IS: Kansanedustajalta raju puheenvuoro maahanmuutosta: ”Moraalin rappio alkaa näkyä”
Vihdoinkin joku sanoo asian niinkuin se on.
Kommentit (126)
Somaleita on Suomessa 26 000 eli 0,48 % väestöstä.
Elin 1960-luvulla itähelsingissä nykyisen Itiksen alueella. Ei ollut kuin erittäin harvoja (vain eurooppalaisen näköisiä) muista maista tulleita. Kaikki asukkaat järjestään kantasuomalaisia, joita tapasi taloissa ja kaduilla. Oli se aikaa. Onneksi elin silloin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää miten oppositio ajaa "massamaahanmuuttoa"? Miten se on näkynyt? Toiseksi haluaisin tietää miten nyt vallassa ollut oikeisto on muuttanut lakeja ja sulkenut rajoja estääkseen "massamaahanmuuttoa"? Ymmärrän kyllä PS:n ainoan agendan olemassaololleen mutta en ymmärrä tyhjää puhetta asioista joita joko ei ole olemassa tai joille kyseinen puolue ei ole tehnyt mitään. Ensin pitäisi olla näyttöä jostain ja on aika turha valittaa opposition tekemisistä kun itse on vallassa???
Oppositio, eli vihervasemmisto on vastustanut kaikkia PS:n ajamia lakimuutoksia. Kokoomus tuttuun tapaan myös hyssyttelee ja Orpo myötäilee oppositiota.
Mutta selitä minulle mitä merkitystä on vähemmistöopposition mielipiteellä enemmistöhallituksen ollessa vallassa? Suomihan on demokratia ja enemmistöhallituksella on kaikki valta säätää lakeja ilman oppositiota? Hallituksella on ollut kolme vuotta aikaa tehdä ihan mitä sitä huvittaa mutta silti valitetaan kaikesta vaikka valta on hallituksella. PS on alle 14% kannatuksella hyvin lähellä pienpuolueen asemaa eikä se sieltä tule nousemaan koskaan sellaiseksi että se voisi yksin päättää mitä tässä maassa tapahtuu.
A k k a on persu. Persut ovat hallituksessa, ja heidän ansiostaan olemme saaneet tänne ennätysmäärän muuttajia viime vuosina.
Äänestä persuja, saat maan täyteen bangladeshilaisia ja kongolaisia!
Asun kaupungin vuokratalossa, maksan itse lähes 600e vuokraa,yksin. En saa mitään asumistukea. Talossa asuu joku ehkä 50 v.ukrainailaispari, polttavat tunnin välein mahorkkaa parvekkeeni alla. Löppisevät puhelimeen, nainen näyttää happamalta. Ei hymyä ei tervehtimistä. Nyt heidän nimi on poistettu alataulusta joka on lukollinen taulu-miksi? Onko alkanut tulla vihaa heitä kohtaan. MInä ainakin vihaan, en tunne sympatiaa, kaksi aikuista. Edellisessä vuokra-asunnossa oli jotain bangladesilaisia? vaimo oli saanut opiskelupaikan ja mies ja muksut tuli perässä. Surkeissa vaatteissa, kokkaavat yötä päivää lemuavia safkojaan. Jätteiden lajittelu: ei näissä kolhooseissa kukaan! lajittele jätteitä. Kysykää vaikka jäteauton kuskilta. Molokkiin mahtuu kaikki.
Vierailija kirjoitti:
P E R S K U T A R A L L A A!
Olen psykiatrisista syistä työkyvytön yksinäinen keski-ikäinen vasemmistolainen mies eikä minulla ole elämässä muuta kuin vauvapalstalla häiriköiminen. Eilenkin olin täällä illalla viimeisenä ja tänään aamulla ensimmäisenä. Tämä on minulle tärkeintä maailmassa.
T. P E R S K U T A R A L L A A
Missä puolueessa on eniten rikollisia ja muita sääntöjä rikkovia?
N i i n p ä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää miten oppositio ajaa "massamaahanmuuttoa"? Miten se on näkynyt? Toiseksi haluaisin tietää miten nyt vallassa ollut oikeisto on muuttanut lakeja ja sulkenut rajoja estääkseen "massamaahanmuuttoa"? Ymmärrän kyllä PS:n ainoan agendan olemassaololleen mutta en ymmärrä tyhjää puhetta asioista joita joko ei ole olemassa tai joille kyseinen puolue ei ole tehnyt mitään. Ensin pitäisi olla näyttöä jostain ja on aika turha valittaa opposition tekemisistä kun itse on vallassa???
Oppositio, eli vihervasemmisto on vastustanut kaikkia PS:n ajamia lakimuutoksia. Kokoomus tuttuun tapaan myös hyssyttelee ja Orpo myötäilee oppositiota.
Mutta selitä minulle mitä merkitystä on vähemmistöopposition mielipiteellä enemmistöhallituksen ollessa vallassa? Suomihan on demokratia ja enemmistöhallituksella on kaikki valta säätää lakeja ilman oppositiota? Hallituksella on ollut kolme vuotta aikaa tehdä ihan mitä sitä huvittaa mutta silti valitetaan kaikesta vaikka valta on hallituksella. PS on alle 14% kannatuksella hyvin lähellä pienpuolueen asemaa eikä se sieltä tule nousemaan koskaan sellaiseksi että se voisi yksin päättää mitä tässä maassa tapahtuu.
Mä luulen että yksi iso jarru tässä on se, miten perustuslakia tulkitaan. Ei meillä varsinaisesti olla perustuslaissa otettu kantaa näihin asioihin, joten aika paljon siinä on sitten tulkinnanvaraa, ja ainakin tähän asti ollaan oltu aika tiukkoja sen suhteen. Asiantuntijathan siellä käy kertomassa mielipiteitään, ja moni niistä on näitä vanhoja 70-luvun punaisimpien aikojen kasvatteja, DEMLA-taustaisia ja muita vastaavia. Esim tämä tulkinta että missään nimessä ei voida ajatella että sosiaaliturva olisi riippuvaista kansalaisuudesta... noh, ehkä perustuslaki onkin kirjoitettu huonosti niiltä osin, ja kaipaisi päivittämistä, mutta kun se taas ei onnistu yksinkertaisella enemmistöllä. Ollaan aika lukossa tässä nykyisessä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi nämä ovat epäsiistejä.
Saatetaan käydä tienpientareelle tekemässä tarpeet, koska lähtömaassa siihen on totuttu.
Ja roskat putoavat siihen missä juuri satutaan sillä hetkellä olemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin alkaa. Kokoomus on jatkuvasti hallituksessa sotkemassa maan asioita. Persut päästetty hallitukseen jo kahteen kertaan. Tilanne on jo paha.
Ensimmäiset somalit tuli 1990-1991, ja siitä se alkoi
Vietnamilaiset tulivat aiemmin. Mutta he olivatkin työhulluja, ei taukoja paljon töissä pitäneet. Ei ollut mitään pahaa sanottavaa.
Chileläiset tulivat aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ruccia 200 000. Niitä Rantasen lemmikkejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi nämä ovat epäsiistejä.
Saatetaan käydä tienpientareelle tekemässä tarpeet, koska lähtömaassa siihen on totuttu.
Ja roskat putoavat siihen missä juuri satutaan sillä hetkellä olemaan!
Tämä on juurikin näin. Eikä siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole, ei tavallinen, kouluttamaton ihminen noin vaan muutu perusluonnettaan myöten yhtäkkiä aivan toisenlaiseksi, vaan sen takia että hän muuttaa toiseen maahan. Tämä näkyy pienissä asioissa kuten roskaamisessa, sääntöjen noudattamisessa, muiden huomioimisessa.. mutta myös tietysti isommissa asioissa kuten suhtautumisessa tasa-arvoon, ihmisoikeuksiin, työntekoon, kouluttautumiseen ym.
Jostain syystä tästä ei vaan saisi puhua, ikään kuin ongelma ratkeaa sillä että siitä ei mainita. Mielestäni alkaa olla aika selvää että näin ei ole. Tarvitaan jotain parempaa keinoa, muutoin meillä tosiaan on 20 vuoden päästä ”siivot suomalaiset pidot muuttuvat kehitysmaalaiseksi sikalaksi ja verilöylyksi”. Kovaa ja ikävää tekstiä, mutta totta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rantasen? Rantanen pani itärajan sulki vaikka kommunistinenvasemmisto vastusti.
Koulutuksesta leikkasi Sanni Grahn - kokoomuksesta. Sipilän hallitus ja nykyhallitus.
Miksi? Kansa tyhjentyy kun koulutusta heikennetään.
Mokutus on paskaa ja mokutuksen pakottajat pitäisi oikeasti j*****************a. Jokainen demari. Jokainen vihreä. Jokainen vassari. Jokainen ruotsalainen. Jokainen kepuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rantasen? Rantanen pani itärajan sulki vaikka kommunistinenvasemmisto vastusti.
Rantanen päästänyt maahan tuhansittain uusia Ruccia vuosittain. Itkettääkö.
Vierailija kirjoitti:
A k k a on persu. Persut ovat hallituksessa, ja heidän ansiostaan olemme saaneet tänne ennätysmäärän muuttajia viime vuosina.
Äänestä persuja, saat maan täyteen bangladeshilaisia ja kongolaisia!
On hämmentävää huomata miten vähän nämä persuista öyhöttävät ymmärtävät politiikasta. Heillä on kuitenkin samanarvoinen äänioikeus kuin meillä tolkun ihmisilläkin. Hallitus on tiukentanut lainsäädäntöä maahanmuuttoon liittyen, ja se on se keino, jolla kansanedustajat voivat maahanmuuttoon vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mokutus on paskaa ja mokutuksen pakottajat pitäisi oikeasti j*****************a. Jokainen demari. Jokainen vihreä. Jokainen vassari. Jokainen ruotsalainen. Jokainen kepuli.
Mikä veetun mokutus. Hakeudu hoitoon.
Persujen moraalin rappio on ollut näkyvissä vuodesta 1994. Se näkyy jo siitä, että PS perustettiin homosaunassa Saarijärven Kalmarin kylässä. Perustajajäsenissäkin jo tuomittuja rikollisia.
Vietnamilaiset tulivat aiemmin. Mutta he olivatkin työhulluja, ei taukoja paljon töissä pitäneet. Ei ollut mitään pahaa sanottavaa.