~~~ELOISTEN ma & ti~~~
Kommentit (26)
Täältä löytyy ainakin yksi väsynyt eloinen Nallun kaveriksi=)
Ei tullut seurattua viisuja eikä mömmömlätkää, yötpä on valvottu kipeää vauvelia hoivaten. Johan se Leo oli reilun viikon terve ja nyt ollaan taas ihan räkäisiä ja kuumettakin on. Toivottavasti ei ole taas mennyt korviin, kohta mennään ne tarkistuttamaan. Torstaina kun pitäisi lähteä lämpimimmille maille...ja korvakipuisena lentäminen ei välttämättä onnistu. Eloisissa on ollut paljon muitakin pikkuisia korvapotilaita, pikaisia paranemisia kaikille~~~~~~~~~~~~~~.
Eilinen äitienpäivä sujui mukavasti. Esikoinen oli tehnyt päiväkodissa ihanan kukan, tuli ihan tippa linssiin kun sen sain. Voileipäkakkukiintiöni on tullut vuodeksi täyteen, lauantaina vietettiin esikoisen aikuissynttäreitä ja eilen ahdoin itseeni anopin voileipäkakkua.
Lyhyestä virsi kaunis, keitänpä vielä kaffet ennen lääkärireissua....
-Omppu
-------zzzp-----chchch-----ppppkh-----ttttttrrrrrrrrrrrrrr-------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------- yhteyden muodostaminen aivotoimintaan epäonnistui, yritän myöhemmin uudestaan.
T: Pumpuli, viime viikolla hoidossa käynyt, mutta viisukiekkoäitienpäivästä uudestaan seonnut
Jospa tämä humppa saisi vähän menoa aikaiseksi:
http://www.youtube.com/watch?v=awVHDMDAu0A&mode=related&search=
Pumpulilla on kivasti sitten nuo konsonantit hallussa ;)
Omppupompun Leolle pikaista parantumista, toivotaan ettei se ole korvissa.
Nallu:kyllä täällä elossa ollaan, tosin nipinnapin ;D lätkät, viisut ja äippäpäivät imivät mehut sitkeimmästäkin.
Jaakolla meni kaksi yötä kokonaisilla unilla, mutta sitten viimeyönä taas herättiin syömään. No en oikein vielä uskonutkaan pojan jaksavan kaikkina öinä nätisti nukkuvan :) mut oishan se ollu kiva...
Nyt tää juurakon hulda painuu pihalle, kai?
Eria
Pumpuli, Ukraina oli mun suosikki, se oli ihan mahtava. Kappale jää soimaan päähän. Sääli ettei tullut kiekkomestaruutta, olis se jo ollut aika! Muuten oli mukava äitienpäivä. Mies laittoi lounaan kotona ja lahjaksi sain sellaisen tyttö-riipuksen elokuun onnenkivellä. Ei kyläilty missään, mummot saavat lahjansa jälkikäteen.
Käytiin muuten viime viikolla siellä kontrollissa tytön sydämen sivuäänen takia. Kaikki hyvin, on ihan vaaraton sivuääni. Sydän kuunneltiin ja katsottiin vielä ultraäänellä sydämen rakenne, ihan normaalisti siellä kaikki kammiot, eteiset ym. Joillakin lapsilla vaan saattaa kuulua sivuääni, ehkä iän mukana lakkaa kuulumasta. Joten emme joudu enää tästä asiasta tutkimuksiin, voi olla hyvillä mielin.
Tämä äityli menee tänään sovittamaan hääpukua! :)
Mantse
tytön sydän on kunnossa :)
Ja että vielä häitä pukkaa, voi kun mahtavaa :D
Fiilistely alkoi sitten, miekin voisin vaikka mennä uudestaan naimisiin, ton omani kanssa ;D
Eria ja paspartuulle haiseva Jaakko
Ensiksi kiitokset myös minun puolestani kaikille tapaamisessa olleille. Kiva mun Myrykin oli lähtenyt meitä treffaamaan ja Elokin ehti piipahtamaan :)
Mantse: Kiva kuulla että tytöllänne on sydämen asiat hyvin :)
Huhti: Tarkoitukseni ei ollut elvistellä kun kirjoitin mieheni pitkästä lomasta. Toivottavasti en loukannut sinua kirjoituksellani. Tuosta sisällä nukuttamisesta tuli mieleeni, että kuinka saat esikoisen leikkimään hiljaa kun tyttö nukkuu päikkäreitä? Meillä Annin täytyisi kanssa opetella sisällä nukkumaan tuota syksyä ajatellen. Esikoinen on vaan niin kova ääninen ettei tytön unista oikein tahdo tulla mitään.
Onkos muilla eloisilla unirytmit hakusessa? Anni ei tahdo millään nukahtaa ekoille unille eikä toisaalta jaksaisi odottaa iltapäivään jotta nukkuisi vaan yhdet unet. Parina päivänä onkin käynyt niin että toiset unet ovat olleet aivan liian myöhäiset ja niin ollen yöunet ovat karanneet lähelle puoltayötä. Toivottavasti tämä on vaan väliaikaista.
No siitä puhe mistä puute. Kofeiinin voimalla eteenpäin...
pubu ja Anni 2908
täälläkin viikonlopun jälkeen.
Aamulla olimme pihalla, vauva nukkui yläkerran parvekkeella unia ja me pikkukakkosen kanssa oltiin piknikillä takapihalla. Mukavaa, tuumasi tyttö ja ruokakin meni ihan huomaamatta tytöllä alas. Nyt vetelee unia ja vauva puolestaan suorittaa kävelyharjoituksia tuolista kiinni pitäen.
Tällä viikolla odottaapi Tukholman risteily torstaina. Se on meidän 10v hääpäiväristeily ja joskus kauan sitten varatessa ajattelimme mennä kahden mutta kyllä tuo meitin Elisa on kovaa vauhtia lunastamassa pääsylippujaan laivalle myös. Tissittelijä mikä tissittelijä =)
Hei, mitä ootte mieltä, uskaltaako pientä vauvaa viedä sinne laivan kylpyläosastolle? Vielä on ollut tuo virtsarakontulehdus että jos sieltä vedestä jotakin pöpöjä taas tulee... ehkä paree jättää väliin.
nyt oli kyllä niin omaa napaa että täytyy vetäytyä takavasuriin.
Mantselle hääonnittelut!!
Korvatulehduksisille (onks toi sana?) parantumisia!!
Kahville minäkin, ei tästä tuu muuten mitään.
t.tuuli ja Elisa-empulainen 2308
Pitääpä nostella pinoa, kun se oli toiselle sivulle hupsahtanut. k.p.h olikin nostellut eloisten toisen toukotapaamisen pinoa, joten käykäähän ilmoittautumassa.
Ensimmäinen äitienpäivä on nyt sitten onnellisesti ohi ja masu on täynnä sacher-kakkua sekä muita herkkuja. Lahjaksi sain kasvohoidon, joten kaippa mies on päättänyt, että tälle rupsahtamiselle pitää jotain tehdä. Ihan tyytyväinen olen kyllä lahjaan!
MM-kisat meni aika lailla sivu suun, sillä olen kyllästynyt koko lajiin. Joskus seurailin jääkiekkoa innokkaastikin ja muutamissa mm-kisoissa oltua paikan päälläkin, mutta muutamaan vuoteen en ole jaksanut vaivautua. Se, että kisat pidetään joka vuosi, on liian tiheä tahti tycker jag. Euroviisuja katselin eilen sivusilmällä ihan uteliaisuuttani. Kappaleihin sen kummemmin perehtymättä olisin itsekin nostanut Serbian kipaleen ykköseksi, joten oikeaan osoitteeseen meni voitto.
Olipas hyviä uutisia Mantsen perheelle. Hääpuvussa onkin etsimistä; ainakin itselläni juuri sen täydellisen löytäminen tuotti tuskaa, mutta löytyihän se sitten lopulta. Turnauskestävyyttä siihen hommaan!
Omppupompun pojalle pikaista paranemista! Toivottavasti pääsette lähtemään matkalle.
Iloista alkuviikkoa kaikille!
Töppönen
Meillä oli tosi sosiaalinen viikonloppu, juhlia ja eilen kahdessa paikassa kyläilyä niin nyt on ihan mukava olla rauhassa kotosalla.
Mä olen varaillut tänään kesälomalentoja ja hotelli on vielä yritysvaiheessa niin on aika mennyt pahasti surffatessa näillä kaikenmaailman nettisivuilla. expedia, hotels yms. pahasti kyllä tökkii kun juuri kun olin saanut varauksen täytettyä niin tuli vastaus että ei kolmea ihmistä mahdu kahden hengen huoneeseen kun olin kuitenkin täyttänyt että se kolmas on <1 eli vauva. Blääh...Nyt on sitten keski-eurooppaa tiedossa kuitenkin :)
Ai niin mä sain äitienpäivälahjaksi neuleen ja shamppanjaa&mansikoita, vaikka en kyllä yleensä edes juo mitään alkoholia ainakaan yhtä lasia enempää. Taisi siis itselleen mies sen lähinnä ostaa mutta eipä haitannut yhtään;)
Päivänjatkoja eloisille!
Lapsukaiset nukkuu vielä, joten jospa jotain kirjoittaisin. Olen ollut tosi aikaansaava lasten päiväunien aikana. Jumppasin kolme varttia ja katsoin pikakelauksella läpi kaksi jaksoa 24:sta :).
VIISUJA seurasin viikonloppuna tosi innoissani, mutta vähän kyllä taas ärsytti se, että maat antavat naapureilleen noita täysiä pisteitä. Mitenköhän yhdelläkään länsi-Euroopan maalla on mahdollisuuksia voittoon, jos Itä-Euroopan maat äänestävät toinen toisiaan?? Voittaja on minusta voittonsa ansainnut, oli tosi hieno balladi. Onneksi Ukraina ei sentään voittanut. Ihan hauska biisi, mutta en toivoisi, että Euroviisuista sentään mikään friikki-show tulee. Ensin voittaa monsterit, sitten drag queen. Ei kiitos! Toivottavasti Pumpulilla oli Euroviisuissa kivaa :)!
Äitienpäivää meillä vieteltiin ihan oman perheen kesken. Päivä meni vauvauinnin ja pihatöiden merkeissä. Mies yllätti minut ylimääräisellä äitienpäivälahjalla, sain sykemittariini liitettävän Bike POD:n! Tuo oli tosi kiva yllätys, sillä en odottanut mitään, kun lahjaksi toivomani koru on vielä tilauksessa. Esikoiselta sain itsetehdyn sydänkorun. Aivan liikuttavan ihana :).
Pubuko se kyseli PÄIVÄUNISTA? Meillä ei ainakaan ole tällä hetkellä ongelmia päiväunien kanssa, mutta iltaunille Neela nukahtaa nykyisin melkein tunnin myöhemmin kuin ennen. Eli jonkinlaista unirytmin vaihdosta taitaa olla meilläkin.
Eipä tällä kertaa muuta!
kinkerihäirikkö nallu se taas täällä meuhkaa... ;)
Tuolla on nytte uusi kinkeripino ku alkoi vanha olla jo " tarpeeksi" luettu.
Hommasin uuden tapaamispaikan ni ei tartte Erian eikä mun kastella vanhaa, venähtänyttä nahkaamme tuolla puistossa... Tarjolla siis sisätilat, yksi päiväkoti :) Käykäähän ottamassa kantaa, pliis?
Tää en ny jaksa muuta, sori
nallu
Ja terveisiä Kainuusta, matkustimme tänne lauantaina vauvauinnin jälkeen. Matka meni yllättävän hyvin, mummo jaksoi viihdyttää poikaa takapenkillä kiitettävästi :) Näin keväällä kyllä huomaa kotimaamme pituuden, etelässä puut vihersivät jo kovasti ja täällä vasta koivut alkavat pikkuhiljaa saamaan vihreää väriä. Mutta kaikki aikanaan!
Pantoufle (toivottavasti muistan oikein?) kyseli viime viikolla tissistä vieroituksesta pariinkin kertaan. Itse vieroitukseen en osaa antaa neuvoja, kun meillä poika vierotti itse itsensä. Tänään ei taas kelvannut enää aamutissikään, joten kyllä kohta vedellään viimeisä imetyksen suhteen. Meillä on täällä sama ongelma kuin Pantouflella eli neste ei kelpaa tuttipullosta, nokkamukista eikä lasista. Poika syö siis edelleen sitterissä ja lusikoin maidon suuhun muun ruoan seassa. Työlästä on, mutta minkäs teet. Pakko kai tämän on jossain vaiheessa helpottaa :) Syöttötuolissa ei voi syödä, kun silloin maito/vesi valuu suupielistä rinnuksille. Eli pitkää pinnaa vaan Pantoufle sinnekin :)
Pubu: Meillä unirytmi on nyt sellainen, että kaksilla päikkäreillä mennään. Nukkumaanmeno menee illalla aina yli yhdeksän eli omaa aikaa ei jää, mutta toisaalta kun olen aamu-uninen, on luksusta sitten nukkua 7-7.30 aamuisin.
Meillä olisi tiedossa lauantaina synttärijuhlat ystäväni kanssa. Olemme syntyneet hänen kanssa samana päivänä ja samana vuonna, joten jo lapsuudessa vietimme joskus yhteisiä synttäreitä. Juhlintaa hillitsee vaan sunnuntaina tapahtuva kotiinpaluu, 550 kilsaa väsyneenä autossa ei hyvin onnistu, joten nukkumaan täytyy tulla jo puolen yön maissa.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Eloeppu, joka viettää tänään kolmekymppisiä :)
ELOEPULLE lämpimät synttärionnittelut! Meikäläisellä alkaa tuo keski-ikä olla lähempänä kuin villi nuoruus:)
Meillä on Leevi nyt sitä mieltä,että hän lähtee kävelemään,ilman tukea...Seisomaan päästään jo näppärästi ilman tukea ja siitä sitten muutama askel. Pitäisi äidin olla iloinen pojan uusista taidoista...ja pah...Nyt ei riitä että silmät on perssiissä vaan niiden on oltava koko ajan katsekontaktissa poikaan,juu...Koita siinä sitten väkertää kotihommia. Olisi niin paljon helpompaa,kun olisi ensin kasvanut pojalle järki päähän ja sitten vasta lähdetty liikekannalle kahdella horjuvalla tolpalla. Riemuissaan uusista taidoistaan poika hihittelee itsekseen seistessään ilman tukea niska jäykkänä ja kädet koukussa siiventynkinä kuin kananpojalla.
Jaaha ja nyt se linnunpoika sitten tanssii tiputanssia vaunuissa,vaikka pitäisi maata ja nähdä unta tipuista:) Mä meen tainnuttamaan sen ja palaan sitten uudelleen maisemiin.
Opemamma ja kukonpoika Leevi 2808
... kolmekymppisten johdosta!
Ulkona on kamala sää, vettä tulee taivaan täydeltä. Suunnitelmissa oli istuttaa kesäkukat pojan päiväunien aikana, mutta enpä taida viitsiä kyykkiä tuolla sateessa vaan istun mieluumin täällä koneen äärellä.
Poika on alkanut osoittaa tosi selvästi omaa tahtoaan - alkaa heti itkemään, jos esim. ei pääse haluamansa oven taakse (=johonkin kiellettyyn paikkaan) tai laitetaan vaunuihin (=unille) tai aletaan pukemaan tai syömään muuta kuin makeata herkkua tms. Äidillä onkin vähän pinna kireänä jatkuvasta ulinasta...
Tintarella ja poika 2808
ei paljoa tuo keli piristä, ei.. Luvassa on sateessa tarpomista kun pitää painella työpalaveriin ihan kohta ;( Nii-in, se töiden alkamisajankohta lähestyy ja kaikkea pitäisi jo nyt miettiä, valmistella ja YRITTÄÄ orientoitua...
Mantse, toivottavasti löydät semmoisen mieleisen koltun nopeasti - itse päädyin (silloin joskus) teettämiseen kun tiesin, ettei semmoista " omannäköistä" löydy valmiina..
Omppupompun pesään paranemista :))
Tuuli, erinomaisen mukavaa ja hauskaa risteilyä teidän porukalle!
Eloepulle " paaaaaljooooooooooon ooooonnnneeeeeeeaaaaa vaaaaaan..." Oma onnes on, ettei täällä voi oikeesti laulaa - menis varmaa koneet mäsäksi minun kiljumisesta ;p
Tinttarella, huhuillaan sulle kyytejä sinne Treelle täällä - toivottavasti semmoinen löytyy. Itse oon menossa jo pe ja auto on täynnä ;( Anybody???
Jassoo, nyt on pakattava pikkumies ja paineltava tuonne sateeseen....
nallu
Joo, vettä sataa täälläkin. Oltiin aamulla kerhossa ja vesisateessa tarvottiin kotiin. No, saipa kasvot raikkaan kosteushoidon.
Pubu: Et loukannut todellakaan. Meillähän tuo loman pitäminen on ainainen keskustelunaihe. Kyllä minäkin hehkuttaisin, jos mieheni moisen loman pitäisi ja nauttisin itsekin täysin rinnoin.
Tytön päikkäreiden aikaan esikoinen katseleen dvd:tä tai sitten puuhaillaan yhdessä piirretään/maalataan/muovaillaan tai luetaan kirjoja. Jos haluaa leikkiä, niin omassa huoneessa ja ovi on kiinni, monesti olen siellä hänen seuranaan. Jos hyvä keli, niin ulos lähdetään omalle pihalle leikkimään ennen kuin Juuli herää. Omaa aikaa ei siis juurikaan ole ja kotityöt odottaa tekijäänsä.
Meillä myös unirytmi muuttunut eli Juuli herää seitsemän aikoihin uuteen päivään ja aamutirsat jääneet pois ja päikkäreille mennään puolenpäivän maissa ja unilta heräillään kahden kolmen aikaan. Viiden kuuden maissa tainnutan vielä pikatirsoille niin jaksaa syödä kunnolla iltapuuron ja yöunille menee kahdeksan aikoihin. Esikoinen menee myös nykyään kahdeksan aikoihin sänkyyn ja monesti huone hiljenee puoli ysin pintaan. Illalla sitten siivoan talon melko siistiksi ja istahdan sohvalle tai kömmin itsekin sänkyyn unille.
Eloepulle oikein paljon onnea täältäkin.
Mantselle onnea hääpuvun metsästykseen ja häähumuun. Jospa mun vuoro olisi ensi vuonna. Menee meinaan passi vanhaksi ja samalle nimelle en aio 10 vuoden passia hommata, hih. Sen verran vanhanaikainen olen, että miehen sukunimen otan. Ollaan oltu jo -95 alkaen yhdessä eli alkaisi olla korkea aika virallistaa tämä suhde. Elokuussa menee viimeinen kaveripariskunta naimisiin.
Mitäpä muuta, niin meillä on nuha palannut takaisin. Johan tässä viikon verran ehti olla molemmat kunnossa. Viime yönä heräili Juuli muutamaan otteeseen itkemään, kun oli nenä niin tukossa. Tiedä sitten johtuuko koivun siitepölystä vai mistä.
Äitienpäivä oli normaalipäivä eli tyttö herätti kuudelta ja kukapa muu nousi kuin minä. Mies ja poika jatkoivat tyytyväisinä uniaan. Lahjaksi sain pojan valitseman orvokkiamppelin, aamiaisen tein itse samoin kuin lastenkin. Mummolan ulko-oven taakse käytiin kukka ja kortti jättämässä, oli mummu lähtenyt äitienpäiväajelulle.
Opemamman Leeville järkeä päähän, jottei kovin urheaksi rupeaisi. Muistan tuon vaiheen esikoisen ajalta, kun päätti lähteä kävelemään ilman minkäänlaista järkeä ja itsesuojeluvaistoa.
Nyt syömään ja sitten esikoisen seuraksi franklinia katselemaan.
Huhti
Mikä on hiljentänyt ennen niin puheliaat eloiset? Vai ovatko kaikki jo menneet töihin?
Eilen poistettiin pari hammasta ja olo on vieläkin tosi tönkkö. Toinen kolo vuoti verta eilen monta tuntia ja tuntui, ettei se millään lakkaa. Särky ei ole erityisen kovaa, mutta väsyttää ihan älyttömästi ja on heikko olo. Varmaan syömättömyyskin vaikuttaa.
PUBU: nauttikaa nyt lomistanne :) Meilläkin mies oli silloin joulun aikaan 6 viikkoa lomalla, olihan se kivaa.
Meillä ukko lähti eilen kahden viikon työreissuun. Onneksi jäi se 5 viikon reissu väliin tältä erää. Vaikka kaipa sitä olis jaksanut, jos olis tarvinut, mutta parempi näin. Nyt varsinkin tuntuu TOOSI kurjalta, kun on itse kipeän oloinen, mutta tää onneksi helpottaa varmaan tän päivän aikana.
MANTSELLE onnea hääpuvun etsintään ja onnea myös tulevaa päivää varten.
HUHTIko oli päättänyt mennä naimisiin ensi vuonna? ;D Mäkin aina välillä mietin, että olishan se kiva viettää omia häitä joskus...
OPEMAMMAN Leevi on ottanut oikein suunnattoman kehitysspurtin! Wau!
Meillä tytsy on keksinyt myös seisomisen salat. Joka paikassa pitää seisoa hojottaa. Jalat horjuu ja likka vaan huojuu :) Onneksi ei putoa korkealta.
Meillä olis huomenna neuvola. Mennään tapaamaan terveydenhoitajaa, kun ei 8kk lääkäriaikaa ollut tarjolla.
Kai mä lopettelen, alkaa taas huimata ja väsyttää.
Jamssa + tytsy piakkoin 9kk
Ensimmäinen oikea arkipäivä pitkään aikaan. Miäs töissä, minä lasten kanssa kotona. Eilen oli Poikasen kerhon kevätjuhla ja minä elin vielä niin voimakasta kapulaa kaikkien lomailujen, hoitojen ja viisuelämysten aiheuttamien euforiantunteiden jälkeen.
Ennenkuin lähden kaivelemaan napaa,
* huutelen IKARUSTA kertomaan, miten jakselet?
* LEMIlle paaaaaaaaaaaaaljon voimia tulevaan, onneksi olet hakenut ja saanut apua. Oli kyllä kiva, kun kävit kirjoittelemassa pitkästä aikaa!
* Mantselle onnittelut hyvistä sydän- sekä hääuutisista!
* Eloepulle ONNNNNNEAA!!!
* Ompun pesueelle paranamisia! ...olikos muita sairaita?
---shsss---pzzzzzzzzzz----alkaa taas yhteys katkeilla. Tarkoitus oli muistaa pitkä lista asioita viime aikojen pinoista, mutta tähän tämä tyssäs, pahoittelen. Pistäkääs muut paremmaksi ja pinot notkumaan kirjoituksia =)
No sitten sitä omaa napaa. Viisut nyt päälimmäisenä edelleen mielessä. Oli se huikean hieno kokemus! Niihin tunnelmiin on helppo palata ammentamaan hyvää fiilistä, kun arki tökkii ja ketutus pökkii. Olen ihan 100varma, että kuka tahansa ei-ikinä-viisuja-katsonut olisi tempautunut ainakin Lordin ja Hannan esitysten aikaisten tunnelmien mukaan. Ihan kuten " kenestä vaan" tulee kiekkofani, jos Suomi voittaisi taas kultaa. Voitto meni oikeaan osoitteeseen, hienoa, että laulu ja simppeli esitys voitti, mutta kyllä Ukraina sai parhaimman menon aikaiseksi (siis ei-kotimaisista esiintyjistä). Jostain luin, että myös viisujen jälkeen olis ollu ihan toisenlainen karnevaali pystyssä, jos renkutus olisi voittanut. Mutta hyvä näin.
Pakko vielä sen verran jatkaa viisuista, että Helsinki oli kyllä niin edukseen järjestelyissä. Käytiin koko perhe viisutorilla ja kaupungilla tunnelmaa haistelemassa torstaina ja kyllä oli ilo katsella sitä ihmismassojen fiilistelyä, kansainvälistä tunnelmaa ja lukuisia ohjelmanumeroita niin lapsille kuin aikuisillekin. Pyyhkeitä taas antaisin kyllä finaalilippujen " jaosta" . Areenalla kun silmäilin finaalia katsomaan tulleita, niin iski melkoinen ärsytys Toimi Kankaanniemen, Mauri Pekkarisen, Leena Luhtasen yms. vastaavien rautakankien katsellessa hämmästellen ja arvonsa tuntien kaikenkirjavaa viisukansaa. Miksi, siis miksi niitä lippuja jaetaan kaikenkarvaisille, kun olisi niistä oikeasti rahaa maksavia viisuihmisiäkin?? Presidentti ja ehkä ministerit vielä menee, mutta sitten tämä muu väki, nykyiset ja entiset kansanedustajat jne. Voisin väittää, että Areenan katto olisi lentänyt pois paikaltaan, jos vaikka Luhtasen paikalla olisi ollut Peeveli, Kankaaniemen tuolilla taas Pepper jne. niitä oikeasti viisutunnelmaa luovia tyyppejä.
Se viisuista ja päivän politiikasta. Muutama sananen meidän Nasuista. Eelilläkin on alkanut tulla tahtoa, itku parahtaa heti, jos Keskari vie lelun kädestä tai poika nostetaan pois herkuttelemasta koiran pipsuilla. Imetys alkaa olla lopuillaan toden teolla, tissi ei enää kelpaa. Vauhti on kovaa ryömien, kontaten ja pystyyn nousten. Eelin bravuurit on tällä hetkellä tanssiminen, taputtaminen ja vilkuttaminen, näitä taitoja esitellään hymyssä suin.
Keskari on nyt opetellut pukeutumaan minu-itte ja tämänkin päivän asu on kyllä sen mukainen: Poika ei halunnut riisua yökkäriä, joten laittoi päiväpaidan yöpaidan päälle, samoin jätti yökkärihousut alle, siihen päälle pikkukalsarit ja kaiken kruunaa väärin päin olevat sukkahousut. Potalla istuessa poika vaan nauroi, kun katseli liukuesteitä jalkapöydän päällä, että onpa hassusti asiat. Hetulahumppaa on tänään kuunneltu, oikea Mörköooppera kehkeytyi ulkoilun aikana. Huoh.
Poikasen kerho on nyt sitten tältä keväältä ohi. Ei alkanut poika äitiään juhlassa itkettää, kun ei halunnut mennä lavalle esiintymään ¿En minä voi, se on niin vaikeeta¿. Esikoiseni tuntien en kyllä esiintymistä odottanutkaan, hän on ujohko ja hitaasti lämpiävä tyyppi, joka ei halua huomiota ko. tilaisuuksissa. Katselimme juhlaesitykset yhdessä ja Poikanen nautti omalla tavallaan. Sen sijaan eräs äiti kyllä sai mut melkein itkemään, kun järjesti melkoisen shown oman lapsensa kanssa. Hänen n. 5-vuotias poika ei myöskään halunnut esiintymään, mutta äiti kainaloista isoa, huutavaa poikaa roikottaen olisi hänet lavalle kammennut vaikka väkisin. Lavalle menevän oven karmeista X-asennossa kiinni pitävä poika huusi kuin sumusireeni ja äiti kupoli punaisena ¿kannusti¿ lastaan. Voi apua, varmaan poika ei suostu jatkossa joulu- ja kevätjuhliin edes lähtemään.
Poikasta on alkanut hiukan häiritä oman puheen puutteet, eli puuttuvat kirjaimet ja niiden aiheuttamat sekaannukset. Poika yrittää kieli keskellä suuta artikuloida oikein, ettei tulisi väärin ymmärretyksi ja etenkään Keskarin taholta. Näimme äitienpäivänä hamsterin, jonka nimi oli Tipi. Poikanen ihastui Tipiin kovasti. Kaikki sanat, joissa on keskellä p, Poikanen myös aloittaa p:llä, eli Tipistä tuli Pipi. Tästäkös jatkuva väittely sai alkunsa ja sitä jatkui koko äitienpäivän. Aina kun Poikanen hamsterista puhui, sanoi Keskari ¿Ei hamtteji ole pipi¿. Poikanen takaisin, että ¿Sen nimi on Pipi¿ ja Keskari taas ¿Se ei ole pipi!¿.
Sitten vielä sananen tuosta isoimmasta pojasta, Miähestä. Arvatkaa, jättikö tänään veroehdotuksensa? Jätti, tohon pianon päälle. Hiukkasen tulee kiire saada tämän päivän leima kuoreen. Ja kuka sanoikaan loman alkajaisiksi, että jos kerrankin täyttäis paperin ajallaan ihan ensitöiksi, mutta ei, ei, ei, ei. Jää sitten kilometrikorvaukset ja kotitalousvähennykset saamatta, omaa tyhmyyttään.
Minä jatkan kesälomaani Pubun ohjeiden mukaan, kiitos niistä ja nauruista!
Pumpuli, joka kiittää vielä viimeviikkoisesta runsaspäisestä tapaamisesta, oli kiva nähdä teitä!!
on imenyt kaikki mehut eloisista??? Vaiko viisuhuuma? Entäs mömmömlätkä? Mihin koko aktiivinen eloislauma on kadonnut...?
HUHUU KAIKKI!
yssinäinen nallu ;( kera Aleksin