Mitä mieltä olette varautujat
Näin somessa vinkin säilöä vesi lasipurkkeihin ja se säilyisi kotivarassa pitkään.
Mitä mieltä olette? Tuo nimittäin säästäisi tilaa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin nää nyt taas varautuu . Epidemiat pandemiat myrskyt sodat DRONET lakot. Talvi tulossa. Lyhyt kesä. No mihin. Pidä lääkkeitä ja ruokaa , mehua ja jotain säilykkeitä. Mitä muuta taskulamppu. Varastetut radiot on venäläisillä.
Kannattaapi varauta siihen, että sähkö, lämpö ja vesi katkeaa kuukausiksi ensi tammikuussa
Miks juuri silloin? Eiko esim jouluaatto tai uusivuosi niin ihmisiä ottais enemmän hermoille.
Vierailija kirjoitti:
LOPETA JO TOI VARAUTUMISSPÄMMÄYS ÄÄLIÖMÄISINE IDEOINEEN!
Ihme päähänpinttymä sulla!
Lienee sama survivaalihullu jonka jäljiltä edellinen, aihetta käsitellyt ketju oli pakko sulkea koska se hävitti sieltä kaiken hyödyllisen ja väitti olevansa "entinen moderaattori".
Vierailija kirjoitti:
Kotioloissa säilötty hanavesi alkaa pilaantua jo viikossa. Tehtaalla pullotettu juomavesi säilyy hyvänä vuodenkin.
Vedenpuhdistustabletit on keksitty. Ja vettä tarvitaan myös peseytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
"LOPETA JO TOI VARAUTUMISSPÄMMÄYS ÄÄLIÖMÄISINE IDEOINEEN!
Ihme päähänpinttymä sulla!"
Et tainnut käydä armeijaa?
Ei ollut mahdollista silloin kun olin nuori. Minä olen varautunut siten, että mulla on nyt taskulamppu.
Aloituksessa kysyttiin ihan vaan mielipidettä veden säilömiseen ja mitä mieltä tuosta vinkistä ollaan.
Pitäisiköhän sun ottaa vähän rauhallisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kotivarana kaikenlaista. so teltta, kaksi kaminaa, grilli, puuta, työkaluja, moottorisaha, kanistereita johon saa vettä. Sitten on kenttäsuihku jonka saa viritettyä puuhun vaikka. Me porattiin kaivokin josta saa vettä jos sota tulee ja hanasta ei tule vettä.
"Jos sota tulee", niin mistäs tiedät, mihin sinut määrätään työpalveluun tai evakuoidaan?
Miehesi ka poikasihan menevät jokatapauksessa rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin nää nyt taas varautuu . Epidemiat pandemiat myrskyt sodat DRONET lakot. Talvi tulossa. Lyhyt kesä. No mihin. Pidä lääkkeitä ja ruokaa , mehua ja jotain säilykkeitä. Mitä muuta taskulamppu. Varastetut radiot on venäläisillä.
Kannattaapi varauta siihen, että sähkö, lämpö ja vesi katkeaa kuukausiksi ensi tammikuussa
Miks juuri silloin? Eiko esim jouluaatto tai uusivuosi niin ihmisiä ottais enemmän hermoille.
No tietenkin siksi, että just on saatu lahjaksi villasukkia ja huopia, joista saa nauttia kynttilänvalossa. On suklaata, ja gökigiäkin, jos jano tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iivana tosiaan hyökkää perinteisesti aina juhlapäivänä tai sitä seuraavana päivänä, jos vain mahdollista.
"Ei ollut mahdollista silloin kun olin nuori. Minä olen varautunut siten, että mulla on nyt taskulamppu. Aloituksessa kysyttiin ihan vaan mielipidettä veden säilömiseen ja mitä mieltä tuosta vinkistä ollaan. Pitäisiköhän sun ottaa vähän rauhallisemmin?"
Nimenomaan rauhallisesti on otettu. Meilläpä oli armeijassa varautumiskoulutusta. M57
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Anna olla. Lue jotain, mitä ymmärrät. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Mitä et ymmärtänyt? Kolmen päivän kotivaraan kuuluu 6 litraa vettä per henkilö. Säilytän kaapissani lasipurkkeja. Jos nuo lasipurkit täyttäisi sillä kotivaravedellä, niin säästyisi tilaa. Lasipurkit vievät tyhjänä yhtä paljon kaappitilaa kuin täytettynä.
Lähinnä tuossa mietitytti tuo veden laatu ja säilyvyys.
20L vettä lasipurkeissa vie paaaaaljon enemmän tilaa kuin 20L kuutiomaisessa kanisterissa.
Miksi et siis ostaisi kympillä kanisteria Puuilosta tai Biltemasta?
Omalle kanisterilleni oli tarvetta vast'ikkään, kun asumani kerrostalon vesijohto katkesi talon ulkopuolelta keväällä ja pariin päivään ei ollut vettä kuin kanisterissa.
"Täh?"
"Mitä et ymmärtänyt? Kolmen päivän kotivaraan kuuluu 6 litraa vettä per henkilö. Säilytän kaapissani lasipurkkeja. Jos nuo lasipurkit täyttäisi sillä kotivaravedellä, niin säästyisi tilaa. Lasipurkit vievät tyhjänä yhtä paljon kaappitilaa kuin täytettynä. Lähinnä tuossa mietitytti tuo veden laatu ja säilyvyys."
Täh kirjoittaa, että kokeiltu on ja kokemus oli huono. Sanoin täh juuri sen takia. Ostan kaupasta suurimmat mahdolliset vesikanisterit ja uusin niitä aina, kunhan päivämäärä uhkaa kulua umpeen. Vanhat täydet kanisterit säästän vessanpöntön huuhtelemista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi kannattaa pakastaa.
Kun se sun kämppä palaa et sä sitä kamaa ehdi mukaasi ottamaan.
Ei kotivara liity tuollaiseen tilanteeseen mitenkään.
Vai luuletko, että sieltä paljon keskeltä sukelletaan pelastamaan juuri ne hernekeittopurkit, kun palokaasut lamauttavat sen "sankarin" aikayksikön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi kannattaa pakastaa.
Kun se sun kämppä palaa et sä sitä kamaa ehdi mukaasi ottamaan.
Ei kotivara liity tuollaiseen tilanteeseen mitenkään.
Vai luuletko, että sieltä paljon keskeltä sukelletaan pelastamaan juuri ne hernekeittopurkit, kun palokaasut lamauttavat sen "sankarin" aikayksikön?
paljon=palon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotioloissa säilötty hanavesi alkaa pilaantua jo viikossa. Tehtaalla pullotettu juomavesi säilyy hyvänä vuodenkin.
Vedenpuhdistustabletit on keksitty. Ja vettä tarvitaan myös peseytymiseen.
Veden pilaantumista voisi varmastikin estää myös suolalla tai etikalla.
Vierailija kirjoitti:
"Täh?"
"Mitä et ymmärtänyt? Kolmen päivän kotivaraan kuuluu 6 litraa vettä per henkilö. Säilytän kaapissani lasipurkkeja. Jos nuo lasipurkit täyttäisi sillä kotivaravedellä, niin säästyisi tilaa. Lasipurkit vievät tyhjänä yhtä paljon kaappitilaa kuin täytettynä. Lähinnä tuossa mietitytti tuo veden laatu ja säilyvyys."
Täh kirjoittaa, että kokeiltu on ja kokemus oli huono. Sanoin täh juuri sen takia. Ostan kaupasta suurimmat mahdolliset vesikanisterit ja uusin niitä aina, kunhan päivämäärä uhkaa kulua umpeen. Vanhat täydet kanisterit säästän vessanpöntön huuhtelemista varten.
Eli olet säilönyt vettä lasipurkkeihin? Mikä kokemuksestasi teki huonon?
Pointti tuossa katsomassa ei vinkissä lähinnä olikin se, ettei niitä kanistereja tarvitsisi ostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täh?"
Pointti tuossa katsomassa ei vinkissä lähinnä olikin se, ettei niitä kanistereja tarvitsisi ostella.
Myös roikkumaan ripustetuissa jätesäkeissä voi säilöä vettä. Sellaisissa on tehty kiljuakin - vankiloissa, nimittäin.
Jätesäkit ovat halpoja eivätkä vie tyhjinä tilaa, toisin kuin lasipurkit.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut jokunen vuosi sitten 5 litran muovikanisterillisen vettä kaupasta. On edelleen autotallissa kotivarana. Pian kastelen sillä kukat ja ostan kaupan vettä samanmoisen kanisteri .
Voisiko nuuka pakastaa vettä ?
Sulla on autotalli. Mulla on pieni koti, jossa on vähän kaappitilaa. Olisihan tuo hauskaa, jos tosiaan toimisi. Lasipurkit olisivat "hyötykäyttössä" siellä hyllyllä. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täh?"
Myös roikkumaan ripustetuissa jätesäkeissä voi säilöä vettä. Sellaisissa on tehty kiljuakin - vankiloissa, nimittäin.
Jätesäkit ovat halpoja eivätkä vie tyhjinä tilaa, toisin kuin lasipurkit.
Ei mun kotiin mahdu jätesäkkejä roikkumaan. Siksi tuo vinkki lasipurkkien käyttämisestä veden säilöntään kuulostaa ihan kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut jokunen vuosi sitten 5 litran muovikanisterillisen vettä kaupasta. On edelleen autotallissa kotivarana. Pian kastelen sillä kukat ja ostan kaupan vettä samanmoisen kanisteri .
Voisiko nuuka pakastaa vettä ?Sulla on autotalli. Mulla on pieni koti, jossa on vähän kaappitilaa. Olisihan tuo hauskaa, jos tosiaan toimisi. Lasipurkit olisivat "hyötykäyttössä" siellä hyllyllä. :)
Ap
Minullakin on pieni koti ja 20L, 10L ja 5L kanisterit kellarin kanahäkissä. Tarvittaessa ne mahtuvat pesuhuoneen lavuaarin alle täysinä. Nuo pienemmät palvelevat lisäksi matkoilla, leireillä jne.
Minulla ei tosiaankaan ole keittiön kaapeissa ylimääräistä tilaa tusinalle isoja lasipurkkeja! Vähät kaapit tarvitaan kattiloille ja muille astioille ja kuivamuonalle.
No jos sulla on omaa metsää niin mikäs siinä.