Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vasemmistoliiton kannatus nousi korkeimmalle 30 vuoteen

Vierailija
20.05.2026 |

Minja Koskelaa naurattaa. Ja minua :)

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto on ainoa puolue joka tuntuu oikeasti puhuvan oikeudenmukaisen ja terveen yhteiskunnan puolesta. Niin se vain on. Ja minä en ole koskaan heitä äänestänyt. Nyt joutuu kyllä miettimään olisiko eka kerta paikallaan.. koska miksikäs ei? 

Tulijat äänestävät pääosin vasemmistopuolueita joten ei tämä yllätä tulijoita ja kansalaisuuden saaneita niitä on jo paljon ja hyvin moni on saamapuolella.

Vierailija
22/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliitto = entinen SKP. SUOMEN KOMMUNISTINEN PUOLUE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommarien ydinteemat viime aikoina: Naton, itärajan sulun ja miinojen vastustaminen sekä maahan tarvitaan lisää vuohineuvoksia. Kaipa tuo sitten vetoaa hölmöihin akkoihin.

Vierailija
24/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto on ainoa puolue joka tuntuu oikeasti puhuvan oikeudenmukaisen ja terveen yhteiskunnan puolesta. Niin se vain on. Ja minä en ole koskaan heitä äänestänyt. Nyt joutuu kyllä miettimään olisiko eka kerta paikallaan.. koska miksikäs ei? 

Sanoit sen itse. TUNTUU PUHUVAN. 

Kyllä, Minja Koskela PUHUU HYVIN. Asia on vaan niin, että puheet ja teot

Vierailija
25/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit pientä sulamista, mutta edelleen melkein 24 pinnaa. Jos demarit pitää tuon ja vassit saa tämän niin alkaa olla hyvä pohja. Vihreät ja kepu mukaan ja sitten voidaan antaa kavion kuva hallitukselle perseeseen.

Missään tapauksessa Kokoomusta ei saa päästää hallitukseen. Demarien ei pidä tehdä sitä virhettä.

Vaalipäivän luvut sitten kertovat,kokemukseni mukaan kolme suurta ovat liki tasoissa.

Vierailija
26/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut omi ennen vaaleja matalapalkkaduunarit ja pienituloiset ja lupasi että näiltä ei leikata. Tekivät päinvastoin. Minua se ei yllättänyt, mutta moni meni lankaan.

Vasemmistolitto lupaa samaa, mutta toisin kuin persut, sen olemassaolo on aina perustunut näiden viiteryhmien puolustamiseen, joten se ei tule niitä pettämään. Siksi äänestän heitä.

Olin takavuosina telakalla duunissa. Silloin vasemmisto oli työntekijän asialla, vaikka en junnuna paljon asioita seurannutkaan.

Arvaa mitä.....siitä on kamalasti aikaa. se ei ole enää sama puolue.

Vierailija
27/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut omi ennen vaaleja matalapalkkaduunarit ja pienituloiset ja lupasi että näiltä ei leikata. Tekivät päinvastoin. Minua se ei yllättänyt, mutta moni meni lankaan.

Vasemmistolitto lupaa samaa, mutta toisin kuin persut, sen olemassaolo on aina perustunut näiden viiteryhmien puolustamiseen, joten se ei tule niitä pettämään. Siksi äänestän heitä.

Vasemmistoliitto lupasi Helsingissä edullisempaa asumista. Laittoivatkin sitten satoja tuhansia euroja Palestiinaan, jossa ne ovat hyödyttäneet vain terrorismia. Ei niitä kiinnosta kukaan kotimainen viiteryhmä, vain  keskiluokkainen hyvesignalointi.

Asuuhhan Paavo edullisemmin onhan sekin jotain nauti siitä että toveri asuu.

Vierailija
28/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto ostaa äänensä lupaamalla äänestäjille työtä tekevien rahat.

Vierailija
29/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kokoomus- ja ps kansanedustaja ei pääse enää jatkossa eduskuntaan. Alle vuosi töitä heillä.

Vierailija
30/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppositiossa oleva puolue voi puhua mitä tahansa.  Vassut ovat olleet mukana monessa hallituksessa, eikä ole saaneet mitään aikaan. 

Vierailija
31/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kokoomus- ja ps kansanedustaja ei pääse enää jatkossa eduskuntaan. Alle vuosi töitä heillä.

Silti saavat jatkaa loikoilua sopeutumisrahoilla. Per kele, yleistuelle vaan! 

Vierailija
32/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, oikeisto on nyt näyttänyt mihin heistä on. Tulokset puhuu puolestaan, eli mihin rahaa on ohjailtu ja mistä leikattu. Mihin on panostettu (vaikka rahaa ei ole) ja mistä nipistetty.

Vaikka kannattaisi leikkauksia, niin olisi outoa kannattaa kaikkea sitä velanottoa ja rahan syytämistä persukokoomuksen omiin projekteihin tyyliä tunnin juna. Ja jos aatemaailma on sellainen, että leikkaukset ja verohelpotukset on se mitä kaivataan, niin millä perustellaan massiiviset yritystuet? Silti ei investoida eikä pääomaa ole, vaikka suuryritysten tukiin löytyy rahaa.

Vierailija
33/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, oikeisto on nyt näyttänyt mihin heistä on. Tulokset puhuu puolestaan, eli mihin rahaa on ohjailtu ja mistä leikattu. Mihin on panostettu (vaikka rahaa ei ole) ja mistä nipistetty.

Vaikka kannattaisi leikkauksia, niin olisi outoa kannattaa kaikkea sitä velanottoa ja rahan syytämistä persukokoomuksen omiin projekteihin tyyliä tunnin juna. Ja jos aatemaailma on sellainen, että leikkaukset ja verohelpotukset on se mitä kaivataan, niin millä perustellaan massiiviset yritystuet? Silti ei investoida eikä pääomaa ole, vaikka suuryritysten tukiin löytyy rahaa.

Kapitalisteja ei ole olemassakaan, vaan ne ovat käytännössä korporaatiososialisteja. Amerikka on tästä täydellinen esimerkki.

Vierailija
34/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan unohtunut se miten kävi kun vasemmisto oli viimeksi vallassa? Jatkuvaa kirjoittelua tälläkin palstalla siitä, että tämän holtittoman rahankäytön saa seuraava hallitus yrittää korjata. Ym, ym. Lukekaa niitä vanhoja ketjuja.

Vierailija
35/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 24% ole sulamista. Menee virhemarginaalin piikkiin.

Vierailija
36/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan täällä, kun aivan käsittämättömästi toinen keskustelu poistettiin.

Vierailija
37/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliiton oikeudenmukaisuus tarkoittaa kaikki kattavaa köyhyyttä - paitsi puolue-eliitin.

En tiedä mitä hienoa tuollaisessa oikeudenmukaisuudessa oikein on?

Vierailija
38/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kommarien kannattajat on niin tyhmiä ja lapsellisia, että uskovat taivaasta satavan mannaa ja seinästä tulevan rahaa, jos vasemmisto pääsee valtaan!

Vierailija
39/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tunne näköjään historiaa lainkaan?

Vierailija
40/60 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia kovasti persut ja kokkarit! Hienoa vaalityötä!

Persujen kannatus on noussut jo pitempään hitaasti, mutta varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme