Mitä jos kolmikymppinen mies sanoo olevansa ammatiltaan lastentarhanopettaja?
Kommentit (13)
Ainakaan hän ei silloin tiedä oikeaa ammattinimikettään. Se on varhaiskasvatuksen opettaja.
Mitä sitten? Harvemmassa näitä varmaan on, mutta miehetkö ei saa haluta työskennellä lasten kanssa? Mikä ihmisiä vaivaa.. sinä et todennäköisesti ole hänen arvoisensa, vaan just tuommonen peruskyylä ja kapeakatseinen juntti nainen, joita täältä löytyy.
Veljelläni oli "tarhantätinä" juuri tuollainen kolmekymppinen mies. Se oli veljeni ja kaikkien muidenkin poikien mielestä heidän lempiope.
....ja opettajista puheenollen. Entäs sitten kun siirrytään päiväkodista eskariin tai eskarista ekalle? Jos luokanopettaja onkin mies, niin onko se enemmän ok kuin mies vakaopettajana?
Vierailija kirjoitti:
hän on gay.
Moi, miten siellä 80-luvulla menee? Asenneilmapiiri haiskahtaa tänne, voisitko sulkea selainikkunasi, kiitos. Tai siis millä purkkiyhteydellä nyt sen ajan tekniikalla sitten kirjoitatkin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan hän ei silloin tiedä oikeaa ammattinimikettään. Se on varhaiskasvatuksen opettaja.
Muuttui vasta vuonna 2018
Vierailija kirjoitti:
Niin, nykyään. Lastentarhanopettajana olen valtaosan urastani tehnyt, ja ihan heteromies olen.
Kummastelisin, koska lastentarhoja ja lastentarhanopettajia ei ole ollut enää aikoihin. Nykyisin lapsia ei tarhata, vaan heille annetaan varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatusyksiköissä työskentelee varhaiskasvatuksen opettajia ja muita varhaiskasvattajia.
Vierailija kirjoitti:
Olen koulutukseltani lastentarhanopettaja eikä se miksikään siitä muutu. Samoin tunnen myös perushoitajia. Ei kannata tulla pätemään ammattinimikkeistä ellei niistä tiedä.
Kuka niitä kurittomia lapsia haluaa paimentaa. Nykyään jos otat lasta kädestä kiinni niin saat syytteen lapsen koskemattomuuden loukkaamisesta.
Kuulostaa jännämieheltä