Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos sinulla olisi 5 kanaa ja kukko?

Vierailija
22.05.2026 |

Hengailisitko niiden kanssa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5 kanaa ja kukko. Ruokin ne aamuisin, annan puhdasta vettä, päästän ne ulkotarhaukseen kuopimaan ja kerään vihreää heille syötäväksi. Ja tietenkin kerään kananmunat itselleni :)

Kesyyntyylkö ne? Tulevatko morjestamaan tai kerjäämään rapsutuksia?

Olen eri, mutta joo, kyllä kanoistakin osa on hyvin kiinnostuneita ihmisestä. Kaikki ei viihdy esim. sylissä, osa taas tulee hakemaan silityksiä ja huomiota. Kukko saattaa sekoittaa pakkaa vs. pelkkä kanalauma. Jos tipuja haluaa, niin sitten toki tarvitsee sen kukonkin. Jos on kovin viriili kukko, niin kannattaa varautua siihen, että sen saattaa joutua erottamaan haaremistaan toiseen tilaan jos tuota.. rouvat joutuu liian koville. 

Vierailija
22/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin herätyskellon ja lisäisin kananmunien syöntiäni. En kosisi Hennaa koska kanat kotkottaisivat yhtä kotoisasti. Syövätkin edullisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myisin herätyskellon ja lisäisin kananmunien syöntiäni. En kosisi Hennaa koska kanat kotkottaisivat yhtä kotoisasti. Syövätkin edullisemmin.

Oletko Tauski?

Vierailija
24/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin niistä hyvää huolta.

Vierailija
25/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mitä lapsena mummolassa. Kattoo, että on evästä ja vettä. Kanojen hommailuita oli ihan kiva seurata. Ne oli ensin sisällä ja sitten kun tuli lämpimämpää niin pääsivät pihalle kuopsuttelemaan ulkotarhaan. Yöt ne kuitenkin oli aina sisällä kanalassa. Aamuisin sai ilmaiset kananmunat. Kanojen ääntelystä tiesi minä aamuina munia saattoi olla. Se niiden mekkalointi kuului vintille aika hyvin. Jos siihen ei heränny jo oli kumma. Ekat kerrat ne munien hakureissut oli kauheen jänniä, että uskalti mennä sinne kanojen sekaan.

Vierailija
26/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanat on pelottavia. Ja kukko vielä pelottavampi. Niillä ei ole ilmeitä.

Vierailija
27/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin keitettyjä tai paistettuja munia. Välillä munaruokia, kuten omeletteja, kananmunakastiketta, ruokaisia salaatteja kananmunalla, pinaattikeittoa, munamaitohyydutettyjä laatikoita. Leivonnaisia. Munista voi tehdä monenlaista! Erinomainen raaka- ja ravintoaine!

Vierailija
28/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanat on pelottavia. Ja kukko vielä pelottavampi. Niillä ei ole ilmeitä.

Niillä on rikas eleistö ja ääntely. Älä pelkää, ole itsekin kana, samaistu.

Vierailija
29/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin mukaan Maajussille morsian ohjelmaan.

Vierailija
30/30 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olisin ihan ihmeissäni siitä, että mihin ihmeeseen minä ne nyt yllättäen laitan, kun nykyisessä kodissani ei ole kunnolla tilaa edes minulle itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi