Lue keskustelun säännöt.
Eikö kansanedustajat ja tutkijat tajua sitä että syntyvyys on alhaista koska ei ole varaa lapsiin?
23.05.2026 |
Monella on niin pieni palkka että ei ole järkeä tehdä lapsia koska kaikki on niin kallista. Ei myöskään keskiluokan ole järkevää tehdä lapsia koska lapset vie rahaa, lapsen/lapsien myötä keskiluokka ei pysty vaurastumaan sijoittamalla koska sijoitus mahdollisuus pienenee lapsien myötä.
Jos tulot ovat hyvät niin sitten niitä lapsia voi tehdä koska silloin niihin lapsiin on varaa eikä silti tarvitse elää köyhyydessä, silloin voi sijoittaa ja elää kuten haluaa.
Ihmettelen syntyvyys keskustelussa ettei tästä aiheesta puhuta tutkijoiden ja kansanedustajien toimesta.
Palkkoja pitää nostaa reilusti tai sitten työläisten verot alas.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Äitini oli pitkäaikaistyötön ja sairas. Tiedän kyllä mitä se on. En harrastanut mitään ohjattua, tuohon aikaan ei ollut subjektiivista päivähoito-oikeuttakaan. Kirjasto oli.
Raskainta on se toisten suhtautuminen, mutta noin lähtökohtaisesti Suomessa vielä on mahdollisuuksien tasa-arvo. Oma lapseni pelaa jalkapalloa useampia tunteja koulukavereiden kanssa kuin seurassa, ja lapset kyllä ottavat aina mukaan reilun pelikaverin. Jos on kovin taitava, seurassa on mahdollisuus anoa maksuhelpotusta.