Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~* Enskattaret maanantaihin *~*~*

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tervehdys kaikille! Mulla on ihan vieroitusireet kun en ole ehtinyt perehtymään palstaan pitkään aikaan...välillä olen pikaisesti käynyt lukemassa kuulumisia mut ei ole ehtinyt kommentoida...

Mua jäi niin harmittamaan Q:n kuulumiset... Voi kuinka olisi toivonut teille muuta. Kaikkea hyvää teidän perheelle!

Mitäs muuta...

Uusia on tullut mun hiljaisuuden aikana..Tervetuloa ja Onnea pienokaisista!

Äitienpäivä oli monilla mennyt kivasti(nauratti Nakin juhlakamppeet yms..), niin myös meillä. Meillä isukki sanoi jo edellisenä päivänä että yösyötöt hänen hoitamana kuuluvat kuulemma äitienpäiväspektaakkeliin.... Niin hän sitten syötti Ellin yöllä ja laittoi aamupalaa ja puuhasi koko päivän vauvan kanssa ja oltiin ihan rauhassa kaikki yhdessä ja käytiin kävelyllä. Mun toiveet olikin että vietetään aikaa yhdessä, kun miehellä on ollut niin paljon töitä ja lisäks keikkoja bändin kanssa.. Niin ja sain myös kirjan ja lahjakortin Helsinki day spahan. Ja kun menen sinne spahan niin vauva menee kuulemma miehen töihin siksi aikaa, niin hän oli suunnitellut..taitaa haluta esitellä tytärtään töoimistolla... :)

Viikonloppuna käytiin kaupungilla haistelemassa euroviisuhumua..Lauantaina miehen bändi soitti viisukylässä niin mäkin pääsin pitkästä aikaa katsomaan niiden keikkaa, kivaa. Elli nukkui koko keikan kuulosuojaimet päässä... pitäisköhän alkaa käyttää sillä aina päikkäreillä kuulosuojaimia... ;)

Onnea muuten Heidin uudesta konttaustaidosta! Joko olette muuten burde kotiutuneet uuteen kotiin?

ja mahtavaa Jenni, että D on alkanut syömään ja nukkumaan paremmin! Sä niin ansaitset sen että nuo rauhoittuu teillä.

Ihania kuvia Oliverista, ihanaa että uiminen on kivaa. Niin ja tsemppiä teidän pihahommiin.

Leeniksellä on imetysikävyyksiä. Juu mä allekirjoitan kans saman, että aluks luulin että sehän on helppoa, tissi suuhun vaan ja kyllä se siitä...mutta se likin niiiiin paljon vaikeampaa. No kärsivällisyys ja aika on tainnut meillä auttaa. Niin ja sit vaikeina aikoina vähennettiin pullon käyttöä että vauva ei muistaisi että siitä tosiaan tulee helpommin ja tasaisemmin ja vaatisi sitä useammin. Kun on vaan tissiä tarjolla niin pakkohan siitä on koittaa rauhassa syödä että saapi jotain mahaansa... Nyt kyllä E syö pullostakin pakastettua rintamaitoa tarvittaessa mutta olen kovin iloinen että jaksoin niiden temppuiluaikojen ohi kun tuo imety on nyt mukavaa ja helppoa. tsemppiä Leenis! Mutta tee ihan niinkuin itse parhaaksi katsot sen imetyksen kanssa! Ainiin joku kyseli aikoja sitten maidon pakastamiseta... me pakastetaan minigrip pusseissa, niissä ihan pienimmissä, 40-150ml per pussi. Siinä on helppo sulattaa ja lämmittää maito ihan vaan kuuman kraanaveden alla ja laittaa pulloon.

Ergo-reppua olitte hyvin tuloksin kokeilleet (ainakin karssulija joku muukin..) Meillä on patapum joka on siis varmaan aika samantyyppinen kuin ergo. Ollaan vasta pari kertaa pidetty E:t siinä lyhyitä aikoja kun on vasta 4kk ja sitä kai suositellaan 5kk ja enemmän ikäisille. Mutta uskon että siitä tulee meidän suosikki, vaikuttaa kätevältä ja kevyeltä.

Voih, tekis mieli kommentoida kaikille ja kaikkea, mutta jätän vähän palstatilaa muillekin..ja koitan olla aktiivisempi niin ei tarvi kerralla kommentoida monen viikon juttuja...

Hyvä idea muuten pääkaupunkiseudun treffipino ja leffa ja kasvupino myös!

Ainiin, olen tosiaan ollut niin kauan pois linjoilta, mutta kun Elli kääntyi selältä mahalleen jo yli 3 viikkoa sitten niin ekana tuli mieleen että pitää tulla tänne kertoon! hih. Mutta en sit ehtinyt ja nyt kaikki uudet taidot on jo vanhoja juttuja. nyt E kääntyy mihin vaan ja liikkuu kellonympäri ja on kovin aktiivinen muutenkin. ja Tikrun Ronjan tavoin on just kivasti pidentänyt yöuniaan. Nukkuu ysistä tai kympistä illalla 5-6 aamuyötä putkeen ennenkuin herää syömän ja sit jatkaa taas unta klo 8-9 aamulla. Aivan mahtavaa. Tätä on jatkunut nyt yli viikon. Vielä en uskalla ajatella että olisi ihan jatkuvaa tuo, mutta nautin tästä niin lauan kuin sitä kestää. Niin ja E tosiaan saa pelkkää rintamaitoa ja siltikin tuo uni on nyt pidentynyt eli ei se aina johdu kiinteiden/vellien aloituksesta vaan tulee luonnostaankin kun ikää tulee lisää.

jepulis mutta kivaa viikkoa kaikille!!!!

-iiris ja E 4kk-

Vierailija
22/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nyt on lääkärissä käyty. Ei ollut imusolmuke, vaan ilmeisesti jokin on kolahtanut siihen (???). Se turvotus kun on samassa kohdin, kuin missä imukuppi oli synnytyksessä, joten se alue on kai aika herkkä, jos jokin siihen osuu. Epäilyinä, että oman siskoni tai miehen siskon tyttö olisi siihen huitaissut tai jotain... (Mutta jos näin on, niin ihmeen nopeasti ne sitten ehtii, koska ollaan silmä kovana katottu niiden perään.) Tai oisko sitten voinut esim. sängyssä hinkata päätään johonkin, tai vaunuissa, kun ollaan rappuja menty, niin rytinä on ollut liian kovaa jostain syystä? Mutta ENITEN ihmetyttää, että alue ei punerra/sinerrä, eikä Arttu ole missään vaiheessa huutanut kivusta/säikähdyksestä tms. Joten jos se jostain kolahduksesta on tullut, on sen täytynyt olla tosi pieni juttu, niin, ettei Arttu ole edes moista huomannut. Mutta joka tapauksessa jos näin on, niin se on tässä vaiheessa hyvä uutinen - ei sentään tulehdusta tai jopa esim. syöpää *huh* (Sekin olisi voinut kuulema olla vaihtoehto, jos kyseessä imusolmuke.)

Mutta taas on pakko rientää! Heipat!

Pi-Ki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru: KIITOS kestityksestä! Oli kiva käyrä kyläs. :) Mut eipä esitelly Heidi konttaustaitojaan... mut mittarimatona oli kiva mennä pleikkaria tutkii. :)

Iiris: Kiitos kysymästä. Ollaan kotiuduttu aika hyvin! Ainoo vaan, että ku tuolla Tikrulla ja Ronjalla kävi kylässä, ni tuli kauhee rivitalo kuume!!! :D

Osse: Mites sen myynti/ostotarjouksen kans kävi??

Leenis: Monet jo kirjotteliki hyviä vastauksia sun imetysjuttuun. Varsinkin Ossen juttut oli aika samoja mitä itekin olisin kirjottanu. =) Sen vielä sanon itekki, että alussa se imetys tuntuu hankalalta, mutta kyllä se siitä helpottuu!! Ja voithan koittaa imettää silleen, että vauva ei vaikuta vielä nälkäseltä, ni ei välttämättä hermostu niin paljoo... Kun taas nälässä ei malta odottaa millään! Tsemppiä!

AA: Kivaa kun pääset Tuiskuu kattoo!! :)

Vitsit että sukulaiset osaa kyllä olla ärsyttäviä... Meillä onneks mies osaa aina välillä pläjäyttää suoraan (mun puolesta), et miten asiat on. Mut mä kyl luulen, että mun naamaki kertoo aika paljo, et mitä mieltä niiden neuvoista oon... ellen sit sano jotain takas.

Elovena: No voi höh, kun ootte tulos kipeeks... Eikä mieskään muistanu sua! Jos sun mies ei sun palautteesta ota onkeensa, ni jos vaikka sun äiti tai sen äiti esim. kysyy että miten se muisti sua, ni voi olla että nolottaa sen verran et ens kerralla tajuu aattella vähän ja hommata jotain! Tai sit ihan vaan sanoo kuin paha mieli sulle tuli. Kuulostaa ehkä hölmöltä neuvolta, mut saattaa toimia PALJON paremmin ku mökötys tms... PS. Ihania kuvia!

Nyt on pakko lopettaa ku ukko hoputtaa.. Lähetään extempore käynnille anoppilaan.

Burde ja Heidi <8kk

Vierailija
24/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuomaG:

Mulla oli villihkö nuoruus,siis ihan oikea nuoruus silloin kun ikää oli alle 20v. Sitten jumituin kotiin ja en paljon ottanut,mies senkin edestä ja siitä seurasi sitten tietty avoero.

Elin lähes 4v sinkkuna ja hain uusia tuttuja paikkakunnalta pois muuttaneiden ihmisten jättämään aukkoon ja niitä löysin karaokepiireistä joissa sitten tulikin luurattua aika paljon iltaisin ja viikonloppuisin.

Joskus oli ajan jaksoja et otin suht useinkin huikkaa siinä samassa, ei silti hurjia määriä ja välillä taas oli pitkiäkin jaksoja ihan vesilinjalla mut paikan päällä kuitenkin.

2005 keväällä tapasin pojan tulevan isän ja tilanne muuttui. Karaoke vaihtui koti-iltoihin ja silloin tällöin baaritteluun, tosi harvoin sitä,mut kotona otettiin kyllä viiniä ja olutta jonkin verran.

Sit raskaus tuli ja muutti tietty tilanteen mun osalta,isi jatkoi ennallaan,mut ei ole onneks ongelma silläkään.

Synnytyksen jälkeen oon ottanut joskus 1-3 joko olutta tai jotain muuta mietoa,mut jos kolme niin pitkän aika välin sisällä. Känniä en ole ottanut. Välillä harmittaa kun mies aina juo niin paljon nopeammin niin en niinkuin voi kun se on jo sen verran ottanut etten halua sen vastuulle poikaa jättää yöksi ja minä en itse enkä anna miehenkään pikkukännissäkään poikaa hoitaa.

En kyllä entiseen baarielämään kaipaa,mut joskus vois repäistä ja lähteä tuulettumään tässä kevään/kesän aikana. :)

(romaanihan tästä tuli vaik nopeesti piti kirjoittaa vaan...)

Vierailija
25/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäihän mulla sanomatta viimeks... eli se meidän asunto meni vihdoin kaupaksi! Ylihuomenna allekirjotetaan kauppakirjat ja saadaan etumaksu. Tosi kiva, luulin sitä jo täällä hehkuttaneeni, mutta tais unohtua. :)

Sit toinen juttu - mitkä kotityöt?? leeniskö se kuulutti, et miten ehditään tehdä kotitöitä ja hoitaa vauvaa ja lenkitellä ja luuhata sit täälläkin vielä... ei millään! Meillä kotityöt tehdään sykäyksittäin illalla, lenkillä käydään samalla ku kaupassa tai jonnekin mennessä, pyykkiä pesen päivällä ku typy nukkuu, mut yleensä oon palstalla silloin ku neiti leikkii lattialla ja itse nukun silloin ku neiti ottaa päikkäreitä. Eli en mä ainakaan mikään superäiti oo, jolla paikat kiiltää jne... :D Meillä ei ees siivota enää, ku kerran kämppä tuli jo myytyä.

Joo, mut nyt menen sanomaan miehelle terve.

-Osse taas

Vierailija
26/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, onko meidän järkeä käydä Even kanssa lääkärissä, kun sillä on ollu melkein 1,5vk nuhaa, yskää ja välillä hengitys rohisee selvästi.. Kuumetta ei kuitenkaan ole ollut...

Kommentointi taas nollassa..

Meidän pyykinpesukone tuli taas kuntoon! :)

Nuhasta huolimatta Eve on ollu todella iloinen ja pirteä. Nyt ei oikeasti pysy enää selällään vaan pyörähtää heti massulleen! :)

Mut nyt ei (taaskaan) ehdi muuta!

Bejpi ja nuhanenä Eve 4,5kk

Vierailija
27/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoin kerkiän istahtaa koneen ääreen kiireisen viikonlopun jälkeen. Viikonloppuna oli paljon menoja, käytiin mun siskon luona kyläilemässä ja sitten oltiin paljon pihalla kun oli hyvät ilmat.

Itsellä vauvakuume nousee, kun seuraa sivusta siskon raskautta. No lokakuussa pääsee sitte hoitelee pientä vauvaa.

Juomagallup: Nuorempana tuli juotua enempi, kuin nyt vanhemmalla iällä (huimat 22v.) Mies on ravintola-alalla töissä niin tuli vietettyä ennen enempi aikaa miehen työpaikalla, tosin yleensä selvin päin. Välillä kaipaan kunnon tuulettumista, mutta harvemmin juon kun mies ei juo juuri koskaan.

Isägallup: Meillä isä osallistuu mahdollisuuksien mukaan Sampon hoitoon. Hän kun käy koulua ja on töissä, eli useesti koko päivän poissa kotoota. Omatoimisuutta sais olla hiukan enemmän, yleensä pitää pyytää ennen kun tekee jotain.

Kommentointi on vielä vähän hakusessa kun en kaikkia niin hyvin tunne. No eiköhän se tästä rupea sujumaan kun enempi kirjottelen tänne.

AA on menossa katsomaan Tuiskua. Minä myös, tosin sille limudiskokeikalle. Vien siskon pojan katsomaan Tuiskua synttäreiden kunniaksi. Mies on jo kiroillut kun joutuu olemaan töissä kun Tuisku esiintyy, ei tykkää siitä yhtään.

Tänään on ollu hulinapäivä. Ensin kävi isännöitsijä kattomassa jääkaappia ja kylppäriä,

tuli siihen tulokseen että kylppäri remptaan ja jääkaappi uusiksi. No sitte täällä onkin juossu remppamiehiä tuomassa jääkaappia ja mittailemassa kylppäriä. Aloittavat remontin jo maanantaina.

Tältä erää ei enempää, huomenna paremmalla ajalla.

Hippu ja Sampo 3kk

Vierailija
28/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon teidän vaavit on kääntynyt mahalta selälleen ja toisinpäin? Lääkäääääri sano että Sampolla voi viivästyä kääntymiset käden takia(tasapaino huonompi), mutta poitsu käänty mahalleen vähän reilu 3kk. Ja nyt ei muuta teekkään ku kääntyy koko ajan mahalteen ja kiukkuaa sitten ku ei osaa kääntyä takasin.

Hippu ja Sampo

Vierailija
29/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Heippa siis vaan kaikille, vieläkö joku muistaa;)? Kirjoittelin tosi aktiivisesti odotus puolella, mutta tänne vauva puolelle en ole ollut kovin aktiivinen kirjoittaja. Aika kuluu kuin siivillä vauvan kanssa ja nautin äitiydestä täysin siemauksin.

Vauva arki on ylittänyt kaikki odotukset. Nyt elämä onkin täyttynyt vauvasta, perhe elämästä ja kevät vimma iskenyt niin, että talon laittoon kuluu miltein kaikki aika mikä vauvalta jää=)

Koneella en oo näiden reilun kolmen kuukauden aikana istunut juuri ollenkaan, tuntuu, että koko ajan on jotakin muuta..

Täytyypä pikkuisen kurkata pinoa, että mitä teille muille kuuluu.. muutaman tutun jo bongasinkin;)

Katsotaan, iskeekö minuunkin taas palstailu innostus kun tänne kurkistin, mutta joka tapauksessa oikein hyvää kesän alkua kaikille enskoille=)

terkuin siru ja eveliina[/color]

Vierailija
30/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00B2EE]SIRU, kyllä ainakin mää sut muistan! Jossain aiemmassa pinossa sua huhuilinkin :) Kiva kuulla et kaikki sujuu paremmin kuin hyvin! Kivan nimen on tyttö saanut! Mulla myös vauva onylittänyt odotukset! Se on jotain niin paljon upeampaa kuin olisin voinut ikinä uskoakaan! Meinaan, ennen vauvan tuloa " tiesin" tasan, miten esim. päivä rytmitetään, syötöt hoidetaan ja miten kotikin hoidetaan siinä välissä jne. eikä loppusillaan juuri mikään oo mennyt niinkuin kuvittelin, mutta Sampo on silti paljon ihmeellisempi/ihanempi/kauniimpi/uskomattomampi/rakkaampi kuin mitä olisin voinut kuvitellakaan :)

Joo, kävinpä kuitenkin ulkona silloin päivällä, kun yritin saada Sampoa nukkumaan pidempään. Puolisen tuntia meni, ennenkuin nukahti uudelleen ja senkin jälkeen piti vielä kärrytellä ympäriinsä, koska jos pysähtyi, S havahtui ana hereille ja alkoi kitistä :D Saahan sen päivän kulumaan niinkin.

Joo, pitää kai keskittyä tähän tyytyväisenä imevään vauvaan nyt :)

Han ja Sampo 3kk[/color]

Vierailija
31/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun huomasin, että Siru oli piipahtanu. Sua on kuule moni huhuillu ja kaivannut :D hyvä, että kaikki on sujunut hyvin Eveliinan kanssa :) jos vaan ehdit niin tulehan ahkerammin kertomaan kuulumisia. Meillä tais samana päivänä tai päivän erolla syntyä vauvat, meillä Rasmus syntyi 27.1. Olipa tosi kiva, kuulla susta :D

Niin vielä tuosta äitienpäivästä.. Mä itse sanoin miehelle, etten tarvitse kakkua, kun meillä oli ne juhlat, missä sai sitten vetää navan täyteen herkkuja ja mulla on synttäritkin tulossa niin pitäis olla koko ajan niitä kakkuja leipomassa, leivon sitten synttäreiden kunniaksi :) Mutta tuosta en osaa sanoa, miksei mies vois mua edes joskus yllättää, musta olis niin kiva tulla yllätetyksi :) no, mä oikein panostan isänpäivänä, niin ehkä se tajuaa jo seuraavalla kerralla..

Nyt pitäis olla jo nukkumassa, kun saattaa tulla rikkonainen yö, kun Rasmuksella on nenä niin tukossa.

elovena

Vierailija
32/32 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ajattelin sitten ihan heti kunnostautua tässä palstailussa;) No ei.. nyt on saunassa käyty ja Eveliina nukkuu tyytyväisenä kehdossa ja mies kattoo elokuvaa.. niinpä minä ajattelin tulla vielä koneella piipahtamaan, ei jaksa enää muutakaan touhuta!

Kiva kuulla että muistetaan:) Elovena, joo. meillä kanssa neiti näki päivän valon 27.1 klo 15.38 eli samana päivänä on synttärit.

koitin pikkuisen pinoja lueskella ja kauhukseni huomasin, kuinka oikeesti onkin aika kulunut.. Niin paljon on jo silloin vielä odotus puolen enskoja tänne vauva puolelle siirtynyt että.. juurihan teillä joillain oli viikkoja kakskyt ja jotain ja nyt teilläkin on jo monta viikkoa vanhat nyytit!! Oon siis todella ollut pitkään pois palstalta!

Onnea siis vaan kaikille vauvansa saaneille enska äideille!

Jaahas, kai sitä pitää lähteä pikkuhiljaa hammas pesulle ja lueskelemaan tuonne sängyn puolelle.. huomenna taas päivä puuhaa täynnä..jos vaikka koitan plastailemaankin tulla;)

siru ja eve taas:)