Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan juksannut niin, että olet ostanut kaupasta esim keksejä tai kakun ja kertonut tehneesi ne itse?

Vierailija
21.05.2026 |

Onko juksaus mennyt läpi?

Itse en. Oon rehellisesti vaan sanonut, että oon niin huono leipoja että nyt saat ihan kaupan antimia vaan. 

Tai ihan missä muussa asiassa tahansa, esim joku vaate tm?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kyllä tehtaan tekemän erottaa jo ulkonäöstä itse tekemästä 

Vierailija
2/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Sitäpaitsi kaupan paakkelssit erottaa kyllä itsetehdyistä helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska teen itse paremman makuisia. Ulkonäkö voi olla rupuisempi, mutta maku ratkaisee.

Vierailija
4/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tyhmäkin näkee että teollinen tekele kyseessä.

Vierailija
5/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään yrittää huijata. Jos haluan tarjota jotain muttei aika tai taidot riitä, haen leipomosta tai konditoriasta. 

Edeltävät sukupolvet olivat niin ihania että toivat itsetekemänsä lämpimäiset usein tuliaisiksi. Sellaisia herkkuja en itse osaa laittaakaan ja harvemmasta leipomosta niitä enää saa... 

Vierailija
6/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä läpällä heitetään, että kaverihan on leiponut ja vielä hienosti pakannut kun tuttu tuo paakelssin. Tai että oma mies on hienosti tehnyt ja pakkannut kermavaahdon painepulloon.

Ohan se tavallaan thety kun on kaupasta raahattu.

Mutta siis ei kyllä koskaan koiteta väittää vakavalla naamalla jos kaupasta on ostettu.

Vierailija
7/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tarjosin jäätelökeksejä. Ostin jotain murokeksiä ja laitoin 2 väliin jäätelöä.

Joku kysyi oletko tehnyt ja sanoin joo. Jälkikäteen olin saanut nauruja, kun oli huomannut ovat kaupan keksejä. 

Vierailija
8/8 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, kyllä tehtaan tekemän erottaa jo ulkonäöstä itse tekemästä 

Jari Tervon esikoisromaanissa kylään tullut kehuu kakkua sanoilla "ei taidakaan olla itse tehtyä vaan ihan kaupasta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi