Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-*_*-MARRASMMURUJEN MA-KE JUTUT-*_*-

14.05.2007 |

Omani menikin vahingossa yleisesti...

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa: Sähän voit kopioida sen sun kirjotuksen tähän otsikon alle :) Meinaan tämä isompi otsikko osuu paremmin silmään, että löytyy paremmin tää meidän pino.

Eli huomenta vaan!

Nyt on sitten euroviisut ja lätkän MM-kisat ohi. Viisuja en katsellu muuten kun eilen uusintaa ja hienosti kai ne onnistui kaikenkaikkiaan, siis järjestelyiltään jne. Ja ihan jees se oli mun mielestä se Hannan esitys, ei kai sitä kukaan odottanu että se voittais, mutta kyllä mun mielestä parhaansa teki.

Lätkässä meni miten, suomi heräs vähän liian myöhään pelaamaan... Mutta mutta, molemmissa oltiin ainakin Ruotsia parempia ;)

Meille kuuluu ihan hyvää, poika hampaita edelleen tekee. Tai ne näkyy jo jonkin verran mutta kasvavat varmasti vielä. Öitä ei ole onneks valvonut niiden takia tai muutenkaan. Jonkun kerran vähän purskahtanu itkuun, mutta rauhottunut ihan itsekseen ennenkuin ollaan ehditty edes katsomaan.

Kovasti ollaan rattailla ulkoiltu kun on ollu niin mukavat ilmat :)

Äitienpäivästä sitten... Meillä ei ollu hirveen erikoinen äitienpäivä, kun miehellä oli kiirettä eilen töiden takia (piti tehä tällä päivälle hommia valmiiksi). Mutta sain lahjan jota olin toivonut ja muuta en kaivannutkaan kun sen, että aamulla otettiin poika meidän sänkyyn ja siellä kolmestaan loikoiltiin ja aloitettiin päivä kiireettömästi :) Että ihana äitienpäivä oli, kun en edes odottanutkaan mitään ruokia tms. Kyllä tässä taas ehditään ulos syömään muutenkin :)

Ruokailemassa olimme minun vanhempieni luona, joten pääsin kyllä silti valmiiseen pöytään ja hyvää ruokaa olikin. Sitten kävimme anopin luona sekä minun mummoni. Joten olihan siinä ohjelmaa.

Turvaistuimesta joku muukin kun minä kyseli tuossa viikonlopun aikana. Ja meillä on täällä kovasti tuo turvaistuinasia pohdinnassa... Varmasti tässä kuukauden aikana vaihdetaan poika pois kaukalosta, kunhan saadaan tosiaan valittua se istuin. Pitäisi käydä niistä kokeilemassa autoon lähiaikoina. Poikaa niihin istumaan kokeiltiinkin jo.

Mutta nyt pojan kanssa vaipanvaihtoon ja sitten kohta päivän ekoille torkuille (poika siis...) :)

Piparminttu

Vierailija
2/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itkeskeli koko viime yön melkein kokonaan ja kuume huiteli 38.8 korkeimmillaan tänä aamuna ja it annoin suppoja niin nyt lääkärin jälkeen oli 38.3 kuumetta.

Ei pojalla kovin ole ruokahaluja,tissi vaan maistuis ja vesi.

Tänään on ollu jo 3 kertaa rinnalla ja pullosta ottanu maitoa vain 50ml.

Vettä on juonut onneksi jo 1dl...

Kuumevirus Joelilla on ei muuta,kun vaan menis pian ohi.

Mutta nyt Joelin kanssa pötköttelemään...

toivoovauvaa ja Joel

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki on? :) Tänään onkin tosi hiljaista... mulla poika nukkuu juuri päiväunia, joten käväsen tässä vähän netissä surffailemassa.

Piparminttu

Vierailija
4/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun et toivoovauvaa päässyt perhekahvilaan. Siellä oli tänään Kalikoo myymässä lasten vaatteita! Mä ostin kypärämyssyn missä oli söpöt korvat. :) Oli niin hyvänmallinen ja meijän pojalle sopivan suuri naama-aukkokin. Eikä maksanukaan kun 6e. En kyllä tiiä saako täällä " mainostaa" mut jos joku kiinnostui, niin sen nettisivut on www.kalikoo.net.

Täytyy oikeen koputtaa puuta, kun meillä on pysytty ihmeen terveinä! Pikku flunssa oli sillon joskus ihan alkutaipaleella, mut sen jälkeen ei mitään! Tuntuu et tosi monen murut on täällä on kuitenkin sairastellu.

Noniin.. Nyt se jo taas heräs päikkäreiltä... Pitää mennä!

Vierailija
5/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terkkuja neuvolasta=)! Eipä oo mikään pikkunen mein poika enää...tai hoikka on (keneenkö lie tullu...) mutta pitkä,laitoin mitat tonne listalle. Muutenki kaikki hienosti,kehittyy hyvin,nyt vaan ottaa muita kovasti kasvussa kiinni ku ne ekat kuukaudet meni miten meni...=)!

Äitienpäivä meni ihan kivasti,sain kukkia ja Mariskoolin (oon niihin ihan hulluna...) lahjaksi=)! Käytiin eka mun mummulassa syömässä ja sitte anoppilassa kahvilla. Olishan toi mieskin saanu muistaa jotenkin,onnitteli sentään ja lupas hakee tänään mulle kukkia...parempi olis hakeekin...=)!

Toivoovauvaan Joelille pikaista paranemista,onni oli ettei ainakaan korvissa ollu mitään=)!

Piparmintun kanssa samoilla linjoilla...pääasia että Ruotsi voitettiin molemmissa=)!!!!

Tuulille onnittelut plussasta,meillä kakkonen vasta äiteen haaveissa=)!

Lasten kotitöistä...Meillä tota poikaa ei oikein vielä saa avux,mutta mutta... Mun kotona me siskon kanssa jouduttiin kyllä tekeen kotitöitä ja saatiin siitä sitte viikkorahaa. Ekstrahommista saatiin lisää,mutta sovitut hommat oli ja ne ainakin muistaakseni aikas hyvin jopa toisinaan pitikin...=)! Meillä on kyllä molemmilla,niin miehellä ku mullakin, periaatteena että lapset tulee tekeen jotai kotihommia ihan taatusti jotta huomaavat ettei raha kasva puissa ja tehdystä " työstä" saa jonkunlaisen korvauksen.

Nyt meni aivot solmuun...kahvia...

Tiitiäinen78 ja Jansku 6kk tänään=)!

Vierailija
6/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollu vähän alavirettä,mutta kyllää tää tästä.

Maalaan lastenhuoneeseen isoa öljyvärimaalausta.Poika halusi lohikäärmeen,joka on purkautuvan tulivuoren juurella.Hieno tulee=)Toi maalaaminen mua auttaa unohtaan murheet.Yks on liikunta myös,mutta nyt on jotenkin laiskuus iskeny sillä saralla.Mitäs muut tekee kun yrittää masentaa?

Vauvaa ollaan viemässä hoitoon lauantaina,että saadaan vähä " laatuaikaa" miehen kans.Ei oo suunnitelmia mitä tekis.Ehkä täs ehtii vielä tulla joku idea.Olisiko muilla ehdotuksia?Emme ainakaan ole ravintolaihmisiä eli ei miään pubi-juttua.9.6.on vauvalle tulossa kotiin mun sisko hoitamaan häntä oikein yön yli.Olemme varanneet miehen kanssa kartanosta huonen ylläpidolla...

G:Mites teillä makuuhuone-elämä on palautut tässä synnytyksen jälkeen?En muista onko ollu aiheesta galluppia.Meillä mies on ollu hiukan epäaktiivinen,väsymystä ja hämmennystä kuulemma,mutta pikkuhiljaa alkaa asiat palautuu...Nyt on ollukin oikeesti tosi vaisua,varmaan kerran kuussa=( Mut eilen meillä oli romantiikkaa ja vipinää,joten uskon kyllä piristymiseen=) Onhan näitä aikoja jos jonkinlaisia.

Vierailija
7/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se alkaa pikku hiljaa olla siinä missä ennen synnytystä...

Muuten ei mitään ihmeempää.

Lisää lapsiahan meille ei enään tule kun mies kävi leikkauttamassa poikki mutta ei se tohon juttuun ole onneksi vaikuttanut.

Poikaan vielä sen verran että miten sais pojan painon nouseen tässä kun on kipeenä tai heti sen jälkeen,nimittäin nyt pojan paino oli noussu 2 viikossa vain 65grammaa...

Mutta nyt muualle...

Toivoovauvaa ja muu poppoo

Vierailija
8/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla heti vastaileen tohon makkari-galluppiin...=)! Elikä meillä sillä saralla ollaan pikkuhiljaa pääsemässä aikaan ennen synnytystä tai oikeestaan ennen raskautta,mutta ei mitään hirmu vilkasta...ehkä jotain 2-3kertaa/kk,joskus toki useemminkin.

Meillä oon sitte taas minä yleensä ketä ei aina jaksa " kiinnostaa" noi sänkypuuhat,mutta on nekin pikkuhiljaa palautumassa entisille uomilleen=)!

Me ollaan kesäkuun alussa lähdössä miehen kanssa kahestaan päivä Tukholmassa- risteilylle viettämään hiukan laatuaikaa ja ihan vaan nauttimaan toisistamme=)! Hyvä hytti, hyvää ruokaa, muutama drinksu ja eritoten hyvää matkaseuraa=)! Tulee kyllä kans ihan odotettuun aikaan...sen verran rankkaa ollu ton pojan kanssa noi sairaalareissut yms. että on totisesti parisuhde ollu ihan toissijanen asia mein elämässä tän alkuvuoden.

Tarttishan sitä parisuhdettakin hoitaa ja me sovittiin mun äidin kanssa,että hän ottaa pojan kerran kuussa sen risteilyn jälkeen yökylään,ni saadaan olla kahestaan ukon kanssa. Vaikkei muuta tehtäis ku löhöttäis sohvalla,katteltas pari hyvää leffaa,tehtäis hyvää ruokaa yhessä ja nukuttais aamulla pitkään, ni olishan sekin jo ihan luksusta=)!

Meillä pikkumies jo unilla...tuntuu että aina vaan nää yöunille menot aikastuu...no,jospa se löytys se rytmi.

Pojalla kävi mummi ja kummitäti tänään 1/2-vuotis " synttäreillä" , poika sai vaippoja ja taulun lahjax...aikas herttasta...meillä muuten oli just puol vuotta sitte ni 10 minuuttia vanha käärö sylissä...voi vitsi...tulee oikeen tippa silmään...=)! Niin se aika vaan menee...

Mutta nyt katteleen töllöö...

Tiitiäinen78

Vierailija
9/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa: teidän vauvan tauti kuulostaa ihan samalta mitä meidän pojalla oli viime viikolla. 3 päivää oli kuumetta yli 39, ei syönyt mitään muuta kuin tissimaitoa ja joi vettä (olin jo ihan stressissä kun ollaan neuvolan tarkkailussa jo muutenkin kun poika on kuulema " liian laiha" ja pitäisi saada lihotettua. Mistäpä sen ruuan työnnän, korvastako, kun toinen ei syö vaikka mitä tekisin?). Yöt meni ihan hulinaks kun poika oli nälissään ja halus vaan olla tissi suussa kaiket yöt. 3. päivänä käytin lääkärissä ja lääkäri veikkas että ihan tavallinen vauvarokko mutta pitkittynyt sellainen. No niinhän siinä kävi, että heti lääkärissä käynnin jälkeen kuume laski ja pojan iho hohti punasista näppylöistä. Näppylöitä oli noin päivän ja sitten oli se tauti sairastettu.

On vaan niin kurjaa kun pienet sairastaa!

makuuhuonegallup: meillä aika hiljasta sillä saralla, ei olla lähelläkään aikaa ennen raskautta. Nykysin ehkä 1-2kertaa/kk. Mutta kuten olen aikaisemminkin todennut, kolme vilkasta lasta alle 6v on jo sinällänsä aika hyvä ehkäisykeino. Useimpina iltoina ollaan miehen kanssa molemmat klo 20 aikoihin ihan puhki eikä sänkyhommia jaksa ajatellakaan. Eiköhän tää tästä vilkastu.. Parisuhdetta pitäisi kyllä jaksaa hoitaa, usein se vaan unohtuu arjen kiireessä.

Nyt taidan lähteä tuonne kullan viereen nukkumaan, öitä!

onna

Vierailija
10/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuumetauti kuulosti todella tutulta. Nimenomaan kolmena päivänä korkea, liki 39 asteen kuume, eikä mikään muu maistunut kuin tissimaito...Onneksi ruoka maittaa nyt, jopa paremmin kuin ennen.

Eipä muuten mitään ihmeitä, kiire päivä on ollut kun piti hakea keskimmäinen muksu koulusta klo 13 ja suoriutua jo toista viikkoa kipeänä olleen esikoisen kanssa lääkäriin...ja sen jälkeen vielä keskimmäisen kanssa judoon. Hyvin nopeasti tämä päivä kului kun kellon perässä juoksin kieli vyön alla koko päivän. Saamme huomenna tietää verikokeiden ja keuhkokuvien tulokset. Korvissa oli pahan näköinen tulehdus, joten se nyt ainakin varmistui ja lääkäri määräsi penisilliinikuurin, joka toivon mukaan auttaa edes vähän. Voi, mitähän noista korvista oikein vielä tulee? Kaikki tähänastiset 9 vuotta olemme niiden kanssa taistelleet, eikä loppua näy. Tämä tulehdus oli tämän kevään toinen, eikä putkista näytä olevan juurikaan apua kun toinen on jo irronnut ja toinen on jotenkin nolosti paikallaan, sojottaa ylöspäin tärykalvolla. Märkää korvat täynnä...

Makuuhuoneasioista täällä oli gallupia: Meillä on nyt käynyt jostakin syystä niin, että minä, joka olen ennen halunnut max 1x viikossa, enkä ole pahastunut, vaikken saisi kuin kerran kuussa, haluankin nyt ihan koko ajan...lähentelen miestäni siis ihan jatkuvasti, enkä voi pitää näppejäni erossa hänestä...siis meillä on vain parantunut. Mies on kyllä tosi tyytyväinen muutokseen, sillä hän on ollut tähän saakka se kärsivä osapuoli, joka ei ole saanut tarpeeksi. Syytä tähän en osaa todellakaan sanoa ja ihmettelen todella tilannetta...

Nyt pitää lopetella ja mennä pikkuhiljaa nukkumaan...katselen tässä toisella silmällä Rocky elokuvaa.

Kanelisokeri

Vierailija
11/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on nyt jo hiukka paremmat oltavat,Joelilla ei heti aamusta ole ollu ainakaan kuumetta...

Maitoa joi pullosta 130ml klo:7.40 ja nyt otti 40ml vettä,joten ruokahalu alkaa palailla.

Viime yönä Joel heräs 4 kertaa syömään,ekan kerran heräs jo 21.50 sitten klo:01.10 sekä klo:3.00 ja klo:5.00.

Yleensä siis on syönyt vain 1-2 kertaa...

Ja 3 kertaa niistä kelpasi vain rinta.

Koululaisella on tänään luokkaretki ja menevät ideaparkkiin ostoksille...

Hieman ihmetyttää toi ideapark kun siellä on 30 lasta ja vain 4 valvojaa...

Mutta nyt pitää mennä ja laittaa poika aamu unille...

toivoovauvaa ja 2 lasta

Vierailija
12/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pakko kommentoida tiitiäiselle, että toi teijän laivareissu kuulostaa aivan ihanalta! Mun mies on ollut nyt tosi paljon töissä ja ollaan tuskin nähty, kun olen melkein ollut nukkumassa kun hän on tullut kotiin. Joten itse olen ollu oikeastaan 24/7 pojan kanssa, ollaan onneksi nähty kavereita jne. ettei oo tarvinu kahdestaan vaan olla.

Mutta kyllä tässä kaipais jotain tollasta pientä kahdenkeskistä aikaa myös tuon miehen kanssa :) Toi kuulosti myös tosi hienolta, että kerran kuussa poikanne on yön hoidossa ja te kahdestaan. Mun vanhemmat ovat kyllä todella innokkaita meidän poikaa hoitamaan, joten varmaan meidänkin pitäis vaan rohkeasti ottaa aikaa parisuhteelle ja laittaa poika yöksi välillä isovanhempien luo. Käydä vaikka syömässä ja viettää iltaa kotona kahdestaan hyvästä seurasta nauttien :)

*Piparminttu*

Vierailija
13/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo makuuhuone-elämä on aikas ailahtelevaista. Välillä tiuhaan, välillä sitten kerran kahdessa viikossa... Riippuu ihan omasta väsymyksestä ja siitä, miten saadaan vauva nukkumaan. Jos vauva nukahtaa jo ennen iltayhdeksää, niin silloin on paremmat tsänssit kuin jos vasta klo 23 ;) Haluja on, jaksamisesta se vain on kiinni.

Parisuhteesta vielä, jotain juttua oli jo aikaisemminkin... Meillä on miehen kanssa sitä parisuhdeaikaa joka ilta yleensä pari tuntia. Silloin jaksamisen mukaan joko jutellaan tai tehdään muuta ;) Saatetaan lämmittää sauna tai vaan löhkätään sohvalla. Mies tekee vain sitä normaalia 8-16 työtä ja viikonloput vapaat, joten nähdään ihan tarpeeksi paljon =) Me ei tuota vauvaa raaskittais yöhoitoon antaa, se on sellainen mammantyttö että saisi varmasti slaagin, jos tissi olisi koko yön poissa ;) Sehän on eri asia, jos vauva ei enää syö yöllä / ottaa pullon. Hääpäiväksi, joka on heinäkuussa, meillä on lapsille hoitopaikka kysyttynä, mutta vain päiväksi.

Tiitiäiselle piti munkin sanoa, että kuulostaa hyvältä tuo teidän irtiotto. Meillä on lähipiirissä eräs pitkäaikaissairas lapsi ja ollaan tätä lasta oltu mielellämme aina ottamassa hoitoon, kun vanhemmat on näyttäneet siltä, että kaipaavat päästä hetkeksi hengähtämään. Kun tuo lapsi oli 6kk niin olimme hoitamassa häntä ja sisaruksiaan vuorokauden ja tarjosimme oman kotimme vanhemmille " lemmenpesäksi" . Juuri se, että pääsee sieltä kotoa pois on jotenkin olennaista tuollaisessa tilanteessa.

Mutta nyt takas aamusiivousten pariin...

Marrastoive

Vierailija
14/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetta pukkaa! Vaan ei haittaa, olen lähdössä kauppakeskukseen vaateostoksille kohta, miehellä on vapaapäivä ja jää pojan kanssa kotiin. Pääsen vihdoin ostelemaan alusvaatteita ja muita kopissa sovitettavia vaatteita... Pojan kanssa kun on kierrelty niin ei oikein onnistu toi sovittaminen.

Makuuhuoneasioista: yllättävän hyvin on sujunut, välillä ollut vilkastakin jopa. Mutta on ollut myös hetkiä, jolloin olen ilmoittanut miehelle että nyt oon liian väsyny, ei innosta - kerron heti kun tilanne muuttuu. Ymmärtää hyvin kyllä, niinkuin mielestäni kuuluukin pienen lapsen äitiä ymmärtää näissä asioissa...

Tiitiäiselle tosiaan hauskaa risteilyä, tekee varmasti hyvää! Mehän oltiinkin tossa joku aika sitten 22 h risteilyllä, ja hauskaa oli. Normaalisti en edes oo kauheasti risteilyistä tykännyt, mutta nyt tuntui ihan luksukselta.

Mutta nyt sinne ostoksille. Ja sushilounaalla ajattelin käydä myös, kaikessa rauhassa...

Mukavaa tiistaita,

Anyara & Joel

Vierailija
15/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin tervehdyskset.

on menneet päivät tuota tytön tilannettaa setviessä. ollaan kesällä lähdössä reissuun ja on pitänyt hakea kaikenmaailman antibioottisuojia ja englanninkielisiä lausuntoja hoito-ohjeista. pelottaa vaan lähteä kolmen pienen kanssa kun muistelee tuota madde-juttua. ei me kyllä yöllä aarissa olla miehen kanssa mutta silti...

minä olin sterilisaatiossa viikkoa sitten. tehtiin essure menetelmällä ja olen kyllä todella tyytyväinen! ei edes paikallispuudutusta tarvinnut ja kävelin parin tunnin päästä itse pois. jälkivuotoa oli vaoin pari päivää. nyt sitten odotellaan 3kk päästä tapahtuvaa tutkimuksta että onko putket täysin tukossa. hyvästi kumit!!!! :-)

makuuhuone G: ihan samoissa mennään kuin normaalistikin. ainut vaan tuo tyttö pääsee verottamaan meidän yhteiselämää. herää aamulla niin aikasin ja suht myöhään käy nukkumaan. että sen aina tietää että seuraavana päivänä maksetaan sitä peuhaamista väsyneenä.

olisin kysellyt muilta painosta: mites teidän kilot voi? minä siirryin juuri laihdutuspuolella palstailemaan. kiloja olisi vielä karistettavana. kun lopetin imetyksen niin paino kääntyi heti hurjaan nousuun...

mom ja tyttö 7kk

Vierailija
16/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuskiloja 3 lähtöpainoon verrattuna. Tässä yritän pysyä, alemmaksi en painoa enää halua. Joka päivä pitää käydä puntarilla ja lisätä herkkuja jos meinaa mennä alaspäin. Siis mulla näin mukavasti tää paino-ongelma ;) Mutta maha pömpöttää silti. Minähän imetän ja tyttö syö päivällä n. 6 kertaa ja yöllä kahdesti. Tuntuu, että ruokahalu on tissimaidon suhteen vain kasvanut kiinteiden aloituksen jälkeen! Samoin paino meinaa olla sitten laskusuunnassa ilman jatkuvaa tarkkailua.

Vierailija
17/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia juttuja taas ollut, pariin kertaan olin yrittämässä viikonloppuna pinoihin jotain kommentoidakin mutta aina jäi juttu kesken ja en ehtinytkään että jos nyt näihin viimeisimpiin sitten.

Makuuhuone g: aikalailla kai jo palautunut ennalleen, tosin kyllä väsymys vie välillä molemmat untenmaille ajoissa mutta ainakin noin 1krt viikkoon jotain vipinääkin peiton alla on ; ) Parisuhteesta yleensäkin, mukavaa että ne jotka tuntevet kahdenkeskistä " laatuaikaa" aikaa tarvitsevan ovat saanneet sitä järjestettyä, meillä se on vähän niinkuin marrastoiveellakin että arjessa ne hetket löytyvät ja illalla lasten mentyä nukkumaan. Tätä marrasmurua ei nyt voisi ajatellakaan hoitoon vielä, mutta eipä olla kyllä isompia lapsiakaan ennen eikä nyt hirveästi hoitoon kuskattu, ja kyllä tämä suhde kukoistaa vielä 12 yhteisen vuoden jälkeenkin kuitenkin ja vain paranee ajan myötä.

Paino g: Jotakuinkin nyt olen lähtöpainossa, on nyt viimeisen kk aikana tullut alaspäin junnattuaan pitkään paikoillaan, alkoi housut tuntua yhtäkkiä löysiltä vyötäröltä, ihokin alkaa palautua mm. linea negra on hävinyt ja " löysät" pikkuhiljaa.

mitäs vielä, täällä on pysytty terveinä toistaiseksi *koputtaa puuta. Tsemppiä niille joiden pikkuiset sairastelleet. Kurjaa aina kun pienet tulee kipeiksi, yöunet kärsii ym.

Kiva kuulla momentistakin, toivottavasti asiat siellä hieman saanneet selvyyttä, onko leikkaus ajankohdasta jo tieto?

Mukavaa euroviisujen ja lätkäkarnevaalien jälkeistä viikkoa, mitäs nyt jännätään?

Kohti kesää silvain

Vierailija
18/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi niistä kotiaskareista. Meillä vanhin tulee syksyllä neljä eli eipä nuo tenavat muuta askaretta tee kuin pistävät paikat mullin mallin ;-P Omien lelujen siivoaminen on vaikeaa... Tiskikoneen tyhjennys on meillä ollut pienten lempparipuuhia. Ovat saaneet sitä tehdä heti, kun ovat kävelleet (alle vuoden iästä siis). Muutenkin tykkäävät *auttaa*, mutta onhan se vielä niin, että monasti tuosta auttamisesta äidin hommat vaan kasvaa...

Itse tein nuorempana kotona *kaiken*. Eikä meillä ole koskaan annettu viikkorahaa tms. Eipä kasvimaan perustaminen paljoa kiinnosta... niin kyllästymiseen asti sitä pienenä kitki...

Paino on nyt samoissa kuin ennen raskautta. Mutta saisi olla vielä viitisen kiloa vähemmän. Meillä tyttö vetelee tissiä parin tunnin välein eikä silti paino ole tästä liikahtanut kuukauteen... Mahanahka on löysää reppua. Tooooosi hitaasti tuntuu kutistuvan. Voisi auttaa, jos joutaisi/viitsisi jumpata.

Makuuhuoneessa menee ihan normaalisti. Meillä on sillä saralla varmaan ihan *normaaliaktiivista*. Eli välillä joka päivä ja välillä muutaman kerran kuussa. Riippuu väsymysasteesta. Haluja siis on, mutta molemmat tupataan nukahtaa ennen kuin piehtaroimaan ehtii ;-P Minä olin aktiivisempi ennen lapsia, nyt se on mies. Siis hän tekee aloitteen. Itse olen yleensä niin lapsissa kiinni, että siitä pitää saada ensin ajatukset pois... Meillä ei harrasteta parisuhteen hoitoa. Sehän on ihan ajanhaaskausta käydä vaimon kanssa illallisella tms... :-(

Meillä minä vedin äitienpäivänä taloyhtiön salkoon lipunkin! Muiden miehet varmaan keittelivät vaimoilleen kakkukahveja... meillä senkin tein minä. Lapset kun ovat vielä liian pieniä tajutakseen itse tehdä mitään ja mies ei mistään *kissanristijäisistä* piittaa... Olen ajatellut niin, että saan olla aivan tyytyväinen, kun minulla on mies, joka ei vieraissa ramppaa, on työteliäs eikä hakkaa ;-P

Minuun on iskenyt vallan hirveä väsymys. Ja paihoinvointi. Mies illalla epäili, että " ettet vaan ole pasahtanut paksuksi" . PAH! Eipä ole kuukautisia kuulunut ja tyttö tosiaan vetelee tissiä parin tunnin välein, joten -tuskin-...

Nyt kuuluu taas kutsu!

TalviSalama

Vierailija
19/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja on jäänyt muutama.Lisäksi oli ennestään n.5kg,mutta olin itseeni varsin tyytväinen,sillä jumppasin ja harrastin muuta urheilua paljon eli olin kiinteä,sikspäkki näkyi-no,eipä näy enää=( Tosi löllö olo.Ja lisäksi tuo Talvisalaman mainitsema valtava väsymys juuri,mutta raskaus ei pitäisi olla mahdollinen-mulla on ehkäisyrengas jo käytössä.En kuitenkaan jaksa laihduttaakaan,joten toistaiseksi olen päättänyt olla sujut itseni kanssa.

Vierailija
20/32 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella on keuhkokuume. Ihmeen vähällä tuo meidän vauva sitten pääsi kun tuli pelkkä kuume. Toivottavasti ei tartu uudelleen nyt tuosta esikoisesta.

KiloG: Vielä pitäisi rutistaa 3kg pois ja olen raskautta edeltävissä mitoissa...tosin siinäkin on vielä 20kg liikaa...jotkut vanhat housut sentään jo mahtuu päälle, joten kroppa on ilmeisesti alkanut kutistumaan. Kaiken kaikkiaan on pudonnut nyt 6kg siitä kun aloitin pisteiden syömisen muutama viikko sitten. Raskauskiloja on pudonnut kaiken kaikkiaan 20kg, joten kait sitä pitää olla iloinen, että ovat " sulaneet" ...missään nimessä en ole tyytyväinen vielä tähän olemukseen.

Talvisalamalle piti kommentoida, että kantsis tehdä se r-testi varmaan...minulle kävi juuri noin...imetin esikoista yötä päivää ja silti päsähdin paksuksi. Minä hölmö vielä luulin, että olin saanut oksennustaudin, kun yhtäkkiä aloin oksennella. Mies toi suosiolla testin apteekista, kysymättä, kun kuuli oksentelustani ja plussahan se sieltä pärähti tuolloin...

Jep nyt pitää lopetella kun tämä kirjoittaminen on yksikätisenä hieman vaikeaa...

Kanelisokeri