Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veroja voidaan enää korottaa?

Vierailija
24.05.2026 |

Nytkin moni veronkorotus tuo negatiivisen vaikutuksen kun ihmiset lopettavat kuluttamisen

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloveroa, on laskenut vuosien aikana ihan hemmetisti. Ja tähän ei pudä sotkea sitä tyeliä, se ei ole vero.

Kaikki pakolliset maksut ON veroja

Tämä ja niitä maksuja on tullut vuosien varrella paljon lisää... ja yhä lisää on tulossa tiemaksun muodossa, vaikka polttoaine -ja ajoneuvovero riittäisivät monen kertaan infran kunnosapitoon ja jopa siihen tunnin rataan. Ikävä kyllä näistä kerätyistä kahdeksasta miljardista yli 90% käytetään johonkin muuhun tarkoituksen, joten kerätäänpä vähän lisää autoilijoilta.

Tähän on vain ja ainoastaan yksi syy. Syy on hampaaton autoilija. Siksi kannattaa kerätä lisää rahaa. Normaaleissa maissa, kuten Irlanti, porukat sanoo "ei käy" ja toimivat sen mukaan .

Muuta tietä ei ole.

Vierailija
22/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloveroa, on laskenut vuosien aikana ihan hemmetisti. Ja tähän ei pudä sotkea sitä tyeliä, se ei ole vero.

Vai hemmetisti, itse en ole huomannut n. 5t/kk tuloilla mitään

Ja ikää on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä korkeamman palkkaverotuksen Suomessa voitaisiin periä vähän matalampaa tasaveroa, eli arvonlisäveroa. En edes aloita omaisuustulojen verottamisesta. Palkkatulojen verotusta suurempi tabu on vain omaisuuteen koskeminen. Onhan rikas ihminen Suomessa aina hyvä ihminen. Jos on tarpeeksi rikas, saa kommentoida maan politiikka suurimmissa medioissa vuodesta toiseen, vaikka ainoa pätevyys siihen touhuun on rikkaus.

Vierailija
24/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelma on liian matalat palkat. Täytekakutkin tehdään itse ja siivotaan omat nurkat.

Kumpaakaa en tee itse. Haen myös ruokani ateriaedulla. 

Vierailija
25/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkoja pitäisi korottaa, niin saataisiin enemmän verotuloja.

Ei, vaan jotta ihmsiillä olisi enemmän rahaa. Palkan tarkoitus on elättää ihminen, ei valtiota.

Sano nyt vielä että olet töissä julkisella sektorilla.😂

Vierailija
26/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan jotta ihmsiillä olisi enemmän rahaa. Palkan tarkoitus on elättää ihminen, ei valtiota.

Sano sinä vaikka ananasakäämä. Oletko eri mieltä siitä että palkan tarkoitus on elättää ihminen vai oletko sitä mieltä että palkan tarkoitus on rikastuttaa valtiota?

Vierailija
27/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä korkeamman palkkaverotuksen Suomessa voitaisiin periä vähän matalampaa tasaveroa, eli arvonlisäveroa. En edes aloita omaisuustulojen verottamisesta. Palkkatulojen verotusta suurempi tabu on vain omaisuuteen koskeminen. Onhan rikas ihminen Suomessa aina hyvä ihminen. Jos on tarpeeksi rikas, saa kommentoida maan politiikka suurimmissa medioissa vuodesta toiseen, vaikka ainoa pätevyys siihen touhuun on rikkaus.

Omaisuus lähtee silloin kun menettää työpaikan. Vain persaukiset saavat tukia.

Vierailija
28/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki,mikä liittyy autoiluun,lämmitykseen ja sähköön,tuplasti lisää vaan maksua ja veroja....

Vierailija
29/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit nostaa tuloveroa ensi kaudella. Jokaisen palkasta 2% enemmän veroon.

Vierailija
30/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sinä vaikka ananasakäämä. Oletko eri mieltä siitä että palkan tarkoitus on elättää ihminen vai oletko sitä mieltä että palkan tarkoitus on rikastuttaa valtiota?

Oikeasti palkkakysymys on tässäkin yhteydessä relevantti. Suomi taantuu liian pieniin palkkoihin. Mietitään jopa paljonko palkan pitäisi olla suhteessa sosiaalietuuksiin.

Vierailija
31/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit nostaa tuloveroa ensi kaudella. Jokaisen palkasta 2% enemmän veroon.

Ei näistä meidän palkoista 2 prosenttia tuo yhtään mitään. Ongelma on edelleenkin liian pienet palkat.

Missään maailmassa kukaan insinööri ei ole niin köyhä kuin Suomessa.

Vierailija
32/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelma on liian matalat palkat. Täytekakutkin tehdään itse ja siivotaan omat nurkat.

Suomen ongelma on heikko tuottavuus. Siksi palkatkin ovat matalat. Tuo kun ratkeaisi.

Vierailija
33/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa. mitä hiton järkeä on hillota rahaa ja omaisuutta maailmassa, joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija? Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin minä, minun naapurini tai sinä. Yksityistä ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja ja lentämään Espanjaan. Tuhoisaa ja turhaa rahankäyttöä.

Vierailija
34/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä äänestävät vassari/ virheitä & sdptä niin heiltä verot tappiin.

Pitäs ehdottomasti olla niin, että veronmaksaja voi itse päättää vähintää 30 % maksamiensa verojen kohteista.

Esim. Kehitysavun ja toimeentulotuen rahoitus täysin vapaaehtoiseksi.

Tiedän että kansalaisen vapautta vastustavalle kannattavalle vasemmistolle tämä ei käy, mutta kansan tulisi tätä vaatia.

Vierailija
35/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelma on heikko tuottavuus. Siksi palkatkin ovat matalat. Tuo kun ratkeaisi.

Lisäksi aina samat hallitusammattilaiset.

Vierailija
36/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nykyisessä järjestelmässä vain pääoma voi työllistää. Ja suurpääomallehan menee nykyään sitä paremmin mitä vähemmän se työllistää ihmisiä.

Vierailija
37/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa. mitä hiton järkeä on hillota rahaa ja omaisuutta maailmassa, joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija? Satavarmasti kunta ja valtio käyttäisi sen rahan paremmin kuin minä, minun naapurini tai sinä. Yksityistä ihmistä viekoitellaan jatkuvasti elämään kuluttamisen kautta, ostamaan Kiinassa koottuja elektroniikkabokseja ja lentämään Espanjaan. Tuhoisaa ja turhaa rahankäyttöä.

Minäkin joudun katsomaan mainoksia juutuubin videoissa. Näkemäni mainokset vithuttaa siihen malliin, etten kuuna päivänä niitä tuotteita osta.

Vierailija
38/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nykyisessä järjestelmässä vain pääoma voi työllistää. Ja suurpääomallehan menee nykyään sitä paremmin mitä vähemmän se työllistää ihmisiä.

Oliko tämä suurpääoma se taho, joka tarjoaa työpaikkoja ja niistä kieltäytyminen vie tuet 🤣🤣🤣

Vierailija
39/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin joudun katsomaan mainoksia juutuubin videoissa. Näkemäni mainokset vithuttaa siihen malliin, etten kuuna päivänä niitä tuotteita osta.

Suomi nousuun ahneen ja avuttoman keskiluokan rahoilla. Niille pitää antaa lisää rahaan, että ne voi ostaa aforismitauluja ja dildoja. 

Vierailija
40/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi aina samat hallitusammattilaiset.

No kun ne kuuluu samaan äärimmäisen salaiseen seuraan, niin pakkohan ne on palkita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi