Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olantsapiini kokemuksia

Vierailija
21.05.2026 |

Onko kenelläkään kokemusta Olanzapin 20mg lääkityksestä? Ongelmana on ahdistuneisuushäiriö 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä miljoonakertaa pahempia lääkkeitä ja koska tiedän miljoona kertaa pahempia lääkkeitä, 

sanoisin, että tuota Olanzapamia voi melko huoletta syödä, jos Lääkäri sitä määrää. 

Jos on addikti ja taipuvaisuuksia riippuvaisuuksia, ihmisellä kyllä sitten räjähtää kaikki addiktiot käsille 

ja riippuvuusongelmat voi vaivata jollain tasolla pitkäänkin. No aika äkkiä tulee ongelmia sen takia, ettei 

addiktille mikään riitä. Jos muutaman viikon syö pieniä määriä Olanzapamia, ei siitä mitään pysyvää vahinkoa 

jää. Melko mieto lääke, joka lisää ihmisen nukkumista, mutta ei haittaa muuten normaalia elämistä kovin 

paljon. Ei vaan sovi addikteille. 

Puhutko nyt kuitenkin opamoxista.

Vierailija
22/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa kanbabiksen vieroitus oireisiin

Aika heikkoa tekoa olet jos et niitä ilman lääkettä kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan Olantsapiinin injektiona kahden viikonvälein.

Vierailija
24/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä miljoonakertaa pahempia lääkkeitä ja koska tiedän miljoona kertaa pahempia lääkkeitä, 

sanoisin, että tuota Olanzapamia voi melko huoletta syödä, jos Lääkäri sitä määrää. 

Jos on addikti ja taipuvaisuuksia riippuvaisuuksia, ihmisellä kyllä sitten räjähtää kaikki addiktiot käsille 

ja riippuvuusongelmat voi vaivata jollain tasolla pitkäänkin. No aika äkkiä tulee ongelmia sen takia, ettei 

addiktille mikään riitä. Jos muutaman viikon syö pieniä määriä Olanzapamia, ei siitä mitään pysyvää vahinkoa 

jää. Melko mieto lääke, joka lisää ihmisen nukkumista, mutta ei haittaa muuten normaalia elämistä kovin 

Ihan samasta kuin aloittaja. 

Sen takia lääkkeestä lihoo, kun ihminen lisää syömistä, ihminen lisää kahvinjuontia, ihminen lisää tupakoimista... mitä vaan addiktioita ja riippuvaisuustaipumuksia on 

ne voi tuplaantua tuon lääkityksen aikana. Esim. tupakkaa voi alkaa mennä aika paljon ja kun lääke jää, aivoissa on miljoona addiktiota vaikka kuinka monta 

vuotta tekee kaikkee mieli.. ihan oikeasti. Melko varma olen siitä, että tuo sama lääke. Ei sitä olantsapamiinia tee mieli vaan kaikki muut maailman herkut ja päihteet, 

varsinkin rööki. Muuten mun mielestä lääke on mieto ja voi olla ihan ok lääke, jos ihmisen pitäisi vähän rauhoittua ja saada elämää normaaliin rytmiin. Kyllä 

tuolla lääkkeellä voi elää ihan mukavaa elämää. 

Vierailija
25/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia lääkkeestä lihoo, kun ihminen lisää syömistä, ihminen lisää kahvinjuontia, ihminen lisää tupakoimista... mitä vaan addiktioita ja riippuvaisuustaipumuksia on 

ne voi tuplaantua tuon lääkityksen aikana. Esim. tupakkaa voi alkaa mennä aika paljon ja kun lääke jää, aivoissa on miljoona addiktiota vaikka kuinka monta 

vuotta tekee kaikkee mieli.. ihan oikeasti. Melko varma olen siitä, että tuo sama lääke. Ei sitä olantsapamiinia tee mieli vaan kaikki muut maailman herkut ja päihteet, 

varsinkin rööki. Muuten mun mielestä lääke on mieto ja voi olla ihan ok lääke, jos ihmisen pitäisi vähän rauhoittua ja saada elämää normaaliin rytmiin. Kyllä 

Miksi sitten puhut "Olanzapamista" etkä olantsapiinista?

Vierailija
26/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten puhut "Olanzapamista" etkä olantsapiinista?

Eikös tämä ole sama lääke 

Itse ainakin olen syönyt joskus tilapäisesti tätä ja siis viikkoja, en kuukausia enkä vuosia. 

Olanzapine: Uses, Dosage, Side Effects, Warnings - Drugs.com

Vierailija
27/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa kanbabiksen vieroitus oireisiin

Älä ikinä syö vieroitusoireisiin mitään anti-psykootteja. 

Vieroitusoireisiin EI syödä mitään lääkkeitä, EI MITÄÄN. 

Vierailija
28/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahalu kasvaa ja lihot

Vierailija
29/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa psykoosiin ja nukkumiseen. Paino nousee kun ruokahalu kasvaa.

Vierailija
30/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä hoidetaan muutakin ja kyllä se auttaa normalisoimaan elämää noin yleensä. 

Elämä normalisoituu aika paljon, jos nukkuu noin 13 tuntia. 

Jos herää 3.00 yöllä ja touhottaa melkein puoleen yöhön ja on yhtä kova vauhti korvien välissä, niin kyllä tuollainen lääke oikaisee sen elämän melko samanlaiseksi 

kuin muillakin. Tuollaisten lääkkeiden tarkoitus on oikaista ja korjata aivojen toimintaa. 

Vierailija
31/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahalu kasvaa ja lihot

Myös addiktiot ja muut himot lisääntyy, joten ei narkomaaneille, ei juopoille, ei nikotiinin käyttäjille eikä tupakoitsijoille. 

Lääkkeen hoitava vaikutus ei toimi pitkään, jos ihminen polttaa tupakkaa askin päivässä ja ihminen alkaa voimaan tosi huonosti addiktioiden ja lihomisen takia. 

Vierailija
32/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä hoidetaan muutakin ja kyllä se auttaa normalisoimaan elämää noin yleensä. 

Jos herää 3.00 yöllä ja touhottaa melkein puoleen yöhön ja on yhtä kova vauhti korvien välissä, niin kyllä tuollainen lääke oikaisee sen elämän melko samanlaiseksi 

kuin muillakin. Tuollaisten lääkkeiden tarkoitus on oikaista ja korjata aivojen toimintaa. 

Jos olen ymmärtänyt oikein niin olantsapiini vaikuttaa laskemalla dopamiinia ja serotoniinia. Minulla korkea dopamiini laukaisee psykoosin.

Vierailija
33/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosin estoon olut mulla. Ruokahalu ei ole kasvanut yhtään mutta painoa on tullut lisää 7 kiloa.

Vierailija
34/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ymmärtänyt oikein niin olantsapiini vaikuttaa laskemalla dopamiinia ja serotoniinia. Minulla korkea dopamiini laukaisee psykoosin.

No minulla ei ollut määrätty psykoosiin, eikä ahdistukseen vaan muuhun ja ehkä koitettiin ns. tasata, kun noin yleensä hermosto ja koko ihminen kävi ylikierroksilla. 

Oliko sitten liikaa dopamiinia, sitä en tiedä, mutta lääkkeen tarkoitus oli aikalailla leikata ne turhat kierrokset pois eli tasata sitä aivojen ja hermoston liiallista aktiivisuutta. 

Vierailija
35/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa, väsyttää ja tuhoaa aivot. Täyttä paskaa. Juo ennemmin, vaikka viinaa.

Vierailija
36/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta olantsapiinista, auttaa psykoosin positiivisiin oireisiin minulla. Väsyttää illalla eli auttaa myös nukahtamaan. Minulle ei ruokahalun kasvua ole vuosien varrella tullut, mutta monille tulee. Mielestäni kyllä vähän outoa että määrätään ahdistukseen olantsapiinia ja vielä noin korkealla annoksella.

Vierailija
37/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta tupakkaa enkä käytä päihteitä. Välillä toki on ollut unettomuutta kun viime vuosina elämässäni on ollut paljon vastoinkäymisiä  

Vierailija
38/44 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitä käytössä 5mg unettomuuteen. Voin myös ottaa 10mg tarvittaessa. Parempi tuo on mielestäni kuin ketipinori. Ketipinorilla nukuin 12 tuntia ja olisin nukkunut enemmänkin. Päivät meni nopeasti. :) Olantsapiinilla nukun 8-9 tuntia ja ei ole mitään tokkuraa.

Vierailija
39/44 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit-tu teidän arviot olantsapiinistä eli zyprexasta on sitä luokkaa että te, te ja juuri te mädätätte tämän lääkkeen unholaan siitä mitä se on.

En ala avaamaan mitä olantsapiini on ja miten sitä käytetään mutta näissä 38ensimäisessä kommentissa ei ole konkreettista vastausta siitä että mitä se yksinkertaisesti on

Suurin osa kommenteista oli ihan puuta ja heinää... pepsi on coca colaa ja sprite on 7up, näillä mennän hyvä suomi, koulukirja on myös koulun omaisuutta se ei ole edes kirja mutta on kumminkin kirja, kirjan sisältö kertoo että se on kirja joten se on kirja.... sama "olantsapiinin" kanssa.... en osaa selittää paremmin.

Jos et tiedä mistä muovi tehdään tai mistä muovin raaka-aine on tullut maapalloon niin älä syö olantsapiiniä, olantsapiini on niin vahva lääke ettei se sovi heikoille ihmisille ellei heikko ihminen saa suuntaa antavaa seuraa vahvemmalta ihmiseltä, nämä olanzapiini valmisteet ovat erittäin vahvoja ja jotta ne toimisivat halutunlaisesti niin pitää saada ohjeita rutiineihin sillä tavoin että ne rutiinit tukee lääkkeen vaikutuksia koska tämä lääke on niin vahva, olanzapiini on super vahva lääke

Vierailija
40/44 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistukseen 20mg olantsapiinia? 😅 Joko lääkärisi on sekaisin kuin seinäkello tai et kerro koko totuutta.

Oon mm paniikki ja ahdistuneisuushäiriöinen ja dissosioin, pahasti uniongelmainen myös. Nää antipsykootti vaan pahentaa oireita mutta lekuri toisensa jälkeen kehottaa kokeilemaan uudestaan tai jos hurjaksi käy, niin antaa reseptin vaan tujumpaan psykoosilääkkeeseen. 

Viimeisimpänä risperidon, joka on skitsofrenialääke ja käyttö pitäisi olla rajattu todellakin vain pahimpiin psykoositapauksiin. Eikä tietenkään mitään seurantaa vaikka haittavaikutukset on vakavia. 

Kaiken ne keksii, ettei tarvitse sitä auttavaa bentsoa määrätä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän