Minne Espoossa kannattaisi muuttaa?
Toiveena olisi joku alue, joka ei olisi "huono". Ei siis mielellään liikaa nistejä tai mitään nuorison tunnettua temmellyskentää. Ulkoilumahdollisuudet olisi plussaa, mutta olisi kiva jos julkinen toimisi.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Espoo alkaa olla menetettyä maata muutamassa vuodessa
Jep. Olen asunut koko aikuisikäni Espoossa ja haluan heti pois kun eläkeikä koittaa. Espoo on täysin ma mu tet tu. Suomen kieltä ei kuule enää käytännössä missään. Vieraskielisten osuus lähenee jo 30% ja näistä puolet on toimeentulotukiel ättejä. Joka puolella on pelkkiä valtaväyliä, pitkä matka joka paikkaan eikä kaupungilla ole keskustaa. Todella masentava asuinympäristö. Palaan eläkkeelä takaisin syntymäpaikkakaupunkiini jossa on 20000 asukasta. Vieraskielisiä noin 2% ja nekin ukrainalaisia.
Itse asun Leppävaarassa, mutta onhan tämä täysin ma mu tettu. Sinkkumies tulee toimeen, mutta jos olisi vaimo ja lapsia, niin ei todellakaan. Käsittääkseni sekä juna- että metroradan varsi on täysin ma mu tettu, jossain se on pitemmällä (kuten täällä Leppävaarassa), jossain se pahin vaihe on vasta alkamassa (kuten jonkun mainitsema Nöykkiö). Itse unohtaisin täysin hyvät julkiset yhteydet, muuta jonnekin missä on pakko olla oma auto, esimerkiksi jokin pienempi kylä Kirkkonummen kunnan alueella.
Espoo on uskomattoman monipuolinen kaupunki. On merta ja järveä ja pystymetsää, kerrostaloalueita ja pientaloalueita.
Laaksolahti, Viherlaakso, Lippajärvi.
Henttaa.
Jo mainitut Nöykkiö, Vanttila, Kurttila ja Pohjois-Espoon syrjäisemmät alueet. Asemien ympäristöjä välttäisin.
Kauniaisen kuntaan. Parasta a-luokkaa, eikä kunta halua laajentua köyhiä rahtaamalla, kuten Espoo.
Ehkä ei enää minnekään, vaan vaikkapa Kirkkonummelle tai Vihtiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Leppävaarassa, mutta onhan tämä täysin ma mu tettu. Sinkkumies tulee toimeen, mutta jos olisi vaimo ja lapsia, niin ei todellakaan. Käsittääkseni sekä juna- että metroradan varsi on täysin ma mu tettu, jossain se on pitemmällä (kuten täällä Leppävaarassa), jossain se pahin vaihe on vasta alkamassa (kuten jonkun mainitsema Nöykkiö). Itse unohtaisin täysin hyvät julkiset yhteydet, muuta jonnekin missä on pakko olla oma auto, esimerkiksi jokin pienempi kylä Kirkkonummen kunnan alueella.
Leppävaara on oikein hyvä alue. Junalla ja raidejokerilla pääsee kätevästi moneen suuntaan. Sellosta löytyy about kaikki ja Triplasta 10 min junamatkan päästä vielä lisää. Joku Kirkkonummen rööri olisi pahin mahdollinen varsinkin jos on lapsia. Mieluummin muuttaisi vaikka Kuopioon.
Vierailija kirjoitti:
Kauniaisen kuntaan. Parasta a-luokkaa, eikä kunta halua laajentua köyhiä rahtaamalla, kuten Espoo.
Bara om du är svenskspråkig.
Kierrä Espoon keskus ja Suvela kaukaa.
Kuurinniitty. On kyllä aika lähellä Suvelaa, enkä tiedä mihin kouluun siellä asuvat oppilaat menevät.
Mihin Espoon kouluun uskallat laittaa lapsesi? Kanbnattaa miettiä, sama homma Vantaalla.
Kyllä Tapiolakin alkaa olla pilalla, pilaantuminen on ollut vain hitaampaa kuin muualla Espoossa. Mene katsomaan koulujen pihalle välitunteja, joka vuosi enemmän ma mu ja. Lisäksi kouluissa, iltapäiväkerhoissa ja päiväkodeissa näitä hoitajina ja ohjaajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haetko kerrostaloasuntoa vai pientaloaluetta? Espoossahan voi halutessaan asua vaikka maaseudulla.
Pientaloaluetta ollaan etsimässä.
ap
Katsoisin itse junaradan varresta julkisen liikenteen takia. Esimerkiksi Kilo/Lansa, Tuomarila.
Toinen vaihtoehto sitten metroradan varresta. Kyllähän siellä toki bussitkin kulkee, mutta tuo rataliikenne on vain niin sujuvaa ja nopeata.
Minkälaisia alueita nämä on?
Tuomarila ja kilo on aika ghettoja, paljon ma muja ja kerrostaloja. Noista lansa varmaan vähiten huono.
Mitkä alueet Espoossa on vapaita ma muista, nisteistä ja nuorisolaumoista?
Westend ja Kuurinniitty. Ehkä Haukilahti, Röylä ja Suvisaaristo myös?
Jos sinulla on pieniä lapsia, niin yksi vaihtoehto on ensin ruotsinkielinen kielikylpypäiväkoti ja sen jälkeen haet heille koulupaikkoja kielikylpyluokalle, esim. Westendinpuiston koulu.
Kävisikö Kilo? Uudempaa ja vanhempaa sekaisin ainakin siellä, missä olen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo alkaa olla menetettyä maata muutamassa vuodessa
Jep. Olen asunut koko aikuisikäni Espoossa ja haluan heti pois kun eläkeikä koittaa. Espoo on täysin ma mu tet tu. Suomen kieltä ei kuule enää käytännössä missään. Vieraskielisten osuus lähenee jo 30% ja näistä puolet on toimeentulotukiel ättejä. Joka puolella on pelkkiä valtaväyliä, pitkä matka joka paikkaan eikä kaupungilla ole keskustaa. Todella masentava asuinympäristö. Palaan eläkkeelä takaisin syntymäpaikkakaupunkiini jossa on 20000 asukasta. Vieraskielisiä noin 2% ja nekin ukrainalaisia.
Ehkä juuri sinun alueella, mutta alueilla, jotka tunnen ja alueella, jossa asun, ei edes juuri näe muualta tulleita. Lasten koululuokilla oli tuskin yhtään muualta tullutta. Jos yksittäinen oli, niin koulutetusta, sivistyneestä perheestä. Muuten rauhallista, meri kaikkialla, hyvät koulut siis niillä tietyillä alueilla, hyvät palvelut, metro, Helsinki lähellä. Muuten luonnonläheis ja jopa maaseutumaista. Paras paikka asua.
Kalajärvi, Lahnus ja Niipperi ovat jo melkein pystymetsässä. Aikaisemmin oli Pohjois-Espooseen hyvät liikenneyhteydet, mutta vuosi-pari sitten bussilinjoja vähennettiin.