Suomessa annetaan liikaa armoviitosia, mutta miksi silti tuttavan lapsi joutui kertaamaan kakkosluokan?
Hän osasi lukea jo ekalle luokalle tullessaan. Hän on ikäistään ísokokoisempi, joten myös fyysinen ero luokkakavereihin vain kasvoi luokalle jättämisellä.
Kommentit (27)
Koska tuttavasi lapsi ei ollut neekeri. Opettajat eivät halua jättää neekereitä luokilleen riesaksi.
Poissaoloja ollut niin järjettömästi ilmeisesti.
Ei koko vaikuta siihen joutuuko kertaamaan jonkun luokan. Yhden tuttavan kaikki kolme lasta ovat seiskalla jääneet luokalleen liiallisten poissaolojen vuoksi, kun jäivät jälkeen aineissa.
Tuttusi osaisi paremmin kertoa miksi hänen lapsi on kerrannut yhden luokan, mutta voi olla että muissa aineissa esimerkiksi matikassa ei kehittynyt tarpeeksi. Matikka kuitenkin vaikeutuu joka vuosi. Lapsi ei ole jossain useammassa aineessa tukitoimista huolimatta kehittynyt tarpeeksi, yleisesti ei ole taidot vielä riittävät seuraavalle luokalle tai liikaa poissaoloja luokalle jäämiseen. Huoltajat ja koulu on myös ollut asiasta yhtä mieltä, että luokan kertaaminen on paras vaihtoehto lapselle.
99% luokalle jäämisistä johtuu siitä, ettei lapsi käy koulua. Jos ei ole ollut paikalla, eikä ole tehnyt kokeita, eikä antanut mitään näyttöjä, niin silloin jää luokalleen.
Vierailija kirjoitti:
99% luokalle jäämisistä johtuu siitä, ettei lapsi käy koulua. Jos ei ole ollut paikalla, eikä ole tehnyt kokeita, eikä antanut mitään näyttöjä, niin silloin jää luokalleen.
Jatkan. Yleensä oppimisen vaikeuksista kärsivät pääsevät läpi erityisopetuksen avulla, jos käyvät koulua. Alakoululaisia saatetaan toki jättää luokalleen, jos ei esim. osaa lukea, mutta yleensä luokalle jääminen johtuu siitä, että lapsi ei ole käynyt koulussa kuukausiin.
Voiko käytöksestä jäädä luokalle?
Entä huolelisuudesta?