Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä normaalia vai pitäisikö huolestua kuulosta?

Vierailija
24.05.2026 |

Olen aina saanut palautetta siitä että vaikuttaa etten kuuntele, mutta tälle on lähinnä vain vanhempieni, kavereiden ja sukulaisten yms osalta vain naureskeltu. 

Aika usein on tilanteita että mielestäni kuulen kyllä hyvin mitä toinen sanoo, mutta aivoni eivät jotenkin saa selvää siitä puheesta. Kuulen vaikkapa että "totkopasta haitoa?" Ja joudun miettimään että mitä? Ja sitten tajuan että aa, tuotko kaupasta maitoa. Ruokapöytäkeskustelut ja hälyiset ryhmäkeskustelut on olleet aina hankalia mutta oletin ettei kukaan nyt oikeasti kuule niissä kunnolla mitään.

Vihaan kovia ääniä ja säikähdän helposti, en ole ikinä ollut missään konserteissa yms tuon takia. Hälyiset ympäristöt saa aikaan päänsäryn ja päässä soi aina kun pääsee kotiin rauhoittumaan.

Nyt aloitin töissä joka on hälyinen asiakaspalvelutyö, ja tuntuu että ärsytän työkavereita sillä että en saa hälyssä selvää puheesta ollenkaan. Tuntuu että kaikki puhe hukkuu meluun.

Ikää minulla on siis vähän päälle 20. Onko mahdollista että minulla on ollut aina huono kuulo, vai onko tämä ihan normaali kokemus ja yliajattelen asiaa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme