Alkoholisti miesystävänä.
Tutustuin aikuisella iällä yli 14 vuotta sitten ihan mukavaan, koulutettuun ja hyvin omillaan toimeentulevaan mieheen. Tapailimme viikonloppuisin, lomilla ja etelänmatkoilla. Huomasin pian, että alkoholi liittyi aina yhdessäoloon. Nyt olemme olleet eläkkeellä pian jo 10 vuotta. Asumme erillämme, mutta yhteistä aikaa löytyy niin paljon, että olen kadottanut kaikki vähäiset ystävänikin. Miesystävä ei ole nähnyt kokonaista selvää vuorokautta liki 15:een vuoteen. Alkoholimäärät on hirvittäviä ja vointi - fyysinen ja psyykkinen on sen mukainen. Mies ei jaksa enää mitään, ei lähde mökkeilemään, risteilylle, etelänmatkoista puhumattakaan. Toimin kodinhoitajana ja kaikenlaisena avustajana ja miesparka aloittaa päivänsä hienosti viinillä, konjakilla ja liköörillä. Olen kuskannut alkoholistia päihdelääkäriinkin, mutta sieltä suunnataan suoraan Alkoon. Olen täysin loppu. Miehen lapset eivät välitä ja minun lisäkseni hänellä ei ole yhtään ystävää tai sukulaista. Mies edellyttää osallistumista hänen elämäänsä ja on kaikesta mustasukkainen. Tiedän, että minun pitäisi jo nopeasti häipyä ja elää omaakin elämääni ja kaivaa vanhat ystävät esiin, koska olen täysin loppu näin kuluttavassa suhteessa. Kuka kertoo, miten hoitajasieluinen ihminen pystyy ottamaan etäisyyttä ja elää omia, haaveilemiaan eläkepäiviä.
Kommentit (25)
Et kovin kummoinen "hoitajasieluinen" ole kun mies ei ole "parantunut" 14 vuodessa.
Miksi ihmeessä jatkat oman ainutkertaisen elämäsi tuhoamista tuon miehen kanssa??
Repäise itsesi irti ja kohti parempaa elämää. Et sinä ole vastuussa hänen valinnoistaan.
Suuntaa tuo kaikki hoivaajaviettisi nyt siihen, että hankit itsellesi ammattiapua ja otat yhteyttä ystäviisi. Et selvästi pääse lähtemään omin voimin.
Minullakin on hetkittäin ongelmia alkoholin liikakäytön suhteen, eli juon enemmän olutta tai viiniä kuin itse suvaitsen tai suositukset antavat myöden. Se ei vaikuta käytökseeni, tapaturmaherkkyyteen tai töihini (kotona tai ansiotyössä), mutta pelkään terveysvaikutuksia. Olen yhdistänyt käytökseni seksuaaliseen turhautumiseeni ja mietinkin eroa.
Vierailija kirjoitti:
Suuntaa tuo kaikki hoivaajaviettisi nyt siihen, että hankit itsellesi ammattiapua ja otat yhteyttä ystäviisi. Et selvästi pääse lähtemään omin voimin.
Komppaan tätä. Nyt sinusta pitäisi löytyä sen verran aikuista naista ja tervettä itsetuntoa, että jätät sen miehen. Sinulla kumminkin on se oma asunto, ei pitäisi olla kovin vaikea päätös.
Jis jäät tuohon suhteeseen niin olet melko pian vapaa koska tuo mies tulee kuolemaan lähiaikoina. Kovimmankaan jantterin kroppa ei kestä tuota kovin pitkään, varsinkaan eläkeikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä jatkat oman ainutkertaisen elämäsi tuhoamista tuon miehen kanssa??
Repäise itsesi irti ja kohti parempaa elämää. Et sinä ole vastuussa hänen valinnoistaan.
Samaa ehdotan. Minä jaksoin katsella nuorena vain muutaman kuukauden tällaista miestä. Lisäksi hänellä oli kova kiire kihloihin ja naimisiin. Juu EI, loppui ennen kuin alkoikaan.
Vierailija kirjoitti:
Et kovin kummoinen "hoitajasieluinen" ole kun mies ei ole "parantunut" 14 vuodessa.
"Parantuminen" lähtee liikkeelle siitä, että alkoholisti haluaa itse parantua. Kumppani ei välttämättä ole terveydenhuollon ammattilainen jonka odotetaan tekevän ihmeitä, eikä sitä saisi vaatiakkaan. Jokainen aikuinen on vastuussa omista tekemisistään.
Eli olet parisuhteessa äiti ja doku-ukko on lapsesi. Tätäkö sinä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ehdotan. Minä jaksoin katsella nuorena vain muutaman kuukauden tällaista miestä. Lisäksi hänellä oli kova kiire kihloihin ja naimisiin. Juu EI, loppui ennen kuin alkoikaan.
Onkohan meillä ollut sama miesystävä?
Vierailija kirjoitti:
Jis jäät tuohon suhteeseen niin olet melko pian vapaa koska tuo mies tulee kuolemaan lähiaikoina. Kovimmankaan jantterin kroppa ei kestä tuota kovin pitkään, varsinkaan eläkeikäisenä.
Voi kuule, nuo mokomat on niin hyvin sisältä päin palsamoituneet, etteivät kuole ellei maksa ala sihistä.
Luulisi että miehellä on ollut jo jokunen delirium. Juo itsensä hengiltä. Sille et ap mitään mahda, nosta kädet pystyyn.
Rupeatte yhdessä ryyppäämään näin ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että miehellä on ollut jo jokunen delirium. Juo itsensä hengiltä. Sille et ap mitään mahda, nosta kädet pystyyn.
Allekirjoitan tämön. Olen mies, vuelä aktiivinen ja työelämässä mutta jokseenkin deeku. Sinä et pysty miestä pelastamaan mutta itsesi pystyt.
Vaihtamalla paranee. Kun ukko kuolee, lapsensa ovat haukkoina paikalla perinnönjaossa ja jäät nuolemaan kuivaa luuta, pelasta oma ainutkertainen elämäis kun vielä voit. Et ole vastuussa äijän terveydestä jollet väkisin ole juottanut tälle viinaksia. Ukkohan oli viinämäellä jo silloin kun tapasitte. Jos tilanne ois toisin päin, luutetko ukkelin toimivan omaishoitajanais? En miäkään. Pelasta edes itteis, saat miulta luvan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämön. Olen mies, vuelä aktiivinen ja työelämässä mutta jokseenkin deeku. Sinä et pysty miestä pelastamaan mutta itsesi pystyt.
Vahvistan tämän, minäkin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, nuo mokomat on niin hyvin sisältä päin palsamoituneet, etteivät kuole ellei maksa ala sihistä.
Maksakirroosi voi kehittyä aika pitkällekin niin, etteivät labrat hälytä yhtään. Mutta sitten ei olekaan enää mitään tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin pian voi alkaa rapsamaan.
Ota sinäkin,miehen seurana..