HS: Vasemmistoliiton kannatus nousi korkeimmalle 30 vuoteen
Kommentit (60)
Vasemmistoliitto = entinen SKP. SUOMEN KOMMUNISTINEN PUOLUE
Kommarien ydinteemat viime aikoina: Naton, itärajan sulun ja miinojen vastustaminen sekä maahan tarvitaan lisää vuohineuvoksia. Kaipa tuo sitten vetoaa hölmöihin akkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto on ainoa puolue joka tuntuu oikeasti puhuvan oikeudenmukaisen ja terveen yhteiskunnan puolesta. Niin se vain on. Ja minä en ole koskaan heitä äänestänyt. Nyt joutuu kyllä miettimään olisiko eka kerta paikallaan.. koska miksikäs ei?
Sanoit sen itse. TUNTUU PUHUVAN.
Kyllä, Minja Koskela PUHUU HYVIN. Asia on vaan niin, että puheet ja teot
Vierailija kirjoitti:
Demarit pientä sulamista, mutta edelleen melkein 24 pinnaa. Jos demarit pitää tuon ja vassit saa tämän niin alkaa olla hyvä pohja. Vihreät ja kepu mukaan ja sitten voidaan antaa kavion kuva hallitukselle perseeseen.
Missään tapauksessa Kokoomusta ei saa päästää hallitukseen. Demarien ei pidä tehdä sitä virhettä.
Vaalipäivän luvut sitten kertovat,kokemukseni mukaan kolme suurta ovat liki tasoissa.
Vierailija kirjoitti:
Persut omi ennen vaaleja matalapalkkaduunarit ja pienituloiset ja lupasi että näiltä ei leikata. Tekivät päinvastoin. Minua se ei yllättänyt, mutta moni meni lankaan.
Vasemmistolitto lupaa samaa, mutta toisin kuin persut, sen olemassaolo on aina perustunut näiden viiteryhmien puolustamiseen, joten se ei tule niitä pettämään. Siksi äänestän heitä.
Olin takavuosina telakalla duunissa. Silloin vasemmisto oli työntekijän asialla, vaikka en junnuna paljon asioita seurannutkaan.
Arvaa mitä.....siitä on kamalasti aikaa. se ei ole enää sama puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut omi ennen vaaleja matalapalkkaduunarit ja pienituloiset ja lupasi että näiltä ei leikata. Tekivät päinvastoin. Minua se ei yllättänyt, mutta moni meni lankaan.
Vasemmistolitto lupaa samaa, mutta toisin kuin persut, sen olemassaolo on aina perustunut näiden viiteryhmien puolustamiseen, joten se ei tule niitä pettämään. Siksi äänestän heitä.
Vasemmistoliitto lupasi Helsingissä edullisempaa asumista. Laittoivatkin sitten satoja tuhansia euroja Palestiinaan, jossa ne ovat hyödyttäneet vain terrorismia. Ei niitä kiinnosta kukaan kotimainen viiteryhmä, vain keskiluokkainen hyvesignalointi.
Asuuhhan Paavo edullisemmin onhan sekin jotain nauti siitä että toveri asuu.
Vasemmisto ostaa äänensä lupaamalla äänestäjille työtä tekevien rahat.
Moni kokoomus- ja ps kansanedustaja ei pääse enää jatkossa eduskuntaan. Alle vuosi töitä heillä.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto on ainoa puolue joka tuntuu oikeasti puhuvan oikeudenmukaisen ja terveen yhteiskunnan puolesta. Niin se vain on. Ja minä en ole koskaan heitä äänestänyt. Nyt joutuu kyllä miettimään olisiko eka kerta paikallaan.. koska miksikäs ei?
Oppositiossa oleva puolue voi puhua mitä tahansa. Vassut ovat olleet mukana monessa hallituksessa, eikä ole saaneet mitään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni kokoomus- ja ps kansanedustaja ei pääse enää jatkossa eduskuntaan. Alle vuosi töitä heillä.
Silti saavat jatkaa loikoilua sopeutumisrahoilla. Per kele, yleistuelle vaan!
Niin no, oikeisto on nyt näyttänyt mihin heistä on. Tulokset puhuu puolestaan, eli mihin rahaa on ohjailtu ja mistä leikattu. Mihin on panostettu (vaikka rahaa ei ole) ja mistä nipistetty.
Vaikka kannattaisi leikkauksia, niin olisi outoa kannattaa kaikkea sitä velanottoa ja rahan syytämistä persukokoomuksen omiin projekteihin tyyliä tunnin juna. Ja jos aatemaailma on sellainen, että leikkaukset ja verohelpotukset on se mitä kaivataan, niin millä perustellaan massiiviset yritystuet? Silti ei investoida eikä pääomaa ole, vaikka suuryritysten tukiin löytyy rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, oikeisto on nyt näyttänyt mihin heistä on. Tulokset puhuu puolestaan, eli mihin rahaa on ohjailtu ja mistä leikattu. Mihin on panostettu (vaikka rahaa ei ole) ja mistä nipistetty.
Vaikka kannattaisi leikkauksia, niin olisi outoa kannattaa kaikkea sitä velanottoa ja rahan syytämistä persukokoomuksen omiin projekteihin tyyliä tunnin juna. Ja jos aatemaailma on sellainen, että leikkaukset ja verohelpotukset on se mitä kaivataan, niin millä perustellaan massiiviset yritystuet? Silti ei investoida eikä pääomaa ole, vaikka suuryritysten tukiin löytyy rahaa.
Kapitalisteja ei ole olemassakaan, vaan ne ovat käytännössä korporaatiososialisteja. Amerikka on tästä täydellinen esimerkki.
Onkohan unohtunut se miten kävi kun vasemmisto oli viimeksi vallassa? Jatkuvaa kirjoittelua tälläkin palstalla siitä, että tämän holtittoman rahankäytön saa seuraava hallitus yrittää korjata. Ym, ym. Lukekaa niitä vanhoja ketjuja.
Ei 24% ole sulamista. Menee virhemarginaalin piikkiin.
Jatketaan täällä, kun aivan käsittämättömästi toinen keskustelu poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliiton oikeudenmukaisuus tarkoittaa kaikki kattavaa köyhyyttä - paitsi puolue-eliitin.
En tiedä mitä hienoa tuollaisessa oikeudenmukaisuudessa oikein on?
Joo, kommarien kannattajat on niin tyhmiä ja lapsellisia, että uskovat taivaasta satavan mannaa ja seinästä tulevan rahaa, jos vasemmisto pääsee valtaan!
Vierailija kirjoitti:
Et tunne näköjään historiaa lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kovasti persut ja kokkarit! Hienoa vaalityötä!
Persujen kannatus on noussut jo pitempään hitaasti, mutta varmasti.
Tulijat äänestävät pääosin vasemmistopuolueita joten ei tämä yllätä tulijoita ja kansalaisuuden saaneita niitä on jo paljon ja hyvin moni on saamapuolella.