Lämpimät talvikengät ÄIDILLE???
Hei!
Lapsille on jo hankittuna jos jonkinlaisia talvikenkiä erilaisille keleille ja erilaisiin käyttötarkoituksiin mutta minulta itseltäni puuttuu LÄMPIMÄT talvikengät ulkoilua varten. Ja voin jo ennakolta arvata, ettei asteita tarvitse olla kuin -10 (joka meillä onkin tänä aamuna jo mennyt rikki, hrrr) niin varpaat jäätyvät vanhoissa talvikengissäni, edes villapohjalliset eivät tunnu enää auttavan. Ostoslistalla on siis nyt tärkeimpänä tosi lämpimät talvikengät, en vain tiedä, mitkä ne voisivat olla.
Voisitteko ystävällisesti auttaa minua ja jakaa omia talvikenkä-kokemuksianne? Kiitos! Ulkoilen lasten kanssa paljon mutta oma toimintani on toisinaan vain seisoskelua leikkikentän/pulkkamäen reunalla joten helpostihan se kylmä jalkohin hiipii. Ja asumme Pohjois-Suomessa elikkäs pakkaskelejä riittää kyllä.
Kommentit (14)
niin lapselle kuin äidillekkin :)
on ollut meillä käytössä ja lämpimät.
tietty vaikka missä turkissa ja tamineissa palelee jos on pakkasta 15ast ja seisoo paikallaan :)
Kuomat mullakin ja hyvin olen tarennut, kun ostin numeroa suuremmat, ettää mahtuu hyvin sukkia..
Ostin itselleni viime syksynä nilkkurimalliset talvi-Kuomat ja lämpimät olivat!! Väri näissä on beige-musta.
on tosi lämpimät! Ovat nauhalliset, mutta leveälestiset eli ilmatilaa jää mukavasti lämmittämään. Mainostettiin muistaakseni että pysyy jopa -30 C asteessa lämpiminä... Lisäksi Water resistant kalvo. Ostin viime talvena Stadiumista ja hintaa oli luokkaa 100 eur.
ne pitää vettä myös, muita ulkojalkineita en puistoillessa ole tarvinnut
on tosi hyvät olleet mulla 5 vuotta KOVASSA käytössä
pohjoisessa varmaan ostaisin lisäksi kuomat
en jaksaisi kierrellä etsimässä. Minkäs näköisiä ne on, löytyykö netistä kuvia?
Olen surkea materiaaleissa ja kuvauksissani, mutta kuitenkin. Vaaleat Timberlandin olisiko nämä nyt jotain mokkanahkaa tai jotain nupukkia...vuorattuna kokonaan öö lampaankarvalla? Heh tai jotain sellaista! Uskoisin olevan lämpöiset. Hinta tais olla vähän alle 150¿. Nim. myös aina palelevat jalat
Itse olen todennut lämpimimmiksi Ballyn curling bootsit (mm Rizzo myy). En tarkaa hintaa tiedä, ostan välillä SUomesta välillä Tukholmasta mutta on kyllä varmaan 200-250 e ainakin. Mutta siis erittäin lämpimät ja kosteutta pitävät ja sopivat paremmin myös kaupungille kuin esim vaelluskengät tms. Klassikot.
Itse en pidä kuomista, sillä niillä hankala kävellä, eivät tue jalkaa. mielestäni kengän tulee istua hyvin ja olla mukava kävellessä. Itse bongasin viime keväänä Columbian talvikengät, joissa tosiaan taisi olla lupaus melkoisista pakkasenkestävyydestä. Toiset ostin myös ahneuttani...olisiko ollut Viking-merkki... Ja priman alesta löysin! Prismassa on suht´hyvä kenkävalikoima - ainakin meidän prismassa - siis laatukenkää - toisin kuin cittarissa!
Taidanpas alkaa haeskelemaan noita kehuttuja Columbian talvikenkiä. Toivottavasti niitä olisi jo tullut kauppoihin sillä pakkasmittari näyttää jälleen -12 astetta eli kyllä olisi lämpimille kengille jo käyttöä.
Huopikkaita olin itsekin ajatellut mutta ajatus kenkien tilaamisesta netin kautta ei houkuta kun ei pääse sovittelemaan, että mites se kenkä jalkaan istuu. Ja meidän kenkäkaupat eivät huopikkaita myy :(
Toivottavasti lämpimät kengät löytyvät kylmiä jalkoja lämmittämään! Mikään talviulkoilussa ei ole sen inhottavampaa kuin palelevat jalat ja kohtahan se on sitten kylmä koko kropassa.
ja kun pitävät jalat lämpimänä ja vielä hylkivät vettä niin parhaat mielestäni.
ei tietenkään samalla tavalla hylji kuin esim kalvokengät, goretexit tms mutta niissä ei mielestäni olekkaan samanlaista lämpöarvoa kuin kuomissa. mutta meillä on pojalla ja itselläni aina jalat pysyneet kuivina :)
Minä ostin viime talvena lastenosastolta kokoa 38 olevat Viking goret (tarroilla...joten ei mitkään hienostelukengät tosiaankaan), hinta 59.90¿, enkä ole eläisseni ollut niin lämmin kuin viime talvena!!! Oikein odotan jo pakkaskelejä että saa pukea ihanat, lämpimät kengät, joihin ei tarvitse lisäillä villasukkia. Ihan huiput!
Ostin K-kengästä Rieker-merkkiset nilkkurit. Ne ovat jalalle erittäin hyvän tuntuiset ja jotain villan tyylistä oli vuorena. Onko kenelläkään kokemusta ko. merkistä?
Eli yks vaihtoehto vois olla huopikkaat.... tarpeeksi isot.
Tai sitten mitkä tahansa varrelliset " ulkoilubootsit" joihin villasukan lisäksi jää tilaa........
Aikuisten Kuomat on kuulemma tosi lämpimät.
Ja sitten voisin vaikka tilata Ruskovillalta itsellesi villasukat jotka on tarkoitus laittaa ENSIMMÄISEKSI jalkaan ja sitten vasta puuvillasukka (ei ne kestäisikään toisinpäin koska ovat puhdasta villaa) ja sitten vielä siihen tavallinen villasukka jos mahtuu, varmaan niihin huopikkaisiin mahtuisi...
http://www.ruskovilla.fi/index.cfm
http://www.huopaliikelahtinen.fi/tuoteluettelo.php