Lumene yt:t ja yli 50 työpaikkaa nurin
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää Lumenen tuotteista. Yhden suihkutettavan kasvoveden ostin matkalle mukaan kun se on pieni pullo, mutta ihan kuin jotain kus_ta suihkisi naamalle. Ripsivärit on huonoja, eikä Lumene enää tee sellaista kiiltopunaa, mitä oli joskus parikymmentä vuotta sitten. Se oli mahtava tuote.
Ostan Max Factoria, Clarinsia, Lancomea, Niveaa.
Kaikki ostamasi merkit testaavat/testauttavat/hyväksyvät ulkopuolisten tekemät eläinkokeet kosmetiikassaan ja tuotteillaan.
Ostakaa eettisiä merkkejä esim Essenceä (tosi edullinen!!!), e.l.f. (myöskin edullinen!!), Isadora, murumuru, the body shop.
Puhuinko minä mitään eläinkokeista? Mieluummin eläin- kuin ihmiskokeet.
Minä puhuin! Lue ne tänne linkattu artikkelit, niin ymmärtäisit miksi eläinkokeet eivät ole tarkoituksenmukaisia eivätkä edes oikeaa tietoa antavia. Nykyään on paljon parempia ja luotettavampia koemenetelmiä ja testituloksia kuin mitä eläinkokeilla pystytään edes saamaan. Netistä ja monista luotettavista lähteistä saat oikeaa tietoa asiasta. Eläinkokeet ovat muinaisjäänne nykypäivänä. Tervetuloa 2020 -luvulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko porukka lopettanut meikkaamisen?
Mä.en osta mustaihosella mainostettua pohjoista raikkautta. Taisivat unohtaa kohderyhmänsä :)
Eikä vain mainostettua... Ostin ennen aina Lumenen kulmakynän, kun se oli paras sävyltään pohjoismaiselle blondille. Sitten menivät muuttamaan sen sävyä, niin piti siirtyä erään kaupan omaan halpismerkkiin, kun sillä oli paljon parempi sävy. Arvasin jo silloin, että Lumenelle käy vielä huonosti. Sitten vielä markkinoille alkoi tulla vaikka mitä uutta kivaa meikkimerkkiä.
Minulla on taiteen maisterin paperit, että täällä ollaan, Lumene, jos tarvitsette apua värisuunnittelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä.en osta mustaihosella mainostettua pohjoista raikkautta. Taisivat unohtaa kohderyhmänsä :)
Ovat keskittyneet ihan vääriin asioihin. Muut firmat tekee paljon parempia meikkejä.
Olen kanssa kuullut alan ihmisiltä ja himomeikkaajilta, että Lumenen meikit ovat huonoja: ei riittävästi pigmenttiä, ongelmia koostumuksen kanssa, ei levity hyvin jne. Ripsivärit kuulemma paakkuuntuu ja leviä, ei kestä.
En tiedä onko tuo totta, en ole itse testaillut niitä hyvin, hyvin pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat keskittyneet ihan vääriin asioihin. Muut firmat tekee paljon parempia meikkejä.
Käytän vain ja ainoastaan Sensain tuotteita!
Hallitus leikkasi naisilta ansiosidonnaisen ja rikkaat ei osta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole ollut vuosiin rahaa ostaa Lumenen tuotteita. Saatan saada niitä lahjaksi ja ne ovat luksusta.
Vähän väliä ovat -40% City-Marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Leikkasi naisilta??
Oliko vielä muita valheita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää Lumenen tuotteista. Yhden suihkutettavan kasvoveden ostin matkalle mukaan kun se on pieni pullo, mutta ihan kuin jotain kus_ta suihkisi naamalle. Ripsivärit on huonoja, eikä Lumene enää tee sellaista kiiltopunaa, mitä oli joskus parikymmentä vuotta sitten. Se oli mahtava tuote.
Ostan Max Factoria, Clarinsia, Lancomea, Niveaa.
Kaikki ostamasi merkit testaavat/testauttavat/hyväksyvät ulkopuolisten tekemät eläinkokeet kosmetiikassaan ja tuotteillaan.
Ostakaa eettisiä merkkejä esim Essenceä (tosi edullinen!!!), e.l.f. (myöskin edullinen!!), Isadora, murumuru, the body shop.
Puhuinko minä mitään eläinkokeista? Mieluummin eläin- kuin ihmiskokeet.
Minä puhuin! Lue ne tänne linkattu artikkelit, niin ymmärtäisit miksi eläinkokeet eivät ole tarkoituksenmukaisia eivätkä edes oikeaa tietoa antavia. Nykyään on paljon parempia ja luotettavampia koemenetelmiä ja testituloksia kuin mitä eläinkokeilla pystytään edes saamaan. Netistä ja monista luotettavista lähteistä saat oikeaa tietoa asiasta. Eläinkokeet ovat muinaisjäänne nykypäivänä. Tervetuloa 2020 -luvulle!
Minua ei kiinnosta. Ketjun aihe oli Lumene, ei eläinkokeet. Ymmärtäisin minulle paasaamisesi, jos olisin vedonnut valinnoissani eläinkokeisiin. Ei vaikuta suuntaan eikä toiseen. Kosmetiikan valitsen käyttökokemuksen mukaan. Seuraava kriteeri on hinta ja tuotepakkaus. Siinä ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkasi naisilta??
Oliko vielä muita valheita?
Naiset tekevät enemmän pätkätöitä kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Tietämättä lumenen taloudellista tilannetta, totean vain, että tämähän on nykypäivän yrityksille ihan normihommaa, että kokoajan pistetään porukkaa pihalle, vaikka tulos olisikin hyvä, jotta saadaan osakkeenomistajille osinkoja. Luuleeko joku vielä tänä päivänä, että yritykset yrittävät jotain muuta kuin tehdä rahaa omistajilleen?
Onnenksi pyrin viimeiseen asti olla ostamatta suomalaisia tuotteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden yt:den myötä tänään tuli siis parisen sataa työtöntä lisää.
Me ollaan onnistuttu t: Petteri ja Riikka
Juuri näin, oli eilen hieno päivä taas Suomen tavoitteille olla ykkösenä Euroopassa, ainakin työttömyysprosentilla mitattuna, kun Lumene ja Valio ilmoittivat yt:istään!
PS. Ja samaan aikaan oli uutinen, että Rauman telakan hitsaajista yli puolet on Intiasta, mutta TJ:n mukaan "se työ ei ole pois suomalaisilta". Wolt, Subwayt, lähihoitajat, nyt hitsarit. Mitä seuraavaksi intialaiset korvaa? Ollut aikamoinen vyöry ihan parin viime vuoden aikana.
Lumenelta olen löytänyt muutamia yllätyshyviä tuotteita, vahingossa.Silloin kun öljyputsarit ei ollut valtavirtaa, tilasin niitä netistä.Vahingossa kerran Tokmannin alesta sitten löytyi poistotuotteena Lumenen öljyputsari, joka oli ihana.Harmi vaan, että oli poistuva tuote, ei kai olleet asiakkaat löytäneet...
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tekoäly ja automatisaatio hoitaa yhä isomman osan töistä, ja ulkomaiset pomot käärii voitot.
Sellasta se on nykyään.
Lumenen tuotteet on surkeita, kalliita ja jälkeen jääneitä, bye bye.
Lumene teköö hyviä voitehia, niitä ku naamahan paasaa niin
tulee ristuksen kimmoosa iho.
T. Sirkka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, oli eilen hieno päivä taas Suomen tavoitteille olla ykkösenä Euroopassa, ainakin työttömyysprosentilla mitattuna, kun Lumene ja Valio ilmoittivat yt:istään!
PS. Ja samaan aikaan oli uutinen, että Rauman telakan hitsaajista yli puolet on Intiasta, mutta TJ:n mukaan "se työ ei ole pois suomalaisilta". Wolt, Subwayt, lähihoitajat, nyt hitsarit. Mitä seuraavaksi intialaiset korvaa? Ollut aikamoinen vyöry ihan parin viime vuoden aikana.
Pieni porukka pääsee tekemään helpot voitot kehityysmaalaisten selkänahasta. Orjuus/ihmiskauppa lähellä.
OKSETTAVAA.
Tätä ihmiset katsoo hiljaa vierestä ja ihailee rahaa ja menestystä? Rahan ja "menestyksen" ihailustahan on tullut nykyään aivan normaalia, ja ihmiset kehtaavat tehdä sitä ihan julkisestikin. Ei mitään tapoja enää, vaan ahneuden vallassa haalitaan kuka mitäkin - enimmäkseen päämääränä se raha ja menestys.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Lumene on saanut tuloksensa kasvuun? Mitenkäs nyt yt:t?
Sinä elät jossain viime vuosituhannen maailmassa jossa yritykset irtisanoivat työntekijöitä vain siinä tapauksessa että tappiot uhkaavat kaataa koko firman konkurssiin.
Voittoa tekevät firmat eivät irtisanoneet työntekijöitä koskaan toisin kuin nykyään kun ennätystuloksen julkaisun yhteydessä käynnistetään aina massairtisanomiset kun kasvottomat ulkomaiset pääomasijoittavat vaativat vielä sentin korkeampaa osinkoa.
Tai siis ollut jo nuorena söpö, kaunis ja söpö. Nehän ei sulje toisiaan pois, vaan toisissa on molemmat ja toisissa vain jompikumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjanpoimijat Taimaasta ja parturit Irakista. Suomalaiselle ei työt maistu ja laakereilla lepäillään. Tukiaiset lopsahtaa kuin manulle illallinen. Ennenkin revittiin huonolla palkalla, kun piti Suomea rakentaa ja sotakorvaukset maksaa. Nyt on lihapatojen äärelle päästy niin eipä uutta sukupolvea työnteko kiinnosta. Kansakoulun jälkeen suoraan tehtaan portille hattu kourassa ja töihin. Että näin ennen vanhaan.
Pentti