TANGOMARKKINAT OFFICIAL 2026
Seitsemältä YleAreenassa klo 19.00 alkaen Tangomarkkinoiden semifinaali. Jatkoon heinäkuiseen finaaliin pääsee 8 laulajaa (neljä naista ja neljä miestä).
Helena Haaparanta, Helsinki
Raija Mäntyniemi, Kauhajoki
Marjo Tolonen, Tervo
Maj-Lis Erola, Rovaniemi
Kia Laitakari, Helsinki
Henrika Ojala, Koski TI
Johanna Pätsi, Helsinki
Karoliina Viita, Pori
Ilari Hämäläinen, Vantaa
Tommi Kostekivi, Muhos
Jere Toivonen, Turku
Mika Heinonen, Heinola
Timo Lahtimo, Kotka
Samuli Paldanius, Helsinki
Juho Punkeri , Hämeenlinna
Jari Roth, Ähtäri
Kommentit (175)
Raija Mäntyniemi tai sitten Helena Haaparanta.
Miehissä eniten vetoaa karismaattinen, miehekäs ja taitava Juho Punkeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisissa Maj-Lis on aivan ylivoimainen.
Ha ha. Noita akkoja ei pitäisi päästää ollenkaan tuohon kisaan inisemään (kuten eivät päässeetkään kahtena ensimmäisenä vuotena) Kyllä kun komea ääninen mies tangon vetäisee, niin kuulostaakin joltain. Parhaimmat takavuosien TANGOKUNINKAAT: Kauko Simonen, Teuvo Oinas; Jaska Mäkynen ja Kari Piironen.
Mun mielestä parhaat tangokuninkaat on nämä:
Mika Pohjonen kaikkien aikojen paras tangokuningas. Ihan järkyn kantava ja komea ääni. Sittemmin kai siirtyikin klassiselle puolelle eikä ihme. Olin paikalla kun hänet valittiin ja muistan miten koko yleisö lähes mykistyi, varsinkin kuninkaallisten konsertissa seuraavana päivänä.
Muut parhaat on Kari Piironen, Risto Nevala, Matti Korkiala ja Sauli Lehtonen.
Parhaat lavaesiintyjät oli Jari Sillanpää ja Jaska Mäkynen.
Ari Klem tuli kakkoseksi aikanaan, mutta olisi ollut kyllä ihan ykköstasoa silloin. Hyvä esiintymistaitokin.
Parhaat kuningattaret on olleet Kaija Pohjola ja Arja Koriseva.
Ihan hyvä, lista mutta itse olen lisäksi pitänyt onnistuneina Tangokuningatar valintoina myös Kirsi Rantoa 1998 ja Maria Tyysteriä 2014.
On kyllä mainittava myös Johanna Pakonen, tangokuningatar 2002.
Täällä ei nyt inisiä akkoja noteerata, tai akkoja ylipäätänsä!!
Mene muualle vinkumaan misogyyni!
No niin, kohta pärähtää käyntiin, alkaa kilpalaulanta. Toivotaan, et kuullaan oikeita tangoja, tangoksi sanoitettuja ja sävellettyjä eikä tavan iskelmiä tai poppia tangokompilla.
Ikäihmisten juhla näyttää olevan :)
Kammottavaa kiemurtelua tämän ekan miehen liikehdintä. Eikä laulantakaan sytytä yhtään.
Eihän se Ilari sovi tangoon, ei sitten mitenkään päin. Mutta sitten on mammoja, jotka lumoutuu ulkonäöstä ja ovat aivan lääpällään KUN ON NIIN ERILAINEN ikään kuin tangomarkkinoilla ei aiemmin olisi ollut rock/hevilaulajia.
Heti tämä ensimmäisen esittely sai karvat pystyyn. Minä en halua tangoon rokkia. En käsitä miksi Ilari ei tyydy siihen, mitä jo osaa ja haluaa. Jos ei ymmärrä tangon sielua, voisi jättää tangon rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna voittajat Kia ja Ilari. Muuta finalisti jopa ihmetyttivät parempiakin olis löytynyt.
Hupsis! Kia laulaa parhaillaan niin nenään, että henki lähtee.
Sori, tuntuu enemmän joltakin sketsishowlta kuin oikealta laulukilpailulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna voittajat Kia ja Ilari. Muuta finalisti jopa ihmetyttivät parempiakin olis löytynyt.
Hupsis! Kia laulaa parhaillaan niin nenään, että henki lähtee.
Lisäksi hänellä vokaalit leviää. Ei jatkoon.
Ensimmäinen esiintyjä oli komea.
Onko ollut päräyttävän loistavia ääniä? En ole seurannut. Pientä määkinävibaa oli noissa.
Raija Mäntyniemi oli minun makuun, toivon voittoa hänelle.
Raijan pitkät nuotit oli kyllä aika kauheita. Muuten tykkäsin tyylistään.
Raija Mäntyniemi lauloin puhtaasti. Todella taitava laulaja.
Nyt tuli minun suosikki, Juho Punkeri
Tämä Punkeri on selkeästi voittaja
Ketkä on teidän suosikkeja voittajiksi tänä vuonna?