Miten hoidatte ihoanne mökillä ilman juoksevaa vettä?
Eli miten ihonhoitorutiini onnistuu mökillä kun ei ole juoksevaa vettä? Kaikki neuvot otetaan vastaan.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misellivedellä puhdistan kasvot niin kuin kotonakin. Mökkisaunassa peseydyn muuten kannetulla vedellä ja saippualla, hiukset pesen shampoolla. Ämpärillinen vettä riittää yleensä.
Ämpärillinen vettä hiusten ja kropan pesuun?
Hyvin riittää. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mökillä on sauna, saunassa vettä ja vati. Naama vesivatiin ja homma hoituu. Jos kovasti natkaneikkiä, niin joku putsari mukaan.
Mökillä ei meikata eikä läträtä ihonhoitorutiineja, on siellä muutakin tekemistä.
Itselle se ihonhoito on juuri sitä rentoutumista, enkä pystyisi tinkimään siitä vain koska oon jossain korvessa. Omasta hygieniasta huolehtimisesta ei voi ottaa lomaa, vaikka olisi kuinka mökillä.
Hygienia ja ihonhoitorutiini eivät ole synonyymeja
Ei minulla ainakaan ole mitään "ihonhoitorutiinia".vjavolen jo keski-ikäinen. Jos olen meikannut, putsaan meikit pois, käytännössä meikkaan vain työpäivinä
Peseydyn päivittäin ja siinä samalla naamakin puhdistuu. Pesun jälkeen laitan kasvorasvaa. Siinäpä se.
Olisi kiva tietää, mitä tähän ilmeisen monimutkaiseen ihonhoitorutiiniin kuuluu?
En ole ap, mutta vastaan kun ihmisillä menee nyt kaikki kissat ja koirat täällä sekaisin. itsellä ainakin kuuluu cleanserit (tää on se vaihe mihin vettä tarvitaan) toner, seerumit (aamuisin c-vitamiini ja iltaisin retinol + hyalurooninen happo, sekä aamulla että illalla), kasvoide, aurinkovoide.
Liian monimutkaista! Minulla on vanhemmiten rutiinina kasvojen pesaisu vedellä aamusella ja jokin kosteusvoide. Jos illalla pesaisun jälkeen kiristää, laitan yövoidetta.
Olen rennosti eläkkeellä ja iho voi hyvin.
Jos ui paljon ei kannata läträtä liikaa aineita kroppaan. Järveen ne jäävät kuitenkin. Varsinkin aurinkorasva on huono juttu luonnonvesille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misellivedellä puhdistan kasvot niin kuin kotonakin. Mökkisaunassa peseydyn muuten kannetulla vedellä ja saippualla, hiukset pesen shampoolla. Ämpärillinen vettä riittää yleensä.
Hyvin riittää. Eri
No ei riitä jos meinaa puhdasta saada.
No enpä ole tullut ajatelleeksi.
Olen mökillä niin hikinen, nokinen, hyttysten ja nokkosten pistämä, savuinen, tikkuinen, pihkainen, kalan suomuissa, auringossa kärtsähtänyt tai sateessa lionnut etten ehdi ajattelemaan tonereita. Saunan jälkeen joku kevyt rasva jos ihoa kiristää.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton tätä uusavuttomuutta. Otan saunalla pesuvatiin vettä ja pesen naamani. Ap, mikä on ongelma?
Ihonhoitorutiini pitäisi tehdä sekä aamulla, että illalla. Ap tuskin haluaa ravata saunassa 24/7. Muutenkin tässä taidettiin hakea jotain kikkoja mitkä helpottavat sillä ei juoksevalla vedellä pesemistä. Jollain ämpärillä läträäminen esim. vain kastelee vaatteet ja hihat.
Oletko niin vajaapäinen, että saunaan pesulle mennessä et älyä edes paitaa riisua? Sinulle vinkki vitonen: Kun olet sen paidan riisunut, voit samalla vedellä pestä kainalosikin. Ja sen pesuveden voi siitä ämpäristä kaataa pesuvatiin, niin helpottaa kummasti pesuoperaatiota.
Ei hemmetti, kun ihon hoitaminen ei tarkoita kasvojen pesemistä, vaan eri seerumien ja voiteiden ja kuorintaaineiden ja yms. käyttöä.
Ei hemmetin hemmetti itsellesi. Naamahan pitää pestä ensin ennen tököttejä, vai vedätkö sinä ne likaiselle iholle?
No se että kävisit jossain saunassa joka kerta kun haluat pestä kasvosi on sama kun kävisit saunassa joka kerta kun haluaisit pestä kätesi
Todennäköisesti kotonasi käyt joka kerta kylppärissä tai vessassa kun haluat pestä kasvosi. Tuskin peset niitä makkarissa.
Ei mökillä sinne saunarakennukseen kävely kaksi kertaa päivässä naamaa pesemään ole sen vaikeampaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää. Eri
Edellinen tarkoittanee juuri sitä, että ämpärillinen menee jo tuhlauksen puolelle, jos on kyse vain yhden ihmisen pesemisistä.
Roikuta muovipussi veden kanssa puun oksalle, töki muutama reikä sisälle ja pääset" suihkuun", jos et halua rakentaa pumpulla toimivaa suihkunurkkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mökillä on sauna, saunassa vettä ja vati. Naama vesivatiin ja homma hoituu. Jos kovasti natkaneikkiä, niin joku putsari mukaan.
Mökillä ei meikata eikä läträtä ihonhoitorutiineja, on siellä muutakin tekemistä.
Itselle se ihonhoito on juuri sitä rentoutumista, enkä pystyisi tinkimään siitä vain koska oon jossain korvessa. Omasta hygieniasta huolehtimisesta ei voi ottaa lomaa, vaikka olisi kuinka mökillä.
Ei minulla ainakaan ole mitään "ihonhoitorutiinia".vjavolen jo keski-ikäinen. Jos olen meikannut, putsaan meikit pois, käytännössä meikkaan vain työpäivinä
Peseydyn päivittäin ja siinä samalla naamakin puhdistuu. Pesun jälkeen laitan kasvorasvaa. Siinäpä se.
Olisi kiva tietää, mitä tähän ilmeisen monimutkaiseen ihonhoitorutiiniin kuuluu?
En ole ap, mutta vastaan kun ihmisillä menee nyt kaikki kissat ja koirat täällä sekaisin. itsellä ainakin kuuluu cleanserit (tää on se vaihe mihin vettä tarvitaan) toner, seerumit (aamuisin c-vitamiini ja iltaisin retinol + hyalurooninen happo, sekä aamulla että illalla), kasvoide, aurinkovoide.
Liian monimutkaista! Minulla on vanhemmiten rutiinina kasvojen pesaisu vedellä aamusella ja jokin kosteusvoide. Jos illalla pesaisun jälkeen kiristää, laitan yövoidetta.
Jos ui paljon ei kannata läträtä liikaa aineita kroppaan. Järveen ne jäävät kuitenkin. Varsinkin aurinkorasva on huono juttu luonnonvesille.
Tätähän nämä naamaansa sen seitsemän tököttiä työntävät tuskin älyävät edes ajatella ollenkaan.
Ei tartte mitään ihonhoitorutiinia. Anna sen ihon olla rauhassa edes siellä mökillä. Älä läträä siihen mitään kemikaaleja, niin ei tartte pestä poiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vesistöille turvallisia aurinkorasvoja löytyy kyllä. Niissä oli joku oma luokitus tms. mutta en ulkoa muista mikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää. Eri
No ei kyllä mitenkään riitä, jos haluaa pestä hiukset shampoolla, laittaa hiusmaskin, hoitoaineen, pestä kehon, kuoria, sheivata ja sit siihen päälle se skincare vielä 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää. Eri
No ei kyllä mitenkään riitä, jos haluaa pestä hiukset shampoolla, laittaa hiusmaskin, hoitoaineen, pestä kehon, kuoria, sheivata ja sit siihen päälle se skincare vielä 😭
Shampoo ja saippua riittävät. Hoitoainettakaan ei yleensä tarvitse, järvivesi kun on itsessään pehmeämpää kuin hanavesi. Noita muita aineita ei yleensä mökkiolosuhteissa tarvitse ja jos tarvitsee, ei ainakaan päivittäin ja tuskin viikoittainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin riittää. Eri
Shampoo ja saippua riittävät. Hoitoainettakaan ei yleensä tarvitse, järvivesi kun on itsessään pehmeämpää kuin hanavesi. Noita muita aineita ei yleensä mökkiolosuhteissa tarvitse ja jos tarvitsee, ei ainakaan päivittäin ja tuskin viikoittainkaan.
Hoitoainetta tarvitsee vaikka vesi olisi kuinka pehmeää
Odottavatko nuoret mökiltä oikeasti jotain spa elämystä?
Ei kenenkään iho tarvitse sen seitsemää tuotekerrosta nassuunsa. Se on vaan markkinamiesten myyntikikka ja jotkut uskoo.
Mökillä voi ottaa rennosti ja puuhastella kaikkea kivaa, unohtaa rutiinit.