Lukiolainen pyöritti satojen tuhansien eurojen huumekauppaa - pakeni ulkomaille ennen tuomiota
Suomessa voit tehdä huumerikoksia ja paeta ulkomaille, ei tarvitse mennä vankilaan - menee vain Helsinki-Vantaalle ja lähtee lennolla lomalle, toki takaisin ei ole palaamista.
"Vanhemmat olisivat halunneet, että poliisi tekee enemmän pysäyttääkseen pojan." Silti pojan isä heitti pojan aseen mereen ja äiti piilotti omien tavaroidensa joukkoon pojan rikollisella toiminnalla saadut suuret summat rahaa ja Rolex-merkkisen kellon.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011789875.html
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En paheksu huumeiden myyjiä. Kukaan ei pakota ostamaan eikä edes kannabista saa laillisesti.
Entäs se kun niillä on piirteenä antaa alkuannokset ilmaiseksi. Kyllä jees ei ole (kai ainakaan useimmiten) pakko käyttää mutta tiedätte varmaan miksi niitä ilmaisiakin tyrkytetään.
Edelleenkään mitään huumeiden ilmaisjakelua ei ole, vaikka sä näin kuvitteletkin. Tukku-ukko saattaa antaa katumyyjän testata tuotetta ennen kuin se ottaa heikin piriä piuhalle, mutta kadulla ei tosiaankaan saa mitään ilmaisia alkuannoksia :D
Olen ostanut kannabista yli 30 vuotta ja useita kertoja on tarjottu maistiaista. Useiten amfetamiinia ja vähemmän muita aineita. Tuolla keinolla on saatu ties kuinka monia koukkuun kun ovat maistaneet. Minä en ole kokeillut kovia huumeita kun ne eivät ole koskaan kiinnostaneet.
Kyllä on ihmisillä heikko impulssikontrolli, jos kerrasta koukkuun jäävät, ei ole mulla tapahtunut. Mutta toisaalta olenkin niin vittumainen luonne ettei siihen huumeetkaan iloa tuo. Ainoa mihin mies jää koukkuun on avoimeksi levitetty rönttönen khekhekhehee:DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden maahantuonti ja myynti on tulevaisuuden ala jossa myös tienaa ihan mukavasti.
Huumekaupassa jos jossain paska valuu alaspäin. Katumyyjä ei tienaa kuin nippa nappa omat vetonsa. Pitää olla ketjun yläpäässä, että taskun pohjallekin jää jotain.
Lähdet siitä oletuksesta että myyjä käyttää aineita. Pikku diileritkin voivat tienata kohtuullisesti jos eivät itse käytä.
Ei olisi uskonut että pakenee kun päästetään vapaaksi, T: Suomalainen virkamies politiikko vesi pää
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun närkästyneiden mielipiteiden takana taitaa olla pelkkä kateus siitä, että joku ei tyydy samanlaiseen harmaaseen elämään lampaana kuin paheksujat itse omassa mitättömässä elämässään.
Rikollisen elämäkö hienoa? Vai tasapainotonta sekoilua?
Laiton huumekauppa on kasvanut maailman toiseksi suurimmaksi bisnekseksi. Poliitikkojen luoma ongelma johon eivät kykene tekemään järkevää ratkaisua. Se on joko laillista tai laitonta kauppaa ja se on nähty että mitkään rangaistukset eivät lopeta laitonta kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Laiton huumekauppa on kasvanut maailman toiseksi suurimmaksi bisnekseksi. Poliitikkojen luoma ongelma johon eivät kykene tekemään järkevää ratkaisua. Se on joko laillista tai laitonta kauppaa ja se on nähty että mitkään rangaistukset eivät lopeta laitonta kauppaa.
Mikähän sen laillisen lopettaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun närkästyneiden mielipiteiden takana taitaa olla pelkkä kateus siitä, että joku ei tyydy samanlaiseen harmaaseen elämään lampaana kuin paheksujat itse omassa mitättömässä elämässään.
Rikollisen elämäkö hienoa? Vai tasapainotonta sekoilua?
Eipä tämän palstan mammojen jutut yhtään sen tasapainoisemmilta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden maahantuonti ja myynti on tulevaisuuden ala jossa myös tienaa ihan mukavasti.
Huumekaupassa jos jossain paska valuu alaspäin. Katumyyjä ei tienaa kuin nippa nappa omat vetonsa. Pitää olla ketjun yläpäässä, että taskun pohjallekin jää jotain.
