Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yli viisi vuotta kotona olleita äitejä, joilla ei ole työpaikkaa odottamassa?

Vierailija
13.05.2007 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, millaiset suunnitelmat teillä on tulevan työllistymisen suhteen? Aiotteko kouluttautua lisää/uudelleen? Kuinka monta lasta on nyt/suunnitelmissa?

Täällä kuumeillaan kolmannesta lapsesta ja kotivuosia kertyisi siinä tapauksessa 6-7... Toisaalta voisi olla hyvä käydä välillä töissä, mutta työllisyysnäkymät eivät ole kovin hyvät tällä hetkellä. Olenkin pienessä päässäni järkeillyt, että tehdään ne lapsoset nyt kerralla ja mietitään sitten vaikka ihan uutta koulutusta tms.

Vaikeaa on :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin kotiin vuonna 1998, suoraan lukiosta. olin lasten kanssa kotona ja kouluttauduin etäopinnoissa valmistuen kesällä 2005. Olin vuoden töissä ja sitten lähdin jatkamaan samaa uraa korkeammalle.

Vierailija
2/14 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo etäopiskelu voisi olla yksi mahdollisuus " päivittää" tilannetta...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmas lapsi on tulossa. Kouluun aion mennä kun kuopus täyttää kaksi tai kolme, ala on vielä hämärän peitossa. Pohjalla on yo-tutkinto ja kesken jääneitä korkeakouluopintoja. Olen onnellinen että voin nyt keskittyä lapsiini ilman että täytyy tuntea paineita ammattitaidon ruostumisesta tai jatkuvista äitiyslomista ja vanhempainvapaista.

Vierailija
4/14 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin täyttää syksyllä 3 vuotta ja ilmoittauduinkin jo työkkäriin (5kk " karenssi" ), mutta kas kumma? Olenkin taas raskaana ja näillä näkymin neljäs syntyy joulukuussa...

Yritä siinä sitten hakea pokkana töitä kun tietää ettei kauan voi töissä olla. Opiskeluja on turha miettiäkkään tässä " tilassa" .

No koitan jotain keksiä syksyksi kun kodinhoidontuki loppuu ja seuraavaan äitiysrahaan on yli kuukausi. Haenks mä kuukaudeksi töitä ison mahani kanssa? Tuntuu hölmöltä olla siinä tilanteessa työkkärin kirjoissa. Haen töitä juu...

Vierailija
5/14 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan tämän viimeisenkin maailmaan ja 3vuotiaaksi palaan varmasti koulun penkille ja vaihdan alaa.

Vierailija
6/14 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä sitten aloitin opinnot, kun ammattia minulla ei vielä ollut.

Vierailija
7/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähes samanlainen tilanne...

Vierailija
8/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ylempi korkeakoulututkinto mutta ei työpaikka odottamassa. Tosin olen kyllä pitänyt itseäni suht hyvin perillä alani tilanteesta ja käyn joskus yleisillä koulutuspäivillä yms. Toisaalta halusin hoitaa lapsia kotona ja miehen palkka riittää hyvin elämiseen (myös jatkossa). Mutta viimeistään vuoden parin päästä aion aloittaa elämässäni uuden projektit ja ainakin yrittää etsiä työpaikan.

Vierailija
9/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haluta ollenkaa töihin. vielä reilu vuosi kodinhoitontukea. Pitänekkö sitten tehdä vielä 7:s muksu.

Vierailija
10/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen moniakin, jotka ihan viime metreille asti olleet koulussa. Ja vieläpä käyneet kokeissa vauvan ollessa pariviikkoinen. Itse jatkoin lukiota vauvan ollessa 1 kk, tosin iltalukiossa, joten poissaoloja vauvan luota tuli 2 kertaa 1,5 tuntia per viikko.

Ammattitutkinnon suoritin kotiäitinä, lasten kanssa kotoa. Nyt olen sekä AMK:ssa, että yliopistossa ja lapset päivähoidossa.

Vierailija
11/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitemmän aikaa miettinyt erästä alaa, johon minulla ei ole koulutusta, mutta jonka ympärille voisin ehkä kehitellä oman firman. Firman perustamiseen minulla on jonkunlaiset tiedot, niitä pitäisi tietenkin + muuta alaan liittyvää opiskella jonkun verran sitä ennen. Mutta katsoo nyt, ehkä ei ole vielä tuon aika vaan menen ensin johonkin koulutustani vastaavaan (kirjanpito) työhön ja siitä sitten lasten ollessa vanhempia alan järjestämään muuta. :-)

Ihan mielenkiintoisena kuitenkin näen tulevaisuuden!

Vierailija
12/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun joskus alan työelämään siirtymään, niin ihan vaan alan töitä hakemaan. Mitään uudelleenkoulutusta en kyllä kaipaa, mulla on koulutusta ihan riittämiin. Ja miksi vaihtaisin alaa, kun minulla on vielä intoa toimia vanhassakin ammatissa.

Vierailija
13/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu sen 5,5 v kotona, lapsia 3. Mä valmistuin samaan aikaan kun eka syntyi AMK-tutkinto, joten päivääkään en oo töitä tehnyt. Pikkuhiljaa alkaisin kaivata työelämään, niin näkis mistä olen jäänyt paitsi. vai olenko mistään. kahden vaiheilla vähän pidänkö kiirettä vai en. lueskelen kyllä työpaikka ilmoituskia, mutat en niin aktiivisesti hae. vielä lis kotihoidontukea 2 v jäljellä. Saan nähdä saanko koskaan töitä.

Vierailija
14/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siitä kiva, että saa normaalia palkkaa ja siinä samalla ammatin. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä