Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä alkaa ja taas ei ole varautunut kesävaatteisiin

Vierailija
19.05.2026 |

Miksi aina käy näin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten varautunut?

Vierailija
2/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viimekesäiset mahdu enää päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö viimekesäiset mahdu enää päälle?

Mun viimekesäiset on aivan liian isoja. Kauppaan siis, tukemaan talouselämää :D.

Vierailija
4/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänsisältö tuokin; vaatteet,    toisilla aatteet ja joillain ei mitään

Vierailija
5/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani tuo koskee kaikkia vuodenaikoja. Kun vuodenaika vaihtuu, on jotenkin hankala siirtyä sen uuden vuodenajan vaatteeisiin. Tai ei nyt hankala mutta vaatii totuttelua.

Vierailija
6/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesävaatteet on halpoja. Ei tarvi valmistautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä yllätti autoilijat?

Vierailija
8/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Joka kevät katson netin valikoimaa kesävaatteita ja joka kertaa päädyn olemaan tilaamatta. Ihsn ihmeellisä ylileveitä housuja. Käytän mekkoja paljon kesällä niitä on jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesävaatteet ovat kuin joulukoristeet. Niitä ei tarvitse hankkia joka vuosi uudestaan. Täydennät vaatekaappia jollakin kesävaatteella kun löydät sopivan, siihen asti käytät vanhoja.

Vierailija
10/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö viimekesäiset mahdu enää päälle?

No mahtuu, mutta olen kyllä lihonut viime kesästä 🙁 Ja vieläpä rumasti: iso maha ja prse, paksut jalat ja käsivarret 🤮 Ei huvita laittaa mitään paljastavaa, mutta pakko, koska näillä läskeillä kuumuus ahdistaa ja hiki lentää.. Kyllä ärsyttää olla minä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuo koskee kaikkia vuodenaikoja. Kun vuodenaika vaihtuu, on jotenkin hankala siirtyä sen uuden vuodenajan vaatteeisiin. Tai ei nyt hankala mutta vaatii totuttelua.

Tätähän se on pohjoisessa. Keväällä huoltaa talvikamppeet, keväällä ja syksyllä erit, nyt kesällä taas kevyemmät.

Kenkiä on monet, näyttää kuin olisi paljon vieraita vaikka asuu yksin. Niitä nyt vaan tarvii.

Tuntuu että on liikaa kamppeita, mutta niitä kuitenkin tarvii taas muutaman kuukauden päästä. 

Vierailija
12/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuo koskee kaikkia vuodenaikoja. Kun vuodenaika vaihtuu, on jotenkin hankala siirtyä sen uuden vuodenajan vaatteeisiin. Tai ei nyt hankala mutta vaatii totuttelua.

Sama. Lisäksi se vuodenajan muutos tulee aina yhtä yllärinä ja äkkiä eli kaikki ne seuraavan kauden vaatteet on jossain varastossa tai vaatekaapin perimmäisessä nurkassa eikä mitään löydä siihen hätään helposti eikä varsinkaan siinä kunnossa että ne voisi vaan pistää päälleen. Tuo on jotenkin erikoista koska pestyinä ne kaappiin viikkaa ja laittaa mutta niin ne jotenkin tunkkaistuu, rypistyy ja myttääntyy kun sieltä on etsinyt muuta päälle pantavaa.

Monesti käy niin, että kesävaatteissa on kotoisa olla vasta joskus elokuulla. Sen sijaan talvivaatteisiin sopeutuu aina ihan heti paitsi ehkä pitkiin kalsareihin ja toppahousuihin, nekin on hankalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä yllätti autoilijat?

Kesä yllätti pukeutujat. Ja laihduttajat.

Vierailija
14/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö viimekesäiset mahdu enää päälle?

Mä laitoin suurimman osan jo kirpparille kevätauringon iskiessä, kuten aina. Pitää saada kaappeihin tilaa, että mahtuu uusia. Enkä vanhoissa tamineissa kulje kuin satunnaisesti.

ohis, joka tajusi olevansa samassa ongelmassa kuin ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten taas ja aina käy niin, mikä johtaa samaan ongelmaan aina uudelleen?

Vierailija
16/21 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani tuo koskee kaikkia vuodenaikoja. Kun vuodenaika vaihtuu, on jotenkin hankala siirtyä sen uuden vuodenajan vaatteeisiin. Tai ei nyt hankala mutta vaatii totuttelua.

Sama. Lisäksi se vuodenajan muutos tulee aina yhtä yllärinä ja äkkiä eli kaikki ne seuraavan kauden vaatteet on jossain varastossa tai vaatekaapin perimmäisessä nurkassa eikä mitään löydä siihen hätään helposti eikä varsinkaan siinä kunnossa että ne voisi vaan pistää päälleen. Tuo on jotenkin erikoista koska pestyinä ne kaappiin viikkaa ja laittaa mutta niin ne jotenkin tunkkaistuu, rypistyy ja myttääntyy kun sieltä on etsinyt muuta päälle pantavaa.

Monesti käy niin, että kesävaatteissa on kotoisa olla vasta joskus elokuulla. Sen sijaan talvivaatteisiin sopeutuu aina ihan heti paitsi ehkä pitkiin kalsareihin ja toppahousuihin, nekin on hankalia.

Minä pakkaan nykyään aina vaatteet niihin Ikean läpinäkyviin vetoketjullisiin kantokasseihin, joihin mahtuvat autonrenkaat ja vien joko syys&talvi- tai kevät&kesä-vaatteet varastoon sesongin vaihtuessa. Osa vaatteistani on ympärivuotisia, koska tykkään pukeutua kerroksittain. Näin pääsen pienemmällä vaivalla. Minulla on nykyään kesävaatteissa vielä yhden kaupan muovikassillinen verran hellevaatteita niiksi muutamaksi Suomen helleviikoksi, joita on nykyään joka kesä. Niitä ei tarvi alkaa siten etsiä hiki päässä juuri kun on hellekeli ja ei olisi voimaa tonkia vaatteita.


En seuraa muoteja vaan käytän niitä vaatteita, jotka tuntuvat hyviltä ja joiden värit ja mallit sopivat juuri minulle. Välillä joku valittaa vanhanaikaisesta vaatteesta tai asusteista. Vaiennan hänet muistuttamalla, että on ekologisinta käyttää tuote loppuun saakka ja vasta sen jälkeen alkaa miettiä uuden vastaavanlaisen tuotteen hankkimista.

Vierailija
17/21 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten taas ja aina käy niin, mikä johtaa samaan ongelmaan aina uudelleen?

Suomessa sää voi vaihdella vaikka vuodenaikojen vaihtuminen on asteittaista muutosta. Se on ärsyttävää kun tarvii monta takkia ja monenlaisia jalkineita.

Vierailija
18/21 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan aurinkovoiteen käyttöä ja ihoni vain palaa eikä rusketu. Löysin nettikaupasta ratkaisuksi boleromaisia ohuesta viskoosisekoitteesta tehtyjä vaatteita, jotka puetaan t-paidan tai vaikka hihattoman mekon alle. Golffarin irtohihat eivät toimineet minulla, koska niiden yläreunassa ei ole silikoninauhaa reunassa jarruna. Sain juuri ne alusbolerot postista ja olen todella tyytyväinen, koska säästyn paljolta aurinkorasvapyykiltä. En ole niin varakas, että raha riittäisi jatkuvaan rasvaamiseen dry touch-aurinkorasvalla. Käytän sitä kasvoihin, kämmenselkiin ja kaulaan. 

Vierailija
19/21 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulee aina yhtäkkiä ja odottamatta?

Vierailija
20/21 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee aina yhtäkkiä ja odottamatta?

Niinhän siinä aina käy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi