumit aijemmin vai myöhemmin nurkkaan=)

Omista mitoista.Kiloja mulle tuli paljon,lähtö oli 49kg ja mittarissa rv 40 oli 64 kg.Nyt puntari näyttää sellaista 52 kg.Omat vaatteet menee hyvin.Vain jotkut tiukimmat farkut puristaa reisistä.Rinnat taas maidosta suuret ja paidat rinnuksen kohdalta kiristää.Niissä taitaa olla painoa muutama kilo=)En yhtään tykkää tästä uhkeasta rintavarustuksesta...

Vatsalla on makkara,makkara josta en varmasti koskaan pääse eroon.Mutta kertoopa kuudesta kullasta jotka makkaran alla kasvaneet=)

Vauva nukkui ok.Muttaa kuuden aikaan alkoi kamala pieriskely ja vääntyminen ja kääntyminen.vatsa oikeen porisi kun kättä piti vatsalla.

Nyt kyllä mentävä että pääsee taas sinne lääkäriin ronkittavaksi=/

Vierailija
18/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tarkentaa, että lapset on toivottuja ja erittäin rakkaita, mutta joskus pääsee väsymään. Nyt jaksaa taas kiukuttelua, kun sai pienen huili tauon ja aurinkokin paistaa!

Mikä ihmeen hepatiittirokotus, ei meille ole tajottu sellaista mahdollisuutta??

Cassulle paljon voimia, toivottavasti sinja alkaisi syömään!

Nyt jatkan seurustelua ihanan nauravaisten lasten kanssa!!

möhkis ja adalmiimi 7vk

Vierailija
19/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pahemmin jaksanut kirjotella.

:o(. Mulla alko tasan 28pv synnytyksestä menkat ja nyt toiset menkat tuntuu roikkuvan neljättä päivää alkamaisillaan. Ja tirppa on sentäs täysimetyksellä ja ekan 7vk luovutin maitoa. :((

Elilen hyökkäsin äijäparan kimppuun kun se huusi liian lähellä vauvaa. Onneks sen lasit ei hajonnu...

Viime viikko oli ihan karsee, mä itkin kaiken päivää enkä saanut mitään aikaseks, vaikka ois tehny mieli tehdä kaikki kotihommat kerralla. Vauva tietysti vaistos mun mielialan, huusi yötä päivää ja teki kakkalakon.

Iloa tuottaa meidän ekavekara, joka on nykyään " sikanopee pukeen" ja muutenkin reipas isoveli. Ja siivooja, joka hösäs meillä aamupäivän. :o)

Mä keskityn tänään pyykkihuoltoon vauvan hoidon ohella. Vinkki: kotitalousvähennyksen saa käyttöön samantien, kun ilmottaa vaan verotukseen!

Ristiäiset oli viime lauantaina, vauva oli varsin vaihtelevalla päällä, mutta " tukanpesun" aikana nukkui. Kummitäti oli ihan tippa silmässä, kun meidän ihana perhepastori puhui.

Isomummoilta perityt nimet mietittiin jo esikoista odotellessa. Lisänä keskimmäinen nimi, jonka yhdistelin joskus ajat sitten kahden lapsuuden kaverini nimistä. Täällä taitaa olla nyt pari kaimaa, mutta tuskin kukaan sekottaa meiän muksuja! :D

Ostin muuten vauvan ummetukseen Biotta digest -mehua. Siinä on kamomillaa mukana, mikä rauhoittaa masua. Annoin sitä eilen teelusikallisen ja tunnin päästä oli vaipassa isot vellit. Relatipat on meillä korvattu Probiootti Baby-jauheella, saas nähdä auttaako.

Onko kukaan muu huomannut, että Jekovit lisäisi pulauttelua? Meillä väheni pulauttelu huomattavasti kun unohdin antaa vitamiinit muutamana päivänä. Ja eilen lensi kaaressa heti kun annoin taas.

Hanne ja Alina Sinja Orvokki 8,5vk

Vierailija
20/40 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin eilen se b-hepatiitti rokotus tutkimus.

Ei mitään oireita ole ilmaantunut, ja kaikki vaikuttaa ihan hyvältä.

Me siis saadaan se b-hepatiitti ja se rotavirus nyt samalla.

Me aijotaan lähteä vuoden vaihteessa pidemmäksi aikaa (n.2-3kk) marokkoon,ja sen takia hommaan kaikki mahdolliset rokotteet mitkä vaan voi saada että pienokaisella olisi sitten hyvät suojat niitä pöpöjä vastaan.

Viime yökin meni todella loistavasti vaikka vähän ne sivuoireiden mahdollisuudet peloittivatkin,tyttö nukkui 7h putkeen ja itsellä on aivan mielettömän hyvä olo kun on pitkästä aikaa nukkunut näin hyvin.

Maanantaina sain kukkia laitettua parvekkeelle ja heti on paljon kesäisempi fiilis:)

Nyt taas kutsu kävi täytyy siss mennä.

Hanan ja Safia kohta 2kk