Lähdet siitä oletuksesta että myyjä käyttää aineita. Pikku diileritkin voivat tienata kohtuullisesti jos eivät itse käytä.
Tutkimusten mukaan perusdiileri tienaa suurin piirtein saman kuin paskaduuneja tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalainen tämä on?
Vanhempien nimien ja oman nimensä perusteella ihan suomalaisia ovat. Minfosta löydetty tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En paheksu huumeiden myyjiä. Kukaan ei pakota ostamaan eikä edes kannabista saa laillisesti.
Entäs se kun niillä on piirteenä antaa alkuannokset ilmaiseksi. Kyllä jees ei ole (kai ainakaan useimmiten) pakko käyttää mutta tiedätte varmaan miksi niitä ilmaisiakin tyrkytetään.
Edelleenkään mitään huumeiden ilmaisjakelua ei ole, vaikka sä näin kuvitteletkin. Tukku-ukko saattaa antaa katumyyjän testata tuotetta ennen kuin se ottaa heikin piriä piuhalle, mutta kadulla ei tosiaankaan saa mitään ilmaisia alkuannoksia :D
Olen ostanut kannabista yli 30 vuotta ja useita kertoja on tarjottu maistiaista. Useiten amfetamiinia ja vähemmän muita aineita. Tuolla keinolla on saatu ties kuinka monia koukkuun kun ovat maistaneet. Minä en ole kokeillut kovia huumeita kun ne eivät ole koskaan kiinnostaneet.
Kyllä on ihmisillä heikko impulssikontrolli, jos kerrasta koukkuun jäävät, ei ole mulla tapahtunut. Mutta toisaalta olenkin niin vittumainen luonne ettei siihen huumeetkaan iloa tuo. Ainoa mihin mies jää koukkuun on avoimeksi levitetty rönttönen khekhekhehee:DD
Jep. Kerrasta koukkuun -höpinät paljastavat satusedäksi.
Vaikka tämä saataisiin kiinni ja tuotaisiin Suomeen niin ensin oikeudenkäynti kestäisi jotain 5 vuotta ja lopulta tulee pilipali-tuomio josta istuu ehkä jonkun puoli vuotta ja sitten taas tekemään bisnestä.
Oikeasti säästyisi paljon veronmaksajien rahaa ja oikeuslaitosten aikaa jos joku isompi huumejehu pistäisi tuon hyypiön kylmäksi jossain päin maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sen laillisen lopettaisi?
Laillista kauppaa ei ole tarvetta lopettaa. Huumeista on x määrä haittoja ja huumerikollisuudesta on paljon lisää haittoja. Huumeiden käyttö ei lopu niin ainoa järkevä ratkaisu on laillistaa huumeet. Tuota sanoi englantilainen pitkän linjan huumepoliisi jonka haastattelu oli hesarissa joitakin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät jää kerrasta koukkuun mutta on niitäkin jotka addiktoituu kerrasta kun kokemus oli heille niin voimakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät jää kerrasta koukkuun mutta on niitäkin jotka addiktoituu kerrasta kun kokemus oli heille niin voimakas.
No ei jää kukaan kerrasta koukkuun. Kyse on siitä, että päihderiippuvuus on jo valmiiksi pohjina ja aine vain vaihtuu kerrasta uuteen, koska siihen ei vielä toleranssia ja se pärisee vanhoja aineita paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvava työttömyys houkuttelee osan porukasta huumekauppaan mukaan. Ihminen on sellainen että tekee kaikkea mistä saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt niin ääliö olisi että jää Suomeen odottamaan vuosien vankila tuomiotaan jos voi ihan laillisesti/laittomasti poistua maasta.
Mutta heidän tuomionsa ovat oikeasti 1/3 annetusta, siitä vielä vähennetään kiinniotettuna vietetty aika ja yleensä päästetään vapaalle 6 kuukautta ennen tuomion päättymistä. Joten ei ole pitkä vankilareissu edessä, ehkä kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tietää tämän huumerikollisen, lukolaispojan Ullanlinnasta, kuka tietää vanhemmat, kertokaa.
Sveduja asuu Ullanlinnassa.
Paitsi mies ihan nimeä myöten suomalainen.
Laittomasta huumekaupasta valitetaan ja laillinen kauppa ei kelpaa niin sitten ei jää mitään ratkaisua. Sellaista utopiaa ei tule että käyttö loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan perusdiileri tienaa suurin piirtein saman kuin paskaduuneja tekemällä.
Niin, haluaako syrjäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle vai ei.