Minne Espoossa kannattaisi muuttaa?
Toiveena olisi joku alue, joka ei olisi "huono". Ei siis mielellään liikaa nistejä tai mitään nuorison tunnettua temmellyskentää. Ulkoilumahdollisuudet olisi plussaa, mutta olisi kiva jos julkinen toimisi.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Leppävaarassa, mutta onhan tämä täysin ma mu tettu. Sinkkumies tulee toimeen, mutta jos olisi vaimo ja lapsia, niin ei todellakaan. Käsittääkseni sekä juna- että metroradan varsi on täysin ma mu tettu, jossain se on pitemmällä (kuten täällä Leppävaarassa), jossain se pahin vaihe on vasta alkamassa (kuten jonkun mainitsema Nöykkiö). Itse unohtaisin täysin hyvät julkiset yhteydet, muuta jonnekin missä on pakko olla oma auto, esimerkiksi jokin pienempi kylä Kirkkonummen kunnan alueella.
Pahinta Espoossa on, että jos haluaa liikkua julkisilla Helsingin keskustaan, niin monilta alueilta on pakko mennä ensin bussilla noihin ikäviin kaupunkikeskuksiin, kuten vaikka Leppävaaraan, ja vaihtaa siellä junaan. Matka kestää kauan ja joutuu kulkemaan ikävässä ympäristössä, joka on etenkin iltaisin turvaton.
Asun Espoossa alueella, josta on liityntäbussi Matinkylään. Kuljen julkisilla suunnilleen päivittäin, koska en omista autoa. Sen myönnän, että matka-aika julkisilla joka paikkaan piteni 10 minuuttia, kun suorat bussit vaihtuivat liityntäbussi+metro-yhdistelmäksi. Mutta mitään turvattomuutta, levottomuutta tai muuta ikävää en koe vaihtaessani Isossa Omenassa bussista metroon tai päinvastoin.
Lippajärvi/Vilniemi on ihanaa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Suvisaaristo ehdottomasti, hyvistä julkisista yhteyksistä voi paikan vuoksi vähän tinkiä.
Se on kyllä niin sisäsiittoinen naapurikyttääjien ja paskantärkeiden päsmäreiden Mekka että en suosittele kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa 37 vuotta asuneena en todellakaan voi suositella paikkaa, mennyt varsinkin viimeisen 10 vuoden aikana niin paljon huonompaan suuntaan että pahaa tekee katsoa. Riippuen työpaikan sijainnista muuttaisin johonkin kehyskuntiin, esimerkiksi Vihdissä asuntojen hinnat tippuvat 40-70 % Espooseen, rauhallisempi ilmapiiri ja puuttuu erinäiset lieveilmiöt lähes kokonaan. Ja jos etätyötkin onnistuvat osin niin pidempi työmatkakin voisi olla ok?
Olen asunut Espoossa yli 40 vuotta, josta viimeiset 35 vuotta espoolaisella omakoti/rivitaloalueella. En ole samaa mieltä kanssasi. Asun täällä mielellään edelleen, ja jos kossain vaiheessa joudun luopumaan omakotitalostani, hankin ilman muuta seuraavankin asunnon Espoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haetko kerrostaloasuntoa vai pientaloaluetta? Espoossahan voi halutessaan asua vaikka maaseudulla.
Pientaloaluetta ollaan etsimässä.
ap
Katsoisin itse junaradan varresta julkisen liikenteen takia. Esimerkiksi Kilo/Lansa, Tuomarila.
Toinen vaihtoehto sitten metroradan varresta. Kyllähän siellä toki bussitkin kulkee, mutta tuo rataliikenne on vain niin sujuvaa ja nopeata.
Minkälaisia alueita nämä on?
No ainakin sellaisia, että pientalon mikrosijainti todella tärkeää. Ja hälyttimet sekä kameravalvonnat. Julkisilla paikoilla noissa ei kannata yöaikaan ainakaan liikkua, jos terveyttään arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Suvisaaristo ehdottomasti, hyvistä julkisista yhteyksistä voi paikan vuoksi vähän tinkiä.
Suvisaaristossa onkin hyvät ja toimivat asuntomarkkinat, kämppiä ja taloja löytyy runsaasti. (sarkasmia)
Suomenoja, Tapiola, Westend, Leppävaara ja Lintuvaara.
Vierailija kirjoitti:
Suvela on aivan ihana
Huonoa aluetta
Ei nykyään enää mikään alue. Suuntaisin poispäin Espoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvisaaristossa onkin hyvät ja toimivat asuntomarkkinat, kämppiä ja taloja löytyy runsaasti. (sarkasmia)
Ja tämä johtuu nimenomaan siitä että julkisella liikenteellä liikkuvan "rikkauden" on lähes mahdotonta päästä sinne. (ei sarkasmia vaan fakta 2020-luvun Sovjet Finlandissa)
Espoossa on enää jäljellä aika vähän alueita joiden asukaskunta koostuu yksinomaan kahdella henkilöautolla liikkuvista omistusasunnossa asuvista perheistä ja Suvisaaristo on niistä ehdoton ykkönen.
Espoo on pskottu kokonaan. Julkinen liikenne lakkasi toimimasta metron myötä. Rahat tuhlattu turhiin tunnelihankkeisiin ym. Rakennettu slummia. Ei kiitos, muutimme pois.
Jos ostatte, mutta vuokrauksista en tiedä.
Kulje alueella ja katsele ketä siellä kaduilla ja kerrostalojen pihoilla liikkuu. Oittaalle ei kannata jos ei ole omaa autoa.
Kilo, Leppävaara ja Espoon keskus aika ulkomaista on sakki. Lähderanta hyvät bussiyhteydet, siitä Viherlaakso ja Kauniaisten suunta ovat ihan OK. Rannikkoaluetta en tunne, siellä rakennetaan paljon, osittain hirveän kalliit ja isoja asuntoja. Ja höpsistä Haukilahdelle ja Westendille, kalliita. Finnoo, apua niitä kerrostalorykelmiä. Tapiola, oli kaunis, mutta nyt tuhottu. Metro vie ja tuo, mutta mihin se vie.
Jos omakotia tai rivaria niin mekein missä tahansa.
Kaatopaikalle, ainoa turvallinen alue asua tuolla.
Jos liikenneyhteyksien varrelta niin ei aina ole paras ratkaisu. Juuri näille hyville työssäkäyvien alueille on ympätty niin paljon töissä käymätöntä porukkaa. Lapsia pihoilla hirveästi laidasta laitaan. Erilaiset ruuanhajut rappukäytävillä kuin meidän tavanomaiset. Sitten on melua yöllä ihan hirveästi kun eivät ole töissä, niin on joutavaa aikaa. Olen huomannut tämän juuri niillä hyvillä kulkuyhteys alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostatte, mutta vuokrauksista en tiedä.
Kulje alueella ja katsele ketä siellä kaduilla ja kerrostalojen pihoilla liikkuu. Oittaalle ei kannata jos ei ole omaa autoa.
Kilo, Leppävaara ja Espoon keskus aika ulkomaista on sakki. Lähderanta hyvät bussiyhteydet, siitä Viherlaakso ja Kauniaisten suunta ovat ihan OK. Rannikkoaluetta en tunne, siellä rakennetaan paljon, osittain hirveän kalliit ja isoja asuntoja. Ja höpsistä Haukilahdelle ja Westendille, kalliita. Finnoo, apua niitä kerrostalorykelmiä. Tapiola, oli kaunis, mutta nyt tuhottu. Metro vie ja tuo, mutta mihin se vie.
Jos omakotia tai rivaria niin mekein missä tahansa.
Miksi olet eri mieltä, tunnetko Espoon paremmin kuin minä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa 37 vuotta asuneena en todellakaan voi suositella paikkaa, mennyt varsinkin viimeisen 10 vuoden aikana niin paljon huonompaan suuntaan että pahaa tekee katsoa. Riippuen työpaikan sijainnista muuttaisin johonkin kehyskuntiin, esimerkiksi Vihdissä asuntojen hinnat tippuvat 40-70 % Espooseen, rauhallisempi ilmapiiri ja puuttuu erinäiset lieveilmiöt lähes kokonaan. Ja jos etätyötkin onnistuvat osin niin pidempi työmatkakin voisi olla ok?
Olen asunut Espoossa yli 40 vuotta, josta viimeiset 35 vuotta espoolaisella omakoti/rivitaloalueella. En ole samaa mieltä kanssasi. Asun täällä mielellään edelleen, ja jos kossain vaiheessa joudun luopumaan omakotitalostani, hankin ilman muuta seuraavankin asunnon Espoosta.
Olen asunut Espoossa 60 vuotta. En muuta espoosta mihinkään. Kun on oma talo ja kurjat naapurit, niin sen kyllä kestää. Naapureista omakotialueella ei tarvitse välittää.
Olin onnenpekka kun minulla on tämä talo. Espoo on yli kallista aluetta, todella ylikallista. Jos kuitenkin olisi pakko niin ehkä Hämeenlinna tai se suunta olisi edullisempaa ja siellä olisi vanhoja rintamamiestaloja ja isoja tontteja. 450 neliötä tontin koko Espoossa näillä uusilla alueilla. Ei ole minulle mieleistä.
Vierailija kirjoitti:
Suvela on aivan ihana
Miksi? Perustele vähän. Minusta se on niin perusraidelähiö kuin voi olla. Lähikauppa löytyy mutta ei paljoa muuta. Toki Entresse sitten, jos sattuu sillä puolella asumaan. Suvelassa tykkään väljästä rakentamisesta ja siitä, että puita on paljon kaikkialla, mutta rakennukset ovat juuri putkiremontti-iässä enkä ehkä sieltä uskaltaisi nyt ostaa.
En ole itse perehtynyt Espooseen, mutta Yle teki koneen vähä aikaa sitten jossa näkyy, että kuinka monta prosenttia pilalla eri kaupungit on:
Tiedot perustuu Tilastokeskuksen tietoihin. Ihmettelin kyllä vähä tuota, kun katsoin Espoon keskustaa, se näytti, että se olisi 39% pilalla, mikä on huomattavasti enemmän mitä jopa Vantaalla, mikä on aika hämmentävää, koska luulin, että Vantaa oli Suomen pilaantunein kaupunki. Vantaassahan ei ehkä varsinaista keskustaa ole, mutta Tikkurila, jota jotkut kutsuu keskustaksi on "vain" 23,6% pilalla.
Kannattaakin asua Leppävaarassa. Kauppa, kuntosali, leffateatteri ja muut muutaman minuutin kävelymatkan päässä. Lapsilla 10 min ratikkamatka Sykkiin ja vartti Otaniemen lukioon.