-*_*-MARRASMMURUJEN MA-KE JUTUT-*_*-
Kommentit (32)
MakuuhuoneG: Meillä rupee nyt palautuun suunnilleen entiselle tasolle. Tietysti mun puolesta väsymys verottaa peuhausta.. Tällä erää mennään suunnilleen ehkä kerta viikossa. Mies haluaa meillä enemmän... Se haluais joka päivä ja vaikka useemminkin, mut mua ei niin usein tosiaankaan innosta! Mulle riittäs hyvin vaikka toi kerta viikossa. Meillä myöskin siis mies tekee useammin aloitteen.
KiloG: Tilanne junnaa paikoillaan, eli olen samoissa lukemissa kuin ennen raskautta, ja samat vaatteet menee. Mahassa on vähän löysää, tarttis kai treenata kun vaan sais aikaseks... Viis kiloo sais kyllä paino pudota, niin sit oisin normaalipainon rajoissa. Tällä hetkellä on lievästi ylipainoa. Mä olen kyllä semmonen herkkusuu, et jos pystysin kaikki herkut jättään pois, niin saattais toi paino laskeakin... :) Mut kun ei pysty.. Ja vielä kesäkin tulossa, niin jäätelö ja grilliherkuthan maistuu sitten kyllä.
Täällä ei mitään ihmeellisiä.. Perjantaina olis neuvola ja mieskin pääsee ensimmäistä kertaa mukaan! Sillä on nyt pitkä viikonloppu kun huominen on pyhä, eli vapaa ja sit se sai perjantainkin vapaaksi. Tosin et viikonloppuna se on Tampereella paimentamassa salibandynpelaajia Särkänniemicupissa. Saa nähdä mitä mä keksin sillon tekemistä?! Kun se vie tietty auton mennessään.
Mutta kai se täytyy tehdä yks puhelu ja mennä laittaa pyykkiä kuivaan ja seuraavaa koneellista pyöriin...
Hyvin oli sujunut 8v neitin luokkaretki muutama oppilas oli ollu kateissa hetken ja opettaja oli eksynyt lapsien kanssa ideaparkissa joksikin aikaa mutta löysivät sitten karttojen avulla paikkaan minne kuuluikin mennä.
Omilla rahoillaan neiti oli ostanut koruja ja huulipuna tikkarin...
Mies sanoikin että tyypillisiä naisten ostoksia jos yksin pääsee kaupoille!
Bussikaan ei ollu myöhässä kuin n.10min, kun viimevuonna oli bussi myöhässä melkein tunnin...
Silloin ehti itsekkin ajatella vaikka mitä kauheuksia olis voinu sattua.
Tänään Joel on ollu jo ihan kunnossa ja juonut hyvin sekä syönyt pikkusen kiinteitäkin jo.
Ulkona nukkui ekat unensa tänään kun toisilla lapsilla oli niin kova hinku leikkikentälle ja kerran eilen ja tänään ei ollu kuumetta niin käytiin sit siellä ja oltiin 1,5 tuntia.
Mutta nyt Joel kiukuttelee sylissä joten lopettelen.
toivoovauvaa ja 3 lasta
Tänään on jotenkin ihan perjantai-olo kun huomenna on pyhä. Tässä meinaa mennä päivistä jo ihan sekaisin ;)
Mulla olis taas pari GALLUPIN aihetta...
G: Millä lihalla aloititte lihasoseen antamisen? Oletteko antaneet ihan niitä kaupan purkkisoseita vai tehnyt itse? Jos itse, niin miten ne kannattaa tehdä? En ole vielä antanut lihasoseita ollenkaan, mutta tarkoitus olisi nyt aloitella kun tulee 6kk täyteen... Kasvissoseet teen itse.
G: Millaisen takin olet ostanut/aiot ostaa vauvalle kesäksi? Meillä pojalla on kiva Reiman haalari, enkä vielä ole takkia ostanut. Nyt kuitenkin olen yrittänyt etsiskellä sopivaa, mikä menisi kesäaikaan esim. farkkujen ja muiden kanssa rattaissa ja autossakin. Siis silloin kun ei ole tarpeeksi lämmintä olla ilman takkia.
Olen katsellut muutamia Reiman ja Remun takkeja, mutta tuntuvat tosi paksuilta kun ovat kai vettäpitäviä.
Ja esim. H&M:stä; Lindexiltä yms edullisemmista liikkeistä en ole löytänyt mitään sopivaa... en oikeastaan juuri mitään takkeja.
Joten vinkkejä otetaan vastaan missä vois olla... Esim. Itäkeskuksessa tai Jumbossa jos pääkaupunkiseudulta olevilla on ideoita.
*Piparminttu*
Aah,pikku-ukkeli nukkuu...On tullu viime päivinä ihan sylikissaksi,ei viihtyis missään hetkeäkään yksin-rasittavaa!Eikä nuku päikkäreitäkään edelleen kään kuin puolen tunnin pätkissä,joten on tässä kantamista.Miten muitten vauvat viihtyy yksinään?Tähän asti ukkeli on hyvinkin viihtynyt lattialla,mut ei enää.
Piparmintun galluppeja...
Aloitin lihasoseen vissin naudalla,ihan kaupan kamaa.Nyt menee kena,possu ja nauta eli kaikki mitä noissa purkeissa on.
Pikku-ukkelilla suosin hupparisettejä,joten niissähän on takki kätevästi mukana.Niitä on kertnyt useampia.Huppari käy myös farkkujen kanssa.Tuskin muuta takkia välttämättä ostankaan.Syksyksi on sellainen välikausitakki,johon kuuluu samaan sarjaan housutkin.
Täällä EI olla raskaana, tiedän sen ilman testejäkin. Olen aina ennakkoaavistanut kaikki raskaudet. Ja muutenkin... neiti tosiaan syö läpi vuorokauden parin tunnin välein (ei uppoa soseet), kuukautiset eivät ole alkaneet, en ole lihonut yhtäkkiä... Pahoinvointi johtuu varmasti siitä, että minulla on hartiat ja puoli selkää jumissa :( Väsymys taas menee allergioiden piikkiin. Että vaikka toivonkin raskautta, niin saan varmasti sitä odottaa vielä syksyyn...
TAKKIgalluppiin... Esikoisella oli joku ohut kirppikseltä ostettu takki. Kakkonen oli ekana kesänään aivan vauva ja hänelle ostin Lindexiltä ihan sellaisen collegehupparin, vetskarillisen siis. Nyt tälle neidille olen kirppikseltä ostanut myös collegetakin. Naapurilta sain myös farkkutakin. Tuntuu aika paksulta. Kaikki ovat vielä vähä isoja. *Tavoite* on ollutkin, että menisivät sitten syksymmällä, kun illat viilenee...
LIHOISTA... Meillä pojilla aloitettiin kanalla. Ihan jauhelihan keitin vedessä ja pistin sauvasekoittajalla soseeksi. Allergioiden takia meillä ei ole syöty paljoa valmissoseita tai -ruokia. Hedelmäsoseista on ollut useampia sopivia vaihtoehtoja (mustikka, kuningatar, ruusunmarja, luumu, persikka&banaani, jne.), mutta valmisruoista on vain ollut ihan pari, joita on voitu syödä. Onneksi edes ne, sillä kesällä reissussa on ollut kätevämpää ottaa valmisruokapurkki kuin yrittää pitää omat mössöt hyvänä... Ihan 4kk soseissa on ollut meille sopiva joku broilerivihannessose, mutta 8kk alkaen vain tosiaan pari (monessa maitoa, herneitä, selleriä tms.)
Nyt neiti taas kutsuu...
TalviSalama
Eli kun Joel nukkuu niin pystyy vastaan pikaseen ja sit taas muualle.
Lihasoseet teen itse,aloitin ihan vähärasvaisella sikanauta lihalla kun neuvolassa sanoivat että silläkin voi aloittaa kun tosiaan varovasti aloittaa.
Meillä on syöty jo siis sikaa,nautaa ja kanaa jonka olen myös itse tehnyt.
Takkia en ole ostanut enkä vielä ole varma millaisen ostaisinkaan pitää kai katsella ihan tota kauppojen tarjontaa ja sit päättää minkä ottaa ja mikä olisi hyvä hinnaltaa ja laadultaan.
Painoa on edelleen se sama määrä eipä ole nyt pudonnu,mutta ei onneksi noussutkaan,ja nyt on turvotusta kun noi menkatkin alkoi olis voinu pysyy kyllä lopullisesti poissakin.
No osasin niitä kyllä itse jo odottaakkin kun on muutaman päivän ollu pinna niin kireellä että ei vähään aikaan ole noin pahalla päällä tullu oltuakkaan ja migreeniä sekä selkäkipuja ja vatsan vihlomisia...
Vielä tuo parisuhteen hoitaminen...
Me ollaan nyt 25 pvä menossa miehen kanssa ja Joel tulee mukaan niin kylpylään,halutaan ottaa Joel mukaan ihan sen takia ettei haluta hoitoon jättää vielä kun on semmoinen mammanpoika.
Jo mun saunaan meno tuntuu välillä olevan maailmanloppu ja suurikin itkun aihe...
Mutta nyt muualle...
toivoovauvaa ja koko perhe
Takki: College-takkeja minullakin näyttää olevan, serkuilta saatuja vanhoja. Eiköhän noilla pärjää! Vieläkin ulkoiluhaalari hankkimatta ja näyttää siltä että saa jäädäkin. Ostan vain kurahaalarit, niillä saa sitten mönkiä... Alle jotain sopivaa kaapista :) Kovin pitkiä aikoja ei kuitenkaan ulkona olla kylmällä ja tuulisella ilmalla (siis ilman vaunujen/rattaiden suojaa) ja toiveissa on lämmin kesä...
Lihat: Aloitin possulla, molemmille lapsille. Olen keittänyt possun ulkofilettä paloiteltuna, kypsän lihan soseuttanut sauvasekoittimella ja lisännyt keitinlientä tarpeen mukaan. Lihat olen pakastanut kerta-annoksina, eli laittanut ensin tarjottimelle klöntsät pakastumaan ja pakastuneet lihat sitten rasiaan. Sieltä helppo ottaa aina yksi annos kerrallaan kasvissoseen sekaan. Saman homman teen pian kanan fileesuikaleille ja sitten vielä naudan paistijauhelihalle. Lihan keitinveteen olen laittanut pippuria, sipulia ja laakerinlehtiä mausteeksi, siis nämä possuun. Toki poiminut pois ennen soseuttamista! Tykkään että vauvallakin saa olla vähän makua elämässä :) Myös kasvissoseet maustan yrteillä.
Mutta nyt mua kutsutaan kahdesta suuntaa...
Marrastoive
Onko kukaan muu käyny vaklaamassa kuvia uudesta äitiyspakkauksesta? Kävin äsken kelan sivuilla kattomassa.. Oli taas ihan kivan näkösiä kuoseja. Näytti olevan aika monessa vaatteessa Kinderit-merkkilappu... Meillä on muutamia Kinderit vaatteita ja ne on ollu hyviä.
Mä alotin broilerilla noi lihat. Possua ei muuten ookaan vissiin vielä saanu! Nyt vasta hokasin... Pitänee tänään ostaa kun mennään kauppaan. Kaupan soseilla on menty, nyt kyllä aattelin, et vääntäisin ees kasvissosetta ite! Jatkokysymyksenä voisin esittää, et millaset ruuat teillä syödään nyt tai jos ei vielä, niin miten sit jatkossa? Meillä syödään tällä hetkellä:
aamupuuro (kaurapuuro + hedelmä-/marjasosetta)
lounaaksi jotain lihasosetta
välipalaksi purkillinen hedelmäsosetta
päivälliseksi purkki kasvissosetta
iltapuuro (samaa sarjaa kun aamupuuro)
Seuraavaks aattelin testata ohrapuuroa, sit ehkä riisihiutaleista vois tehä, sen jälkeen vehnä ja sit kokeilen neljää viljaa, kun sitten siitä lajista on muut kokeiltu paitsi ruis. Ruishiutaleita en viitti pelkiltään ostaa, kun ite en syö niitä ollenkaan. Noi muut uppoo itellekin. Niin et jos vesseli ei tykkää, niin voi sit ainakin ite syödä. :P
Mutta tarvii mennä ruokaa laittaan ennenku isäntä ehtii jo kotio! Sitte olis tarkotus lähtee naapurikaupunkiin ruokaostoksille. Onkin taas kaapit melko tyhjänä. Varsinkin jääkaappi... :)
Meidän ukkeli aterioi näin:
-aamulla kaura-hedelmäpuuroa
-lounaaksi liha-kasvissosetta
-päivälliseksi hedelmäsose
-ip kuin aamulla
ja maidot päälle.
Oon kipeenä itse. akuhee kurkkukipu ja lämpöö. Yö oli itellä kurja. Vasailen nopsaan galluppeihin.
makuuhuoneessa aika hiljaista, haluja silti olisi mut ei oikein tuota aikaa ja väsykin painaa monesti. Meillä myös tuo ehkäsyongelma. Kortsujen kans pitää sählätä. Mites muilla?
Joku olikin ollu toimenpiteessä. Oon sitäki harkinnu. Onko jollekin jonka miehelle olis tehty, on kuulemma paljon pienempi operaatio.
Meillä syödään vielä tissiä, kasviksia ja hedelmäsoseita kera sairaalakorvikkeen, joka saatiin tutkimukseen liittyenMeillä on tutkimuksen aikana n 1-v asti lehhmänmaitotuotteet kielletty eli myös naudanliha.
Mut ei jaksa enempäää päätä särkee sairaasti!
Ollanko me näkemässä kahen viikon päästä Buffassa? Kuinka moni oln tulossa!
Meillä toi operaatio tehtiin just miehelle.
Ei kuulemma tuntunut oikein miltään eikä ole vaikuttanut kamarin puolelle ollenkaan.
3kk piti olla toimenpiteen jälkeen lisä ehkäsy mutta ei sit enään sen jälkeen...
Meikäläisellä muutama viikko sitten vaaka näytti samaa kuin ennen raskautta. Siinäkin on periaatteessa ehkä 2 kg liikaa aivan optimaalisesta ihannepainostani, koska raskauden alkaessa minulla oli pari kiloa ylimääräistä vielä joulusta ja tammikuisesta etelänmatkasta.... Mutta joka tapauksessa entiset vaatteet kaikki mahtuu, ja innolla kävin jo shoppailemassa uusia vaatteita kesäksi. Vyötärönympärys ei kuitenkaan ole ihan entisensä, eikä löysä vatsanahka ole palautunut (linea negrakin näkyy vielä tosi voimakkaana). Ostin eilen jumppapallon kun jostain terveyslehdestä luin että sellaisen päällä jumppaaminen ja vaikka vain tasopainottelu TV:tä katsoessa tehokkaasti treenaa syviä vatsalihaksia.
Petihommissa ollaan entisessä tahdissa, keskimäärin ehkä 2 krt/vko. Sofiahan menee nukkumaan jo kahdeksan aikaan joten ei periaatteessa ole mikään este, mutta koululaiset valvovat puoli kymmeneen ja viikonloppuna myöhempäänkin. Mies on meillä se joka enemmän haluaa, minulle riittäisi vaikka kerran pari kuussa...
Parisuhteen hoitoa on harrastettu ainakin kerran vuodessa hotelliviikonlopulla, mutta ei nyt varmaan vielä vuoteen pariin viedä Sofiaa viikonlopuksi hoitoon. Jotenkin minuun vanhempanikin ovat paljon vanhentuneet (10 vuotta vanhempia hekin ovat) siitä kun pojat olivat pieniä, eikä heistä nyt oikein ole ihan pienen hoitoon... eivät varmaan jaksaisi 1-vuotiastakaan yökylässä. Ensi viikonloppuna kyllä vahtivat heitä kun me menemme katsomaan MammaMia musikaalia, mutta se on vain 3-4 h iltapäivällä.