Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoisia lapsia olette saaneet viikoilla 32-35??

13.05.2007 |

Meillä kaksoset rv 35

tyttö 2790g 49cm

poika 2830g 49cm

Tasaista kasvua koko aika nytkin aivan saman kokoisia, muutama milli pituudessa eroa. Nyt kaksoset 4v, 4kk.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoi syntyessään 2110 g ja oli 47cm pitkä!!

Vierailija
2/51 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä päivästä tulee 6v ensi joulukuun 21. päivänä. Meikäläisen joulusuunnitelmat menivät kertaheitolla uusiksi..... Kun viimehetken jouluostosten sijaan lähdettiinkin TAYS:iin ambulanssikyydillä.

Alun ylä- ja alamäkien jäkleen kaikki lähti sitten sujumaan oikein hienosti ja poika on nyt kuin kuka tahansa melkein kuusivuotias. Meillä jo lasketaan keskosuudesta leikkiä ja puhutaan, miten pojalla silloin oli kiire joulupukkia katsomaan. Äiti oppi sen, ettei enää raskausaikana stressaa liikaa jouluista vaan muistaa aina sen, että joulu se on seuraavanakin vuonna. Saa nähdä miten nyt käy, kun TAAS on laskettu aika helmikuussa. (Jo kolmas lapsi peräkkäin, jonka pitäisi tulla helmikuussa.... jos nyt sitten malttaisi pysyä, kun yksi on tullut joulukuussa ja yksi tammikuussa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1915 gr, 42 cm. Viikko 35+4

Vierailija
4/51 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis kovasti pelätään, että vauva ei kovin pitkään tuolla masussa enää pysy, joten olisi kiva kuulla minkä kokoisia lapsia syntynyt noilla viikoilla, miten on mennyt jne.!?

Athy ja symppis rv.32+4

Vierailija
5/51 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys alkoi lapsivesien menolla 32+2, ja sitä estettiin lääkkeillä

2 vrk, jolloin annetut kortisonit ehtivät vaikuttaa. Likka painoi syntyessään 1665g ja oli 40 cm pitkä. Meillä tyttö oli terve ja

voi hyvin alusta alkaen. Valohoidossa oli kahteen otteeseen

bilirubiiniarvojen vuoksi ja keskoskaapissa muistaakseni ekan viikon.

Nenämahaletku oli syömisen tukena 3vkoa. Kotiuduttiin 3,5 viikon iässä

jolloin painoa oli kertynyt 2035g.

Nyt tyttö on 2v 2kk vanha taapero. Aivan ihana höpötyttö.

Kävelemään neiti oppi 1v 3kk korjattua ikää ja puhumaan jo

10 kk korjattua ikää. 1v 6kk puhui jo pitkiä lauseita ja nyt puhuu

ihan selkeästi ja osaa jos sivulauseita ja sanoja on en tiä kuinka paljon

mutta satoja:0) Terveenä ollaan myös saatu olla, yksi korvatulehdus

tuli viikko sitten kuumeineen viikko päiväkotialoituksen jälkeen...

Vierailija
6/51 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivotaan että vauvelinne pysyisi vielä masussa jonkun aikaa, vaikka hyvillä viikoilla jo oletkin:0) Kuitenkin keskosvauvan sairaala-aika on äärimmäisen raskasta aikaa.

Aurinkoista kesää toivottaen

Vierailija
7/51 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys käynnistettiin raskausmyrkytykseni vuoksi. painoa oli 2460g ja pituutta 47cm. poika sai kortisonipiikin salissa ja sain pitää jopa hetken sylissäkin.

keskoskaapissa oli alle 2vrk. nenä-mahaletku oli 2vk. valoissa oltiin 2 kertaa. poika kotiutettiin 18vrk iässä kun osasi ja jaksoi syödä rintaa.

sairaala-aika ei minusta ollut raskas vaikka olin todella huonossa kunnossa itse toksemiani vuoksi. olin sairaalassa aina 9h kerrallaan, koska minulla ei ole autoa. asutaan kaukana sairaalasta, joten kotiin ei päässyt käymään välillä. mutta kun kotielämä vihdoin alkoi niin silloin väsymys iski. onneksi miehellä oli 2 vk isyyslomaa, sillä en olisi pärjännyt yksin. hieman masennuinkin kun poika tuli kotiin. olin tunkenut kaiken stressin ja huolen ym. taka-alalle ja keskittynyt olemaan positiivinen kun poika oli vielä keskolassa.

nyt kaikki on onneksi hyvin ja poika kasvaa loistavasti. ikää on 7kk.

Vierailija
8/51 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iso poika :) Syntyi rv 33+1, painoa 2620g ja pituuttakin n.50cm.

Meillä koko ei ollut ongelma, muita ongelmia enemmänkin..Pojalla oli kilpirauhanen niin iso ettei henki kulkenut, seurasi hapenpuutteita ym. ja keuhkoissa ongelmia. MUTTA tämä siis erittäin harvinainen tapaus, ei kannata huolestua!

Nyt takana 3kk sairaalaelämää- tällä hetkellä asiat melko hyvin, päivälomia ehdotellaan jo sairaalasta! :) Koon puolesta siis ei olisi ongelmia meillä ollut, mutta oli vähän muita hässäköitä (ja siis hyvin harvinaisia- en halua pelotella!)

Tsemppiä teille, toivottavasti viikkoja kertyy vielä lisää!

Meille sanoi muuten kätilö mun synnytyksen käynnistyttyä, että yleensä vk.34-> lääkärit " eivät ole moksiskaan" eikä edes yritetä hirveästi synnytystä estää...

Vierailija
9/51 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa oli 2570 g ja 45 cm.

Ensiparkaisun jälkeen vauva lakkasi hengittämästä ja kiidätettiin teholle, jossa sai hetken lisähappea ja semmosessa nasaaliylipaineessa oli 1,5 vrk, millä siis autettiin häntä hengittämään. Kaiken maailman tipassakin oli 2-3 vrk ja sinivaloakin sai kahtena päivänä. Olisko ollu pojalla ikää 4 vrk, kun vihdoin pääsi pois kaapista kokonaan eikä saanut enää sokeria eikä muutakaan tipalla ja alettii panostamaan syömisen opetteluun. Kotiutumisen ehtona oli, että vauva jaksaa syödä riittävästi, joten kotiin hänet saatiin, kun ikää oli 3 vko 3 vrk.

Tosiaan, kuten edellinen kirjoitti, rv 34 on joku rajapyykki, jonka jälkeen synnytyksen käynnistymistä ei yritetäkään enää estää. Mulle lääkäri selitti sen niin, ettei niistä estelyistä yleensä ole enää mitään hyötyä ja kai se voisi vaikuttaa jotenkin vauvaankin.

Nii, ja mitä omaan jaksamiseen tulee, niin mulle ainaki tuo pojan sairaalassaoloaika oli yhtä helvettiä. Vieläkin muistan sen päivän ku eilisen, kun itse kotiuduin 8 vrk:n sairaalassaoloajan jälkeen ja jouduin jättämään rakkaan pienen poikani täysin vieraiden ihmisten hoiviin. Itkin tuntitolkulla eikä ylipakkaantuneet rinnat ja kaikki hormonimyrsky siihen päälle auttaneet yhtään asiaa. Myös sairaalassa käyminen, jatkuva rintojen pumppaaminen (myös keskellä yötä, kun mulla oli pakottava tarve pitää huoli siitä, että vauva saa vain ja ainoastaan oman äitinsä maitoa) sekä ihmisten muka hyvää tarkoittavat lohduttelut (esim. " nauti nyt kun saat olla vielä yksin eikä tarvitse herätä vauvan itkuihin monta kertaa yössä" !!!) olivat sekä henkisesti että fyysisesti raskasta aikaa eikä kateeksi käy yhtään niitä, joiden vauva syntyy vielä aiemmin ja joutuu olemaan vielä kauemmin sairaalahoidossa.

Kuitenkin lopulta kaikesta on selviydytty tosi hyvin, meilläkin tuosta on jo yli 2 vuotta aikaa, ja todellakin, noilla viikoilla ei enää pitäisi mitään kamalan suuria hankaluuksia vauvalle tulla, joten aina voi ajatella, että huonomminkin voisi käydä.

Tsemppiä sulle loppuodotukseen, toivottavasti saat pitää vauvan mahassa vielä monta viikkoa!

SP, esikoinen 2-v ja pikkukakkonen mahassa rv 19

Vierailija
10/51 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli tosi iso ja valmis viikkoihin nähden. Painoa oli 2735 g ja pituuttakin 48,5 cm. Heti syntymän jälkeen hengitystä autettiin vähän palkeilla, mutta sen jälkeen jaksoi hyvin hengittää itse. Nenämahaletkukin oli vain muutaman päivän ja sitten jaksoi jo itse syödä hyvin.

Sektio piti tehdä koska itse olin vakavasti sairas. Tai tilani vakavuus paljastui lopullisesti vasta sektion jälkeen. Itse näin poikani ensimmäisen kerran vasta kun hän oli 12 päivää vanha. Sylissä pystyin pitämään hetken kun syntymästä oli kulunut kaksi viikkoa. Sairaalassa vietimme yhteensä melkein neljä viikkoa. Poika olisi päässyt kotiin jo yli viikkoa aikaisemmin, mutta minun toipumiseni nopeuttamiseksi saimme jäädä yhdessä sairaalaan.

Hienosti on poika kasvanut, vaikka imettämään en ole pystynytkään. Hän on nyt vähän yli kolme kuukautta vanha ja painoa on jo yli 6500 g. Pituutta kin on 60,6 cm.

Vierailija
11/51 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut miksi vauvasi olisi jo tulossa. Se vaikuttaa joskus myös kokoon paljonkin. Minulla oli raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin, koska poika ei kasvanut enää kunnolla. Noilla viikoilla muusta syystä syntyvä voi olla hyvinkin jo melkein 2,5kg.

Älä ole kamalan huolissasi. Meidän poika on nyt jo 7kk ja ollut aina terve kuin pukki. Ei tarvinnut koskaan lisähappea, söi itse aina ja nyt on alkamassa jo konttailemaan vaikka on korjatussa iässä vasta 5,5kk.

Kasvun puolesta menee kauniisti keskikäyrällä. Ei voi muuta sanoa kuin että ei olisi voinut paremmin mennä vaikka onhan keskosen hoitaminen raskasta kun se pikkuvauva-aika kestää sitten niin pitkään.

Sairaalasta kotiutetaan heti kun on 35 viikkoa täynnä, jos ei ole mitään ongelmia, kuten ei yleensä ole enää noilla viikoilla. Meidänkin poika tuli pysyvästi kotiin 10 vrk ikäisenä ja painoi tuolloin 1850g.. :-) Nyt jos saat vauvan niin pääsette jopa ulos heti, kun tulee kesä. Me jouduttiin olemaan sisällä 2,5kg saakka..

Jos saat keskosen niin yritä huomata miten järjettömän ihana se pikkuinen rimpula on vastasyntyneenä. Usein keskosten äidit tajuavat kuinka käsittämättömän ihana se pikkuinen ryppyinen olento olikaan vasta kun lapsi on jo iso mötkö.

Tsemppiä sinulle ja symppikselle!

Vierailija
12/51 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin laittaneeni tuon vauvan koonkin mukaan tekstiin, mutta neidin mitat olivat siis 2450g ja 43cm =)

Vierailija
13/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksoset syntyivät sektiolla viikolla 35 tasan. A-tyttö 2790g B-poika 2830g. Nyt meidän vauhtikaksikko on 3,5vuotta ja 99cm pitkiä ja n. 15 kg molemmat.

Vierailija
14/51 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyttö syntyi 27.6.07 rv 32+1 ppituutta oli 42cm ja painoa2045g

Nyt on enää syönnistä kiinni kotiinpääsy.

Teresa81&Saana reilu 1kk

Vierailija
15/51 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen syntyi viikolla 34+2 painoa oli 2440g pituutta 44cm ja täysin terve jätkä. nyt poika on 1.4V ja voi paksusti ja ottanu täysaikaset kiinni käyrissä.

Vierailija
16/51 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synty 32+6ja pituutta oli 42cm ja painoa vähän reilu 2kg...

Jännä nähdä, että on täällä kuitenkin muita jotka ovat synnyttäneet kyseisellä viikolla....

Vierailija
17/51 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kiva kuulla, että suurimmalla osalla on mennyt hyvin, vaikka keskosvauva on syntynytkin! Minulla ensimmäinen poika syntyi viikolla 36+1 ja joutui olemaan jonkun aikaa valohoidossa ja sitten letkuruokinnassa, mutta muuten kaikki oli hyvin. Poika on nyt 4 v ja on kasvanut hyvin ja on mm. tarharyhmänsä pisin.

Nyt odotan toista lasta ja tänään kävin Naistenklinikalla kun on alkanut

vähän supistelemaan alavatsasta. Ei säännöllisiä suppareita, mutta aika usein tulee kuitenkin ja joskus vähän sattuukin. Ottivat jonkun tikkutestin millä katsovat alakautta proteiinia (en ole varmaa tarkoittiko tihkuuko lapsivettä, en huomannut kysyä) ja testi oli negatiivinen, joka ennakoisi ennenaikaista synnytystä. Pelottaa aika paljon, koska viikkoja on vasta 29+3. Toivon todella, että pääsisin edes viikoille 32-34. Sain kortisonia ja huomenna toinen piikki.

Onko teillä kokemuksia kun tuollainen testi on otettu niin kuinka luotettava se on ja kuinka nopeasti synnytys voi käynnistyä? Kaipa ne tietty on yksilöllisiä, mutta silti alkoi mietityttää ihan hirveesti koko tilanne.. Kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni ja kanavaa 33cm.

Vierailija
18/51 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV32+6ja pituutta oli 42cm ja painoa reilu2kg..

Mielenkiintoista nähdä että on muitakin jotka ovat samalla rv:lla synnyttäneet.

Vierailija
19/51 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi meni minulta 31+3 ja makasin sairaalassa ja sain supistuksenestolääkkeitä plus antibiootteja sen kolmisen viikkoa, samoin poitsun keuhkot kypsytettiin kortisonilla.

Poika painoi 2170g ja oli 43,3 cm pitkä. Yhden vuorokauden oli lämpöpetillä seurannassa valvontaosastolla, sitten pääsi vierihoitoon. Kotiuduimme jo pojan ollessa 4vrk. Ensin ainoa huoli oli painon voimakas laskeminen, alimmillaan se oli 1904g ja syntymäpaino saavutettiin hitaasti.

Nyt poika on 5-vuotias. Pienikokoinen (n. 102cm) poika on ja jotain epäilyksiä minulla on keskittymisen ja hahmottamisen suhteen, mutta perheessämme on esikoisellakin 16v keskittymishäiriö ja hän on ollut täysiaikainen. Keskosellamme on myös hankala astma, joka puhkesi 4kk iässä ja hän käy puheterapiassa.

Vierailija
20/51 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siis syntyi 34+0, 2170g ja 45 cm. Oli 12 pvää kasvamassa

sairaalassa. Nenä-mahaletkulla meni maitoa ja oli valohoidossa.

Muuten poika voi hyvin ja on nyt jo kasvanut rutkasti.