Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entäs sitten kun töitä ei vain saa? 14 vuotta työttömyyttä takana, en saa vaikka haen

Vierailija
23.05.2026 |

En vain saa töitä...ja täällä vielä jotkut hokee töihin "menemisestä"...Mitä tässä tilanteessa oikein voi tehdä?

40v ikää nyt, eli vielä 30v olisi työvuosia edessä

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pelkkä surkeä luuseri, joka ei kelpaa mininkään.

Vierailija
42/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap taida kyllä tosiasiassa haluta töihin, on veltostunut. Miksiköhän edes teki tällaisen aloituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta on tosi pitkä aika työttömyyttä ja silloin taustalla on yleensä vähän muutakin kuin sitä, että työtä ei saa. 

Eka epäilys liittyy siihen, että koulutuksessa on puutteita tai se on pahasti vanhentunutta ja se ei ratkea millään muulla konstilla kuin kouluttautumalla?

Toka epäilys liittyy siihen, että taustalla voi olla jotain omaan elämänhallintaa liittyvää haastetta ja se puolestaan ei ratkea millään muulla konstilla kuin ottamalla puheeksi ja ottamalla rohkeasti tarjottua apua vastaan.

Jos nämä palaset ovat kunnossa niin suosittelen oikeasti työkokeilua tai jotain jolla sen jalan saa työelämän oven väliin ja CV:hen merkintää, että olen ollut aktiivinen ja pärjännyt työkokeiluissani hyvin. Tyhjä CV 14 vuoden ajalta on se kaikista pahin turnoff millä se työ varmiten jää saamatta.

Vierailija
44/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi, nykyhallitus ruoskii ihmisiä töihin työttömyysturvan alentamisesta! MUTTA, niitä työpaikkoja kun ei ole kaikille, ei riitä koska työnhakijoita on enemmän kuin avoimia työpaikkoja.

💩 Mariinin 💩 hallitus sitten oli oikealla asialla poistaen ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivät vai? Siinä vietiin toimeentulo viimeisten vuosien ajalta ennen pientä eläkettä siltä ryhmältä jotka oikeasti ja täysin ilman omaa syytä eivät työllisty koska ikäsyrjintä. Oli kyllä niin veemäinen temppu etten ikänä tule minnekään yhtään kyseisessä hallituksessa olleita puolueita äänestämään.

Ja muuten, moni asia mistä nykyinen hallitus saa sontaa niskaan on a) demareitten aivopieru ja ollut käytössä jo vuosia (kuten pakkohaut) b) edellisen hallituksen aivopieru.

Vierailija
45/45 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi olla ap edes jotain aktiviteettia osoittaa, että vaikkei ole töissä, on kuitenkin aktiivinen. On korkea aika tehdä asialle jotain. Jos vain lojut kotona ja valitat, niin ei tietenkään kukaan palkkaa sua. Ja se on oikein.