Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hakeutua pas:iin?

13.05.2007 |

Hei!

Meillä on tyttö joka saanut alkunsa ivf hoidolla jolloin pakkaseen jäi kolme alkiota. Nyt on kaipuu saada toinen mukelo ja tässä mietinkin että kuinka tuo pakastealkio siirto tapahtuu?

Onko se samanlainen kuin ivf:kin eli ensin täytyy sumutella ja piikitellä ja onko siinä alkuun joitain tutkimuksia ettei heti tuosta vaan pääse siirtoon?

Kuinka monta alkiota yleensä siirtävät kerrallaan?

Ja muutenkin kaikki info on tervetullutta, kiitoksia jo etukäteen vastanneille!

t.Wilma

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä myös ensimmäisestä ivf-hoidosta 7/05 syntynyt tyttö. Pakkaseen jäi myös kolme alkiota jotka pakastettiin yhdessä oljessa. Soitin eilen naistenklinikalle ivf-hoitajalle ja kysyin miten PAS:iin ilmoittaudutaan. Sain ajan lääkärille jo 6.6 ja silloin katsotaan et kaikki kunnossa PAS:ia varten ja päätetään et tehdäänkö se luonnolliseen kiertoon vaiko lääkkeelliseen. Tohon kai vaikuttaa aika paljon oman kierron säännöllisyys. Naistenklinikalla siirretään aina mieluiten vain yksi alkio, itse en " uskaltaisi" edes kahta ottaa kyytiin. Siinä menee sitten loput kaksi hukkaan, jos selviävät sulatuksesta, kun on samassa oljessa pakastettu eivätkä tietääkseni pakasta sulatettuja uudelleen.

Itse elättelen vielä toivoa uudesta luomuihmeestä, sain alkuvuodesta keskenmenon rv11+ ja nyt kolme kiertoa takana ilman tärppiä. Alkujaan mun ei pitänyt luomusti tulla lainkaan raskaaksi, ivf-jonossakin oltiin peräti kaksi viikkoa, sairastan ärhäkkää endoa joka tekee isoja endometrioomia munasarjoihin, siksi tosi nopealla aikataululla ivf-hoito silloin aikoinaan. Toivottavasti PAS:iin pääsisi yhtä nopeasti, hoitaja epäili että menee syyskuulle, kesäksi tulossa kuulema remontti eikä hoitoja tehdä lainkaan.

No mutta tää meni nyt vähän asian vierestä, piti vaan jotain vastata kun oli niin samanlainen tilanne sulla!

t. emporio

Vierailija
2/4 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans keskenmeno alkuvuodesta olin tosin vasta viikolla 6+6 mutta kuitenkin raskaus alkoi ihan spontaanisti tässä ollaan jo kolme kiertoa odoteltu mutta uutta tärppiä ei ole tullut!

Kamala vauva-kuume vaivaa ja haluasimmekin kokeilla pas:sia mahd. pian!

Plussa onnea sinulle matkaan!!

t.Wilma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, niin antavat sulle hoidon suunnittelu ajan, jossa sitten selviää tehdäänkö pas lääkkeillä vain ilman. Kun kerran pakkasessa jo on, niin piikittelyjä ei tarvita. Mulla on ollu muistaakseni käytössä viimeksi estradot-laastarit ja lugesteronit.

Itselläni on poika 06/04 onnistui ekasta icsi:stä. 2 pas:ia tehtiin keväällä 2005, ei onnistanut. Ja tänä keväänä 2.icsi josta tuoresiirto ei onnistunut ja nyt odottelen lääkäriaikaa, jossa päätetään pas:in aikataulu ja lääkitys.

Onnea matkaan kaikille!!

Vierailija
4/4 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä puhelinsoitosta klinikalle se tosiaan lähtee liikkeelle. Itse olen juuri aloittamassa lääkkeitä, eli meillä eka pas-yritys tehdään lääkekierrossa. Tuossa sitterissä köllöttää ekan icsi-tuoresiirron ihana tulos :) Toista siis ollaan yrittämässä. Meillä diagnoosi " selittämätön lapsettomuus" eli luomusti ei vaan...

Emporiolle: kuulema voivat pakastaa uudestaa kertaalleen sulatetun alkion. Näin mulle sanottiin NKL:lta kun olin tutkimuksissa parikolme viikkoa sitten..

Hyvää kevättä/kesää kaikille ;)

nallukka06

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi