Mitä käytännössä tarkoittaa, jos menee koko viikonloppu työviikosta palautumiseen?
Nukkumistako?
Itse en ole koskaan tarvinnut mitään erityistä palautumista. Laitan vain läppärin kiinni ja alan tehdä omia hommia.
Kommentit (8)
Pystytkö ymmärtämään ja käsittämään ylipäätään mitään, mitä et itse ole kokenut?
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö ymmärtämään ja käsittämään ylipäätään mitään, mitä et itse ole kokenut?
Lähes kukaan ei kykene vaikka toki muuta väittävät, saavat siitä itselleen sosiaalisen meriitin.
Sitä kun työputken jälkeen on fyysisesti ja henkisesti niin palasina ja väsynyt, ettei vapailla toivu pystyväksi ja kykeneväksi ennen seuraavan työputken alkua. Vähän ehtii huokaista ja taas mennään vaikka ei jaksa. Ehtii just tehdä omassa siviilielämässä kertyneet rästihommat, ehkä. Viimeksi kun alkoi kahden viikon loma, niin eka viikko meni töistä toipuessa, toisella viikolla vasta alkoi nauttimaan olostaan.
Yleensä, että työ kuormittaa paljon ja vaatii pitkän palautumisen. Pahimmillaan burnout tai boreout.
Mikään ei naurata niin paljon kuin organisaatiokiusaaminen.
Kirjoitan tänään muistion siihen.
Se on julmempaa naisille.
Se tarkoittaa, että on heikko fyysinen kunto.
Itse oon tehnyt 15 vuotta töitä ja työ on raskasta ja fyysistä ja joutuu olla ihmisten kanssa tosi paljon, niin kun työt loppuu niin pitää tehdä niitä mielekkäitä asioita, muuten väsyy ja masentuu. Työt jää töihin ja oma elämä odottaa, vaikka tottakai väsyttää, mutta yritetään nauttia siitä vapaa-ajasta ja muistakaa, työ on vain työ, vaikka se on raskasta ja yrittää tehdä parhaansa, niin enempää ei tarvitse eikä voi edes. Noidankehä on valmis jos töiden jälkeen vain lepäilee ja yrittää selviytyä.
Sitä ettei jaksa enää tehdä niitä omia hommia. Aika yleistä aloilla jossa ei ole mahdollista työskennellä etänä ja työympäristö kuormittaa enemmän kuin itse työ.